گوگل ادز

گوگل ادوردز چیست؟ آشنایی با تبلیغات گوگل

از مهمترین سوالاتی که معمولاً صاحبان کسب و کار دیجیتال دارند، این است که تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟ گوگل ادوردز یکی از سرویس های تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق ابزارهای مختلف گوگل و از طریق سایت ها تبلیغات خود را به مشتریان ارائه می دهند. روش تبلیغات گوگل به این صورت است که درخواست کننده تبلیغات، کلمات کلیدی یا عبارت مورد نظر خود را در گوگل وارد می‌ کند تا تبلیغاتش برای افرادی که این عبارت را جستجو می کنند، نشان داده شود.

گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ کنندگان، کلمه کلیدی را بر اساس معیارهای خاصی که برای تبلیغ وجود دارد، گزینش کرده و به کاربران نشان می دهد. از آنجا که بسیاری از کسب و کارهای بزرگ ترجیح می‌دهند از تبلیغات گوگل استفاده کنند، در ادامه به بررسی معیارها و ضوابط تبلیغات گوگل خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما باشید.

آشنایی با تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز

🔔 برای تبلیغات در گوگل، باید ابتدا کلمات کلیدی خود را در سایت گوگل وارد کنید تا تبلیغ شما با توجه به ضوابط و معیارهای گوگل، برای افرادی که بیشترین سهم را در حوزه این کلمات کلیدی دارند، به عنوان لینک‌های اول نمایش داده شود.

🔔 شخصی که تبلیغ کننده است، برای هر کلیک باید به گوگل هزینه بپردازد. خوب است بدانید که منبع درآمد شرکت گوگل از راه همین تبلیغات است و گوگل ادوردز به عنوان سرویس تبلیغاتی گوگل شناخته می شود. در واقع از هر ۱۰ دلاری که خرج تبلیغات آنلاین می شود، چهار دلار آن متعلق به شرکت گوگل می باشد.

🔔 از آنجا که گوگل بر اساس الگوریتم ها و ربات ها، رتبه دهی به سایت ها را انجام می دهد و آنها را در نتایج جستجو نمایش خواهد داد، اگر سایت شما رتبه مناسبی نداشته، اما در عین حال پتانسیل خوبی برای رتبه گرفتن داشته باشد، می توانید با استفاده از سیستم گوگل ادوردز سایت خود را به نتایج اول گوگل برساند.

🔔 یکی از بهترین مزیت های تبلیغات گوگل این است که برای نمایش سایت شما در نتایج جستجو هرگز پولی دریافت نمی‌کند، بلکه به ازای هر کلیک بر روی سایت، از شما هزینه دریافت خواهد شد. اما میزان تاثیر گوگل ادوردز بر کسب و کار شما به چه اندازه است؟ در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با تبلیغات گوگل

 

 میزان تاثیر تبلیغات گوگل بر کسب و کارها

👈 استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز برای بیشتر مشاغل و کسب و کارهای دیجیتال تاثیر خوبی خواهد داشت. در گوگل انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است. پس از آن مدیریت هزینه ها و نوشتن تبلیغاتی که جذاب باشد، مدیریت صحیح کلمات برای هدف قرار دادن کاربران و نمایش درست صفحات سایت به کاربران، می تواند میزان اثرگذاری تبلیغات تبلیغات در گوگل را بیشتر کند.

👈 ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز از یک مشاور که با تبلیغات گوگل آشنا است مشورت کنید تا بتوانید نتایج بهتری را از موتورهای جستجوی گوگل دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغات گوگل می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

 گوگل ادوردز برای کدام سایت ها مناسب است؟

👈  مشاغلی که در حوزه کسب و کار اینترنتی فعالیت دارند، می توانند برای فروشگاه آنلاین خود از تبلیغات گوگل بهره ببرند و با استفاده از سرویس های گوگل ادوردز، مشتریان بسیاری به سمت سایت خود جذب کنند. در واقع در گام اول به کمک گوگل ادوردز می توانید اعتماد مشتری را به واسطه خدمات مناسب جلب کنید.

👈 بعلاوه این سرویس می تواند برای کسب و کارهایی که تازه وارد بازار رقابت شده اند، بهترین گزینه باشد و کار برندسازی خود را در مراحل اولیه از طریق تبلیغات گوگل انجام دهند. اما هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟ این موضوع یکی از موارد مهمی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی در مورد آن سوال دارند.

هزینه تبلیغات گوگل ادوردز

👈  ساختن حساب کاربری در گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش سایت خود در گوگل هزینه ای پرداخت نخواهید کرد. بلکه برای ازای هر کلیک بر روی تبلیغات شما و بازدید از سایت، هزینه ای دریافت می شود.

👈 توجه داشته باشید که هزینه کلمات کلیدی مختلف متفاوت خواهد بود. در واقع پیشنهاد رقبای شما نرخ تبلیغ را تعیین می ‌کند. هر چقدر جستجوی کلمه کلیدی و سود حاصل از جذب کاربر بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین رقیب شما برای اینکه در رتبه بالاتری باشد، پیشنهاد بالاتری می دهد و شما نیز باید پیشنهاد بالاتر از آن را بدهید تا بتوانید در مزایده گوگل برنده شوید. در ادامه به اختصار در مورد مزایده های گوگل توضیح خواهیم داد.

مزایده گوگل ادوردز چیست؟

✅ زمانی که کاربر در گوگل جستجو می کند، گوگل درخواست را پردازش و مزایده آن را انجام می دهد. این مطالعه جهت برآورد موقعیت تبلیغات و مبلغ پرداختی تبلیغ کنندگان است. به دلیل حجم بالای جستجوهای گوگل، به صورت ماهانه میلیاردها مزایده در این مرورگر انجام می شود.

✅ تبلیغ کنندگان می توانند در نهایت تبلیغاتی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند و همچنین می تواند با هزینه کمتر مشتریان احتمالی خود را شناسایی نمایند. حداکثر هزینه به ازای هر کلیک که به تبلیغ کنندگان پیشنهاد داده می شود (maximum bid) و امتیاز کیفیت تبلیغات (Quality score) در گوگل نقش کلیدی دارند.

 

مزایده گوگل ادوردز چیست؟

 

 

شرایط کسب امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز چیست؟

👈 امتیاز کیفیت (Quality Score) در واقع معیاری است که گوگل برای تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر مشخص کرده است. موارد تاثیرگذار بر کیفیت امتیاز تبلیغ در گوگل  شامل موارد زیر می باشد:

◾️نرخ کلیک یا CTR

◾️نسبت کلیک به نمایش تبلیغ

◾️مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ

◾️تجربه کاربر از صفحه فرود

◾️امتیاز کیفیت عددی تیلبغات گوگل بین 1 تا 10 است و هر اندازه امتیاز کیفیت شما بیشتر باشد، جایگاه تبلیغات شما بالاتر خواهد بود و هزینه‌ ها کاهش می یابد.

گروه تبلیغاتی گوگل ادوردز چیست؟

✅ گوگل برای آسان کردن کار مزایده و سفارش تبلیغ، سیستمی با عنوان اد‌گروپ طراحی کرده است. به این صورت که برای دسته بندی کلمات کلیدی، صفحات فرود و سفارش تبلیغ، می‌توانید آنها را در کمپین‌ها و اد‌گروپ‌های متنوع جای دهید. اگر کمپین‌های گوگل ادوردز خود را با ساختار قوی راه اندازی کنید، احتمال افزایش کیفیت امتیاز کلمات کلیدی شما بیشتر خواهد شد

✅ بخاطر داشته باشید که تمامی کلمات کلیدی خودتان را در یک اد‌گروپ قرار ندهید. بهتر است آنها را با توجه به نوع کلمات کلیدی، نوع دسته بندی تعریف شده برای محصولات یا خدمات و هدف مورد نظر خود از تبلیغ در گوگل، اد‌گروپ ‌های مختلفی ایجاد کنید.

نتیجه گیری

سرویس گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل، یکی از راه های سفارش تبلیغ از طریق مرورگر گوگل می باشد و از بهترین گزینه ها برای کسب و کارهای اینترنتی که تازه فعالیت خود را شروع کردند بشمار می آید. به وسیله تبلیغات گوگل می توانید بازدید سایت خود در کوتاه ترین زمان افزایش دهید. به یاد داشته باشید هر چقدر ارتباط کلید واژه ها و تبلیغات بالاتر باشد، نرخ بازدید و کلیک شما نیز افزایش خواهد یافت. یکی از مهمترین فاکتورهای مهم تبلیغات در گوگل، امتیاز کیفیت آن است که روش افزایش این امتیاز را بررسی کردیم.

برای استفاده به موقع از خدمات گوگل ادوردز لازم است با آژانس های خدمات بازاریابی دیجیتال مشورت کنید تا به طور دقیق شما را راهنمایی کنند. به این منظور می توانید با کارشناسان ما با داشتن سال ها تجربه در امر دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در خصوص نحوه تبلیغ در گوگل ادوردز را به شما ارائه دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا