سئو

تاثیر ویدیو بر سئو وب‌ سایت

برای بهتر دیده شدن وب سایت و در نتیجه فروش محصولات و خدمات بهتر باید سعی کنید آن وب سایتدر صفحه اول گوگل قرار بگیرد و برای این دیده شدن نیاز به تکنیک های سئو دارید. یکی از اصلی ترین و تاثیر‌گذار ترین این تکنیک ها استفاده از ویدیو می باشد. ویدیو می تواند باعث جذب مخاطب شده و باعث شود مخاطب زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذراند و همین امر موجب بالاتر رفتن رتبه وب سایت گردد.همچینی با دیدن ویدئو با اعتماد بیشتری از شما خرید نماید.  ما در این مقاله قصد داریم تاثیر ویدئو بر سئو وب‌ سایت را به طور کامل شرح دهیم. در ادامه با ما در دی ام یار باشید.

آشنایی با سئو ویدیو

اگر بخواهیم به طور کلی سئو ویدیو را شرح بدهیم باید بگوییم که ویدئو زمانی تاثیر گذار است و باعث فروش و بهتر دیده شدن می شود که توسط موتور های جست و جو گر وب سایت شما دیده شده و رتبه بگیرد و این امر مستلزم سئو شدن می باشد.

موتورهای جستوگر رتبه بندی های خود را بر اساس موارد زیر انجام می دهد:

✅ میزان ماندگاری در صفحات

✅ تعداد صفحه

✅ نرخ بانس ریت

این موارد به کمک ویدیو می تواند تاثیر مستقیمی بر روی وب سایت شما بگذارد . در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟ برای کسب اطلاع از این مورد روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

عوامل تاثیر گذار ویدئو بر سئو سایت
عوامل تاثیر گذار ویدئو بر سئو سایت

تاثیر ویدیو بر سئو وب‌ سایت

بیشتر کسب و کارها برای بهتر دیده شدن از ویدیو استفاده کرده و به معرفی خود و محصولات می پردازند. استفاده از ویدیو کمک می کند تا بهتر دیده شوید و به نتایج مورد نظر خود زودتر و بهتر برسید. ما در ادامه چندین مورد مهم تاثیر ویدئو بر روی سئو وب‌ سایت خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیر گذار ویدئو بر روی وب سایت

عوامل بسیار زیادی باعث دیده شدن بهتر ویدیو می شوند که ما برخی از مهم ترین آن ها را بررسی خواهیم کرد:

ویدئو باعث جذابیت سایت می شود

زمانی که در وب سایت خود از ویدیو و تصاویر گرافیکی استفاده نمایید، باعث جذابیت وب سایت شده و همین امر کمک می کند. فرد مخاطب زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذراند و با ویدیو های شما سرگرم شود و همین امر در سئو وب سایت شما بسیار تاثیر گذار است و باعث می شود نرخ خروجی سایت شما کاهش یابد.

اعتماد سازی به کمک ویدیو

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، بسیاری از خرید و فروش ها از طریق وب سایت ها صورت می گیرد. اما هنوز افرادی هستند که اعتماد به وب سایتها ندارند و در خرید خود شک دارند و احتمال خرید محصولی مطابق با میل خود را کم دارند. با تهیه ویدیو از محصولات و معرفی کامل خدمات خود می توانید این اعتماد سازی را به دست آورده و محصول خود را کامل برای مخاطب معرفی نمایید. بر اساس تحقیقات بازاریابی و فروش بهتر بر اساس اعتماد می باشد که این اعتماد را به کمک ویدیو بهتر و سریع تر می توان به دست آورد.

برای سفارش تولید تیزر ویدیویی برای شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید.

تاثیر ویدئو بر ایندکس و سئو صفحات سایت
تاثیر ویدئو بر ایندکس و سئو صفحات سایت

خزش بهتر موتورهای جستوجوگر با کمک ویدیو

همان طور که شرح دادیم ویدیو باعث افزایش بازدید در سایت می شود و همین امر موتور گوگل وب سایت شما را جز سایت ها با محتوای خوب شناسایی می کند و به آن رتبه می دهد. بر اساس تحقیقات وب سایت های که ویدیو در سایت خود دارند 53 برابر بیشتر از وب سایت های دیگر دیده می شوند.

موتور جستجوگر گوگل برای خود وب سایت یوتویوب را تاسیس کرد و معتقد است افراد از طریق ویدیو زودتر و بهتر به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می نمایند.

برای تاثیر بیشتر بر روی گوگل حتما عنوان ویدیو خود را جذاب بنویسید و توضیحات مناسبی را برای ویدیو خود انتخاب نمایید تا ویدئو شما بهینه تر شود.

سعی کنید از لینک سازی های داخلی و خارجی استفاده نمایید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

برای آشنایی با انواع روش های تولید محتوا روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

ویدئو کمک به کاربران تلفن همراه

اغلب افراد امروزه به کمک تلفن همراه خود وارد اینترنت شده  و وب سایت های مورد نظر خود را چک میکنند. این افراد ویدیو های وب سایت ها را از طریق تلفن همراه خود مشاهده می نمایند. گوگل از طریق سایت یوتویب خود اعلام کرده است که هر سال اعداد افراد بازدید کننده از طریق موبایل صد در صد افزایش می یابد.

به کمک ویدئو همه چیز را شرح دهید

اگر شما محصولاتی را به فروش می رسانید و یا خدماتی را عرضه می کنید، می توانید با ساخت یک ویدیو به راحتی تمام اطلاعات خود را بیان کرده و باعث شوید مخاطب به طور بهتر شما را شناخته و با اعتماد بیشتر و بهتری از شما خرید نماید. بهتر است این ویدئو توضیحی دسترسی راحت داشته باشد و افراد برای دیدن آن به زحمت نیفتد. بهتر است در صفحه اول سایت خود قرار داده تا دسترسی به تمامی افراد بهتر و راحت تر باشد. افراد با دیدن ویدئو زمان بیشتری در وب سایت گذرانده و نرخ ماندن را افزایش می دهند و این یکی از مهم ترین  تکنیک های on page  می باشد.

ویدیو باعث تشویق اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌شود

تمامی شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتویوب که همگی مخاطبین بسیار بالایی دارند، امکان انتشار ویدیو را به صورت رایگان برای مخاطبین فراهم کرده اند. تحقیقات نشان می دهد، اگر فردی ویدئویی نظرش را جلب نماید بر اساس احساسات خود آن را برای دیگران به اشتراک خواهد گذاشت. مخصوصا اگر ویدیو به صورت سرگرم کننده باشد می توانید مطمئن شوید که ویدیو شما به دست مخاطبین بسیاری خواهد رسید. افراد با دیدن ویدیو شما به وب سایت شما مراجعه کرده و همین امر ترافیک وب سایت را افزایش داده و می توانید تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت را به خوبی مشاهده نمایید.

فروش بیشتر به کمک ویدیو

شما به کمک تولید ویدیو می توانید فروش بسیار خوبی داشته باشید و به درآمد های بالایی دست پیدا نمایید. فرقی نمی کند در چه شاخه و حرفه ای فعالیت می کندی اما تاثیر ویدئو بر سئو وب‌ سایت شما می تواند بازدید و فروش محصول و خدمات شما را تا 80 درصد افزایش دهد.

برای استفاده از خدمات سفارش تولید محتوا ویدیویی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اگر ویدیو شما کامل به معرفی محصول و خدمات شما بپردازد و توضیحات کامل باشد، بالاتر از 70 درصد افراد آن را خریداری می نمایند. زمانی که وب سایت شما فروش بهتری پیدا کند نرخ لینکی و نرخ ماندگاری سئو نیز افزایش پیدا کرده و به کمک این دو تکنیک on page سایت شما رتبه های شگفت انگیزی خواهد گرفت.

نرخ بازگشت سرمایه به کمک ویدیو

ویدیو می تواند ROI و یا همان نرخ بازگشت سرمایه را به خوبی فراهم آورد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در گوشی های هوشمند، افراد می توانند به راحتی ویدیو مورد نظر خود را تولید و یا ویرایش کرده و بدون پرداخت هزینه های زیاد برای ایجاد ویدیو حتی  باعث بازگشت سرمایه خود شوند. برای ساخت توضیحات محصولات بیشتر باید توجه و زمان را برای توضیحات کامل صرف نمایید و با توضیحات کامل خود سعی کنید تمامی پرسش ها و ترس و تردید را از مخاطب بگیرید.

ویدیو برای تمامی افراد مناسب است

ویدیو یکی از بهترین ابزار ها برای انتقال پیام و یادگیری می باشد و به دلیل اینکه در دنیای امروزی فعالیت و مشغله افراد بسیار زیاد شده است، ممکن است افراد فرصت خواندن متون را نداشته باشد و همچنین به دلیل ترس و شک از خرید محصول ترجیح دهد محصول را به طور کامل ببیند و سپس خرید نماید، همین امر موجب می شود که ویدیوی  مخاطبین بسیاری را به خود جلب نماید.

به این نکته توجه نمایید که ویدیو نه تنها چشم مخاطب را درگیر می کند که باعث درگیری گوش نیز شده و همین کمک می کند از رقبای خود پیشی بگیرید.

چند نکته‌ تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت

زمانی که ویدیو خود را ایجاد نمودید باید نکات زیر را توجه نمایید تا به کمک سئو ویدیو شما بهتر دیده شود:

توضیحات کاملی را از ویدیو خود بنویسید تا موتور جستجو گر بتواند به خوبی خزش کرده و به آن رتبه دهد
در زمان بارگزاری ویدیو، آن را در صفحه خالی بارگزاری نکنید و سعی کنید متنی در خصوص محتویات ویدیو در آن صفحه داشته باشید.
استفاده از تک و برچسب باعث تاثیر ویدئو بر سئو وب‌ سایت می باشد و خزش موتور جستجو قابل فهم تر شده و بهتر می تواند ویدیو را شناسایی نماید.
اگر حجم هاست شما به اندازه کافی می باشد،سعی کنید بارگزاری را درون سایت خود انجام دهید و سایت های مانند آپارات، تماشا، نماشا و .. را برای اشتراک گذاری انتخاب نمایید.
استفاده از ویدئو برای بهبود سئو سایت
استفاده از ویدئو برای بهبود سئو سایت

خلاصه مطلب

ویدیو برای بهتر دیده شدن محصولات و خدمات هر وب سایت امری ضروری می باشد. اگر ویدیو شما جذاب باشد به سرعت به کمک مخاطبین شما در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود و این امر باعث افزایش ماندگاری در وب سایت و نرخ کلیک بیشتر شده و در نتیجه موتور جستجو رتبه بهتری به وب سایت خواهد داد که این امر در نهایت کمک شایانی به فروش شما خواهد کرد. ما در این مقاله تمامی جوانب تاثیر ویدئو بر سئو وب‌ سایت را بررسی کردیم . اگر در خصوص این موضوع پرسشی داشتید می توانید با کارشناسان ما در میان بگذارید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت ئی دی اف روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

آیا استفاده از ویدئو بر سئو سایت تاثیر دارد؟

بله در حال حاضر ویدئو مورد بسیار تاثیر گذاری در سئو سایت می باشد.

در هنگام بارگذاری ویدئو در سایت به چه مواردی باید توجه داشت؟

به موارد متعددی اعم از حجم، کیفیت، جای بارگذاری و ...

آیا استفاده از ویدئو بدون متن هم می تواند منجر به موفقیت در سئو سایت شود؟

خیر، همواره سعی کنید توضیحی مناسب، جامع و کامل از محتوا تصویری خود ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا