سئوگوگل ادز

تفاوت سئو و گوگل ادز + مقایسه و بررسی 10 تفاوت مهم

اطلاع از تفاوت سئو و گوگل ادز برای هر کسب و کاری که در آغاز راه است و می خواهد از طریق بهترین روش بازاریابی دیجیتال، بیشترین میزان بازدید و فروش را داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. هم روش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوی گوگل و هم تبلیغات در گوگل به افزایش بازدید سایت شما کمک خواهد کرد. در سئو و تبلیغات گوگل شما از طریق موتورهای جستجو سعی دارید که در صفحه اول گوگل نمایش داده شوید تا بتواند بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود رتبه مناسبی را کسب کنید. اما تفاوت سئو و گوگل ادوردز در نحوه رسیدن به این رتبه و جایگاه است.

 اگرچه تبلیغات گوگل ادوردز و سئو هر دو از راه‌های اصلی بازاریابی محتوا برای موتورهای جستجو هستند و زمانی که می خواهید کمپین تبلیغاتی آنلاین برگزار کنید، هر دو روش از بهترین ابزارها خواهند بود، اما فراموش نکنید که سئو و گوگل ادوردز تفاوت هایی با یکدیگر دارند که باید حتما این تفاوت‌ها بررسی شود تا بتوانید با توجه به اهداف بازاریابی خود در زمان مناسب از هر کدام از دو روش بهره ببرید. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه از مقاله از مجموعه دی ام یار لازم است به بررسی تفاوت سئو و گوگل ادز بپردازیم.

 آشنایی با بهینه سازی سایت

👈 سئو چیست؟ سئو یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که از طریق آن شما می توانید سایت خود را به موتورهای جستجوی گوگل معرفی و برای کسب رتبه آن را بهینه کنید. شما از طریق سئو می توانید در نتایج جستجوی طبیعی و ارگانیک گوگل نتایج مناسبی را به دست آورید. چنانچه بهینه سازی درست انجام شود، سایت شما در محتوا، لینک سازی ها و سایر جنبه ‌های فنی می تواند رتبه مناسبی را کسب کند. برخلاف سئو که بر اساس مجموعه اقدامات صورت گرفته برای موتورهای جستجو سعی در کسب جایگاه اول در صفحات گوگل را دارید، با گوگل از از روش دیگری می‌ توان به نتایج برتر گوگل راه یافت.

برای استفاده از خدمات مشاوره سئو روی لینک مروبوطه کلیک نمایید.

آشنایی با بهینه سازی سایت (سئو)

 آشنایی با گوگل ادز

👈 گوگل ادز از محبوب ترین سرویس های گوگل است و بالای ۹۴ درصد از درآمد گوگل را تامین می‌کند. کاربران گوگل ادز می ‌توانند برای ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل، تبلیغات ویدئویی و افزایش نصب اپلیکیشن های خود از اکانت گوگل ادوردز استفاده کنند و میزان فروش کالاهای خود را افزایش دهند. بر خلاف سئو که شما باید یکسری اقدامات را بر روی سایت انجام دهید که در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید، در سرویس گوگل ادز شما هزینه را می پردازید و گوگل تبلیغات را برای شما انجام می دهد. در سرویس گوگل ادز شما می توانید تبلیغات خود را در بالا یا پایین صفحات نتایج موتور جستجو به سایر واسطه ها نشان دهید و کاربران اینترنتی خود را هدف قرار دهید.

👈 بازدید کنندگان می توانند پس از مشاهده تبلیغات شما بر روی آن کلیک کنند و با پیدا کردن یک کلید واژه به صفحه سایت شما هدایت شوند و به این ترتیب میزان بازدید شما افزایش خواهد یافت. اما تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست؟ در ادامه لازم است به بیشتر به مقایسه سئو و تبلیغات گوگل بپردازیم تا برای انتخاب روش بازاریابی محصول و خدمات خود تصمیم مناسبی بگیرید.

گوگل ادوردز چیست؟ برای آشنایی با این ترفند بازاریابی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست؟

تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست؟

👈 یکی از سوالاتی که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین دارند، این است که بهتر است برای بهینه سازی سایت خود و افزایش نرخ بازدید، از خدمات سئو استفاده کنیم یا تبلیغات گوگل و تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست؟ تفاوت سئو و گوگل ادوردز غالباً در هدف استفاده از انها قابل بررسی است. ما به شما توصیه می کنیم که ترکیبی از هر دو روش را برای بالا بردن اعتبار سایت و برندسازی بکار ببرید. اما بر اساس موقعیت های گوناگون شما می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید. بدر مجموع تفاوت سئو و گوگل ادز را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

 ✅شما برای اینکه بتوانید نتایج حاصل از اقداماتی که برای بهینه سازی سایت خود را انجام می دهید ببینید، باید زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل برای برخی از کلید واژه های خود داشته باشید. اما نتایجی که از طریق تبلیغات گوگل به دست می‌آید، فوری است و شما می توانید در کوتاهترین زمان بازدید مناسبی را داشته باشید.

✅از دیگر تفاوت های سئو و گوگل ادوردز بحث هزینه ها است. هنگام مقایسه سئو و تبلیغات گوگل ادوردز باید به بحث هزینه ها نیز توجه داشته باشید. فراموش نکنید که برای دیده شدن در نتایج ارگانیک و طبیعی گوگل از طریق سئو هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی کنید، اما وقتی از سرویس گوگل استفاده می کنید، باید مبلغی را بپردازید تا بتوانید ترافیک بالایی داشته باشید. در واقع ترافیک حاصل از سئو هزینه ای ندارد.

 ✅نمایش سایت شما در نتایج جستجوی گوگل از طریق گوگل ادوردز تضمین شده تر می باشد. در سئو تضمینی برای رتبه بندی سایت شما در نتایج طبیعی گوگل وجود ندارد و شما می توانید ترافیک کلید واژه های خود را بالا ببرید. اما برای تبلیغات گوگل شما برای هر کلمه کلیدی باید هزینه جداگانه بپردازید و همین باعث می شود که ترافیک و بازدید هر واژه در سطح پایینی قرار بگیرد.

✅دیگر تفاوت سئو و گوگل ادوردز این است که گوگل ادوردز روش سریعی برای دستیابی به مشتریان بالقوه و در نتیجه افزایش فروش است. اما این کار در سئو، زمان بیشتری نیاز دارد.

✅سئو را می توان برای تمام موتورهای جستجوی گوگل استفاده کرد. اما گوگل ادز فقط برای گوگل ادسنس کارایی دارد.

✅تفاوت سئو وگوگل ادوردز را در واژه های کلیدی نیز می توان بررسی کرد. تبلیغات گوگل به شما این امکان را می‌دهد که با هدف قرار دادن واژه های جدیدی که کاربران به دنبال آن هستند، به تغییرات بازار در سریع ترین زمان واکنش داشته باشید. این کار برای کسب و کارهای تجاری بسیار مفید است. اما در سئو شما نمی دانید که دقیقا کدام کلید واژه های جدید بیشترین نرخ بازدید را دارند، بنابراین باید زمانی را صرف تحقیقات کلمات کلیدی کنید.

✅دیگر تفاوت سئو و گوگل ادوردز این است که اگر کار سئوی سایت شما متوقف شود، به این معنی است که عملاً رتبه دهی به سایت شما نیز متوقف خواهد شد و به مرور زمان به خاطر به روز رسانی مداوم الگوریتم‌ها بازدید شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد. اما در تبلیغات گوگل باید هزینه ای را بپردازید تا در نتایج بالای جستجو در موتورهای جستجوی گوگل دیده شوید و موقتا صاحب جایگاه خواهید شد.

✅گوگل ادوردز برای تبلیغ خدمات و محصولاتی که فصلی هستند مفید خواهد بود. در واقع مدیران می توانند یک کمپین جدید را برای خود داشته باشید و میزان ترافیک سایت را بالا ببرند. در حالی که سئو باید به طور مداوم انجام شود تا شما بتوانید در بازه زمانی معینی به نتایج دلخواه دست یابید.

✅تفاوت سئو و گوگل ادوردز را در میزان دیده شدن توسط وب سایت ها می توان بررسی کرد. تبلیغات گوگل در گستره وسیعی از وبسایت ها قابل اجرا است. از این رو افرادی که برای تبلیغات گوگل ثبت نام کرده اند،  در معرض دید کاربران زیادی خواهند بود، اما در سئو باید فرایند بهینه سازی را انجام دهید تا زمانی که بتوانید از طریق نتایج ارگانیک صاحب اعتبار و بازدید بالا شوید.

✅ به علت پرداخت هزینه شما به راحتی می توانید صاحب رتبه شوید و تبلیغات گوگل ادودرز می توانند در بالای لیست نتایج طبیعی به نمایش درآیند.

برای کسب اطلا از میزان هزینه تبلیغات در گوگل ادز روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

برای بازاریابی سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟

 برای بازاریابی سئو بهتر است یا گوگل ادوردز؟

👈 باید گفت برای اینکه بتوانید در بازار بر رقبای خود تسلط داشته باشید و جایگاه مناسبی را کسب کنید، باید هر دوی این روش ها را در کنار یکدیگر استفاده کنید. معمولاً از تبلیغات گوگل در کسب و کارهای کوچک بیشتر استفاده می شود و به طور همزمان سئو، بازاریابی محتوا و کمپین تبلیغاتی از طریق رسانه های اجتماعی را نیز در دستور کار قرار می ‌دهند. به این ترتیب می توانید در زمان کمی ترافیک و بازدید زیادی را دریافت کنید.

👈 اما فراموش نکنید که ماندگاری نتایج در سئو بیشتر است. اگر شما کار بهینه سازی و سئو سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید، می توانید تا ماه ‌ها یک لینک را در نتایج اول گوگل مشاهده کنید،  بدون اینکه هزینه زیادی برای آن بپردازید. چنانچه نیازمند دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت می باشید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه دی ام یار تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

 کلام آخر

در این مقاله به بررسی تفاوت سئو و گوگل ادز پرداختیم. هر دوی این روش ها، به عنوان ابزارهای قدرتمند برای کسب جایگاه در بازار کسب و کار آنلاین تلقی می شوند. ما توصیه می‌کنیم چنانچه به دنبال ایجاد ترافیک سریع به سایت خود می باشید، از تبلیغات گوگل استفاده نمایید، اما اگر قصد کسب اعتبار و ماندگاری در نتایج گوگل را دارید، سئو را فراموش نکنید. در واقع شما نباید هیچ گاه بین سئو و گوگل ادز یکی را انتخاب کنید، بلکه زمانی می ‌توانید جایگاه مناسبی داشته باشید، که از هر دو روش برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.

مهمتر از هر چیزی این است که محتوای با کیفیت برای سایت خود ایجاد کنید تا کاربران ترغیب به بازدید و خرید از سایت شما شوند. برای رسیدن به این موقعیت هم باید حتما از یک تیم مجرب استفاده کنید تا بتوانند موفقیت شما را تضمین نمایند. چنانچه شما عزیزان مایل به دریافت خدمات سئو و بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود هستید، می توانید با مشاوران حاذف و کارآزموده دی ام یار تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در مورد خدمات این مجموعه به شما عزیزان ارائه دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا