عمومی و سایر

درآمد برنامه نویسی در سال 1402 چقدر است؟

برنامه نویسی از جمله مشاغلی است که در دنیای مملو از دیتا و اطلاعات دیجیتالی، به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و این شغل پردرآمد مبنای ماشین ها و حتی وسایل نقلیه ای است که دائما از آنها استفاده می کنیم. در واقع حتی قطاری که با آن مسافرت می کنیم به نوعی با یک برنامه کنترل می شود. از آنجا که محدودیتی در دنیای برنامه نویسی وجود ندارد می توان گفت فضای رقابتی بر این شغل پراهمیت حاکم نیست و کارفرمایان با بررسی کیفیت کار هر برنامه نویس می توانند برای استخدام وی با یکدیگر رقابت کنند. اما درآمد برنامه نویسی چقدر است؟ با توجه به توضیحات داده شده می توان گفت درآمد یک برنامه نویس اگر کار وی قوی و باکیفیت باشد می تواند بسیار بالا باشد که در خصوص جزئیات آن در ادامه توضیح خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع زبان های برنامه نویسی

💻 زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که می توانند در میزان درآمد یک برنامه نویس موثر باشند چرا که هرکدام در زمینه بخصوصی بکار میروند و کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال کسی که در زمینه برنامه نویسی Objective-C به مهارت بالایی رسیده باشد، درآمد بیشتری نسبت به یک برنامه نویس زبان #C  خواهد داشت.

همانطور که ذکر شد، درآمد برنامه نویسی به میزان تخصص، نوع زبان برنامه نویسی و حتی جغرافیایی که در آن مشغول به کارند بستگی دارد.

در کشورهای جهان اول مانند آمریکا، برنامه نویسانی که در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند، درآمدی در حدود 106 هزار دلار در سال دارند که درآمد بسیار بالایی محسوب می شود. از طرفی تقاضای زیادی برای برخی از زبان های برنامه نویسی در ایران مانند پایتون وجود دارد در حالی که زبان پایتون در رتبه بندی پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی جهان در رتبه دهم قرار دارد و این قضیه به میزان تقاضای جامعه این زبان های برنامه نویسی بازمیگردد.

همچنین مانند هر شغل دیگری، برنامه نویسی متکی به تجربه های فردی است و کسی که تجربه بیشتری داشته باشد، کیفیت کار بالایی خواهد داشت و به همین دلیل در مرکز توجه کارفرمایان بیشتری قرار می گیرد که باعث می شود بازار کار بهتری نسبت به افراد تازه کار داشته باشد.

انواع زبان های برنامه نویسی

در واقع برنامه نویسان بر اساس تجربه کاری به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

✔ سطح تازه‌کار (Junior): این برنامه نویسان کمتر از دو سال سابقه کار دارند.

✔ سطح متوسط (Mid-level): تجربه کاری این برنامه نویسان، 2 الی 5 سال است.

✔ سطح ارشد (Senior): بالاترین تجربه را میان برنامه نویسان دارند و تجربه کاری آنها بیش از پنج سال است.

هرچقدر هم با دانش برنامه نویسی آشنا باشید و در خانه کدنویسی کنید، تا در جایی به عنوان کارآموز مشغول به کار نشوید نمی توانید به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید.

🔍 بنابراین حتما آگهی های استخدام کارآموز را دنبال و با ارسال رزومه، دوران کارآموزی تان را آغاز کنید. این دوران فرصت خوبی است که میزان مهارت خود را در برنامه نویسی محک بزنید و از تجربه های سایر افراد استفاده کنید. همچنین از حقوق و دستمزد خوبی نیز در دوران کارآموزی برخودار خواهید شد و پس از 5 سال می توانید به عنوان برنامه نویس ارشد به درآمد بالاتری برسید، جایگاه خود را بیابید و در شرکت های معتبر و برند استخدام شوید.

🔍 از دیگر عوامل موثر بر درآمد برنامه نویسی در ایران، نوع همکاری برنامه نویس با کارفرما است که می تواند به صورت کاملا حضوری، کاملا غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو حالت باشد. همچنین برخی از برنامه نویسان به صورت فریلنسرینگ کار می کنند. مزیت هایی که کار کردن به صورت فریلنسترینگ دارد گاه باعث روی آوردن برنامه نویسان به این شیوه کسب درآمد می شود که این مزیت ها شامل راحتی بیشتر، فرسایش کمتر و در اختیار داشتن زمان برای برنامه ریزی خواهد بود اما باید در نظر داشت که کار کردن به صورت فریلنسرینگ از درآمد کمتری نسبت به کسانی که استخدام هستند برخوردار است.

البته برخی از افرادی که به صورت فریلنسر کار می کنند و پروژه های سنگین می پذیرند درآمد بسیار بالایی دارند. همچنین شهر محل زندگی یک برنامه نویس تعیین می کند که چقدر دستمزد بگیرد و طبعا دستمزدها در شهرهای بزرگی نظیر تهران از سایر شهرها بسیار بیشتر است و زمینه های پیشرفت در آن نیز به مراتب بیشتر وجود دارد.

برای اطلاع از بهترین روش کسب درآمد از وبسایت در ایران، با ما در دی ام یار همراه باشید.

چگونه می توان برنامه نویس شد؟

👈 دست افراد برای یادگیری زبان برنامه نویسی باز است و روش های نامحدودی وجود دارد تا با دنبال کردن آنها بتوان به یک برنامه نویس حاذق تبدیل شد. برای یادگیری برنامه نویسی، پس آنکه زبان برنامه نویسی محبوبتان را انتخاب کردید، می توانید به سراغ نرم افزارهای برنامه نویسی بروید و روش های مختلف را برای یادگیری امتحان کنید. اولین اصل در یادگیری برنامه نویسی تمرین مداوم است تا سریعتر بتوانید با چالش های برنامه نویسی آشنا شوید.

برای یادگیری برنامه نویسی لزومی ندارد که حتما در کلاس های درس آن در دانشگاه شرکت داشته باشید و افراد زیادی آن را به صورت خودآموز و با استفاده از منابعی که وجود دارد آموزش می بینند اما هر دو روش می تواند شما را به هدف نهایی که برنامه نویسی در سطح های بالا است، برساند.

در واقع اینکه کدام راه بهتر است کاملا به خود شخص و تجربه های وی بستگی دارد چرا که برخی افراد که به صورت آکادمیک و در دانشگاه به تحصیل در رشته برنامه نویسی می پردازند نمی توانند از دانش تئوری خود به خوبی استفاده کنند.

در آمد برنامه نویسی در ایران مبتنی بر نوع یادگیری و میزان تجربه متفاوت خواهد بود. در ایران به دلیل اینکه رشته برنامه نویسی بیشتر به صورت تئوری آموزش داده می شود، افراد بعد از اتمام دوره تحصیل با چالش هایی در به کار بردن دانش خود در دنیای کار مواجه می شوند.

👈 بنابراین اگر علاقمند به رشته برنامه نویسی هستید اما به دلیل رشته تحصیلی متفاوت خود، از یادگیری آن ناامید شده اید لازم است بدانید که برخی از حرفه ای ترین های این رشته، برنامه نویسی را از طریق ویدیوهای یوتیوب و منابع دیگری که در دست دارند یاد گرفته اند اما مانند هر علم دیگری که به صورت خود آموز آموخته شود، یادگیری برنامه نویسی هم بسیار کار سختی خواهد بود و ممکن است خیلی زود شما را از تصمیم خود پشیمان کند که اصل موفقیت در این مرحله، پافشاری، نظم و مداومت است.

درآمد برنامه نویسی چقدر است؟

💰 سوالی که ذهن بیشتر علاقه مندان به برنامه نویسی را درگیر کرده است این است که آیا درآمد برنامه خوبه؟ حقوق یک برنامه نویس تا حد بسیار زیادی به میزان مهارت و تجربه وی بستگی دارد. همچنین کار کردن در شهر های بزرگ این میزان درآمد را افزایش خواهد داد. علاوه بر آن بازار کار رشته برنامه نویسی در این شهرا بیشتر نیز خواهد بود. از طرفی کارفرمایان بر اساس میزان کاری که از یک برنامه نویس توقع دارند، دستمزدی برای آنها در نظر می گیرند که این عامل نیز می تواند در درآمد نهایی برنامه نویس موثر باشد.

درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است؟

در حال حاضر حیطه های مختلفی در برنامه نویسی وجود دارد که در وظایف خود ز برنامه نویسی نیز بهره می برند. در واقع اینکه به چه میزان در یک شغل، نقش برنامه نویسی به چه میزان است و چقدر در آن رسته شغلی، اسفاده از زبان برنامه نویسی اهمیت دارد، میزان حقوق پرداختی برای برنامه نویسان متفاوت خواهد بود.

حقوق بسیاری از برنامه نویسان در ایران فارغ از اینکه چه تحصیلات و به چه میزان تجربه دارند، بین 6 تا 40 ملیون تومان متغیر می باشد. علاوه براین بحث جغرافیا نیز در میزان درآمد برنامه نویسی در ایران تاثیر دارد. مثلا فردی که در این سمت در تهران فعالیت می کند، میزان حقوق بالاتری نسبت به برنامه نویسان سایر شهرها دارد.

به طور کلی میانگین درآمد یک برنامه نویس در ایران در حدود 12 میلیون تومان می باشد با این حال یک برنامه نویس حرفه ای تا 28 میلیون تومان نیز می تواند حقوق خود را افزایش دهد. بسیاری از افراد به صورت دورکار نیز کد نویسی می کنند. درآمد برنامه نویسی دورکار نیز با توجه به پروژه های مختلف متفاوت می باشد.

درآمد برنامه نویسی در جهان

تا اینجا به میزان درآمد برنامه نویسی در ایران پرداختیم. اما بهتر است نگاهی به درآمد برنامه نویسی در جهان نیز بیندازیم. از آنجا که برنامه نویسی یکی از پردآمدترین مشاغل جهان می باشد، از این رو بسیاری مایلند فعالیت خود را در این حیطه ادامه دهند. اما درآمد برنامه نویسی در هر یک از کشورهای جهان متفاوت است. مثل میزان دستمزد برنامه نویسی آمریکایی قطعا بالاتر از برنامه نویس های سایر کشورها می باشد. در ادامه به درآمد برنامه نویسی در برخی از کشورهای جهان خواهیم پرداخت.

میزان درآمد برنامه نویسی در آمریکا

درآمد حال حاضر برنامه نویسان آمریکا، تا سال 2022، چیزی حدود به طور سالیانه 71.317 دلار و درآمد برنامه نویس در آمریکا در رده ارشد در سال 2022، سالانه 125.448 دلار بوده است. میانگین درآمد برنامه نویسان آمریکایی، سالانه بالغ بر سالانه 101.158 دلار می باشد و پیش بینی می شود این میزان حقوق افزایش یابد.

میزان درآمد برنامه نویسی در کانادا

درآمد برنامه نویسی در کانادا نیز کمی متفاوت تر از دریافتی برنامه نویسان آمریکا می باشد. در آمد برنامه نویسان تازه کار در کانادا چیزی حدود سالانه 79.608 دلار و درآمد برنامه نویسان ارشد، بالغ بر سالانه 140.032 دلار می باشد. میانگین درآمد برنامه نویسان کانادایی نیز سالانه چیزی حدود 112.919 دلار است.

میزان درآمد برنامه نویسی در آلمان

زمانی که میخواهیم به درآمد برنامه نویسی در جهان اشاره کنیم، یکی دیگر از کشورهایی که باید درآمد برنامه نویسان آن مورد بررسی قرار بگیرد، کشور آلمان است. آلمان یکی از کشورهای صنعتی مهم اروپا بشمار می آید و از آنجا که صنعت رایانه در این کشور به شکل وسیعی در حال رشد و توسعه می باشد، نقش برنامه نویسی در این صنعت نیز غیرقابل انکار است. درآمد سالانه برنامه نویسان تازه کار این کشور، 56.368 یورو و دریافتی برنامه نویسان ارشد، سالانه 99.185 یورو می باشد. این در حالی است که میانگین درآمد برنامه نویسان آلمانی در حدود  79.980 یورو بوده و انتظار می رود تا سال 2027، این میزان درفتی 11 درصد رشد داشته باشد.

میزان درآمد برنامه نویسی در سوییس

بازار برنامه نویس در سوییس یک بازار رقابتی می باشد و مانند کشورهای آمریکا و کانادا سهم بزرگ بازار کار را به خود اختصص داده است، به گونه ای که بسیاری سعی می کنند در این حیطه فعالیت خود را ادامه دهند. اگر بخواهیم به در آمد برنامه نویسی در این کشور اشاره کنیم، باید بگوییم که درآمد برنامه نویسان جونیور (تازه کار) در این کشور، چیزی حدود 76.133 فرانک و درامد برنامه نویسان سنیور (ارشد) چیزی حدود 133.920 فرانک به طور سالانه و میانگین درآمد برنامه نویسان سوییسی 108.291 فرانک می باشد و پیش بینی می شود که این میزان دریافتی نیز تا سال 2027 تا 7 درصد نیز رشد کند.

میزان درآمد برنامه نویسی در ترکیه

اطلاع از درآمد برنامه نویسی در ترکیه نیز برای همه افراد فعال در حوزه کامپیوتر بویژه آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند بسیار حائز اهمیت است و بسیاری این کشور را به عنوان پلی برای رسیدن به جوامع بین المللی می دانند. شرایط رشته برنامه نویسی برای افراد متخصص این حوزه بسیار مناسب است. میزان دریافتی برنامه نویسان ترکیه در رده تازه کار، سالانه 137.500 لیر و درآمد برنامه نویسان سنیور، حدود سالانه 241.866 لیر و میانگین درامد برنامه نویسان در این کشور، 192.331 لیر می باشد. برآورد می شود تا سال 2027 بازار برنامه نویسی رشد 244 درصدی داشته باشد که رقم بسیار بزرگی است.

حقوق برنامه نویسی در سال 1402

تا اینجا به بررسی کلی حقوق برنامه نویسی در ایران و میزان حقوق برنامه نویسی در جهان پرداختیم. اما بسیاری از افراد این سوال را دارند که حقوق برنامه نویسی در سال 1402 چقدر است؟ باید بگوییم در حال حاضر با افزایش حداقل میزان دستمزد در سال 1402، دریافتی برنامه نویسان نیز افزایش یافته است.

در مجموع حقوق برنامه نویسان دارای تجربه کمتر از سه سال به صورت میانگین چیزی حدود ۹،۵۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه خواهد بود. در واقع حقوق برنامه نویس تازه کار از یک میلیون تومان شروع می شود تا 27 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

میزان دریافتی برنامه نویسان با سطح تجربه بین سه تا هفت ساله، به صورت میانگین ۱۴،۹۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه خواهد بود. حقوق افرادی که در این سطح از تجربه و مهارت کار می کنند، از ۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان شروع می شود و تا ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر می باشد.

برنامه نویسان با داشتن سابقه کاری هفت تا پانزده ساله، به صورت میانگین چیزی حدود ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان به صورت ماهان دریافت می کنند. میزان حقوق و دریافتی این برنامه نویسان از ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر خواهد بود.

حقوق برنامه نویس دورکار در سال 1402

برنامه نویسانی که به صورت فریلنسری یا دورکار دراین حرفه مشغول هستند، دستمزد متفاوتی نسبت به افرادی که درآمد ثابت ماهیانه دریافت می کنند، خواهند داشت. حقوق برنامه نویس دورکار در سال 1402 بسته به میزان پروژه های دریافتی و زبان برنامه نویسی که انتخاب کرده اید، متفاوت خواهد بود. در مجموع دورکاری در این بازار با استقبال زیادی روبرو شده و افراد می توانند درآمد مناسبی از طریق دورکاری داشته باشند.

حقوق برنامه نویس دورکار در سال 1402 براساس نوع پروژه و مدت زمان آن تعیین می شود. مثلا پروژه ای که یک توسعه دهنده اپ کار می کند ممکن است دریافتی بیشتری داشته باشد و بین 10 تا 40 میلیون دریافت کند. اما فردی که یک سایت را در مدت کوتاهی طراحی می کند ممکن است بر مبنای کاری که تحویل می دهد، بین 20 تا 30 میلیون دریافت نماید. بنابراین میزان حقوق برنامه نویس دورکار در سال 1402 را باید براساس این فاکتورها برآورد کرد.

میزان حقوق برنامه نویس تازه کار

در رده بندی برنامه نویسان از نظر تجربه و سطح مهارت، ابتدا سطح جونیور یا تازه کار قرار دارد و اصلی ترین وظیفه این برنامه نویس، ساختن نرم افزار با کیفیت و بدون هیچ گونه اشکالی می باشد که بتواند نیازهای مشتری را برطرف کند. افرادی که در این سطح از برنامه نویسی کار می کنند، معمولاً در خلال کار مهارت های کدنویسی خود را ارتقاء خواهند داد. اما به دلیل سطح مهارتی کمتر، پایین ترین میزان دریافتی را نیز خواهند داشت.

برخی از تازه کارهای این حرفه در شرکت ها و موسسات مختلف به عنوان نیروی کارآموز مشغول به فعالیت خواهند شد و ترجیح می دهند با دریافتی هر چند کم، میزان تجربه خود را بالا ببرند. در مجموع براساس جدیدترین گزارش ها، میزان حقوق برنامه نویس تازه کار در ایران، با تجربه کاری کمتر از سه سال، به صورت میانگین در حدود ۹،۵۰۰،۰۰۰ تومان در ماه می باشد. حقوق این افراد از کترین میزان یعنی ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر خواهد بود. این در حالی است که میزان حقوق برنامه نویس ارشد، با داشتن هفت تا پانزده سال سابقه کاری در این حوزه، به طور میانگین چیزی حدود ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان در ماه می باشد.

میزان حقوق برنامه نویس تازه کار

میزان حقوق کارآموز برنامه نویسی

تا اینجا به میزان حقوق برنامه نویس تازه کار پرداختیم. در ادامه لازم است به میزان حقوق کارآموز برنامه نویسی نیز اشاره کنیم. میزان حقوق کارآموز برنامه نویسی، براساس توافق بین کارفرما و شخص کارآموز تعیین می شود. بعضی از افراد در ازای یادگیری مهارت های مربوط به این حیطه، حقوقی دریافت نمی کنند و صرفا به دنبال کسب تجربه و مهارت آموزی هستند.

اما برخی از کارفرمایان نیز مبلغی را به عنوان پرداختی برای شخص کارآموز مشخص می کنند. گرچه این میزان پردختی به عنوان حقوق کارآموز برنامه نویسی، از حقوق اداره کار کمتر می باشد، اما برای شخصی که می خواهد مدتی را صرف کسب تجربه کند، می تواند مبلغ مطلوبی باشد. میزان حقوق کارآموز برنامه نویسی رابطه مستقیمی با میزان مهارت ها و توانمندی های شخصی وی دارد.

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران

💭 اگر قصد یادگیری زبان برنامه نویسی را دارید اما نمی دانید درآمد برنامه نویسی به کدام زبان بیشتر است، لازم است بدانید که در ایران زبان برنامه نویسی پایتون پردرآمدترین زبان برنامه نویسی محسوب می شود و یادگیری آن نیز از سایر زبان ها راحت تر است و تنها به اندکی دانش ریاضی و زبان نیاز دارد. زبان پایتون در سطح جهان نیز از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی محسوب می شود. استفاده از کلیدواژه های انگلیسی در زبان پایتون از مشخصه های بارز آن است. همچنین این زبان به صورت تفسیری و شی گراست و همانطور که گفته شد به دلیل دانش پیش نیاز ساده تر، یادگیری آن نیز راحت تر خواهد بود. کاربرد زبان برنامه نویسی پایتون در توسعه ی وب، گسترش بازی، کاربرد در آمار و علوم آماری، هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و توسعه اپلیکیشن خواهد بود. در سال ۲۰۲۰، میانگین درآمد برنامه‌ نویسی زبان پایتون، ۵۶ هزار و ۶۷۰ دلار آمریکا بوده است.

از این رو معمولا افراد علاقمند به زبان برنامه نویسی، خصوصا در شهر تهران، بیشتر به یادگیری زبان پایتون روی می آورند و همانطور که ذکر شد و بر اساس آمار و اطلاعاتی که تیم جاب ویژن تهیه کرده اند، در میان سایر زبان های برنامه نویسی در ایران، درآمد برنامه نویسی پایتون بیشتر از سایر زبان ها می باشد.

میانگین حقوق برنامه نویسی که زبان پایتون تخصص اوست در تهران در حدود 7 میلیون تومان محاسبه می شود و این مبلغ برای افراد تازه کار و کم تجربه است. کسانی که تجربه بیشتری دارند تا 12 میلیون تومان در ماه نیز می توانند به درآمد برسند که مبلغ بیشتری در مقایسه با برنامه نویسان زبان های دیگر است اما در سطح کارآموز برنامه نویس، تمام زبان های برنامه نویسی دستمزد های یکسان خواهند داشت.

پس از پایتون پردرآمدترین زبان برنامه نویسی به زبان های #C و C تعلق دارد که این برنامه نویسان ماهانه 19 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران

برای افزایش درآمد در برنامه نویسی چه باید کرد؟

افرادی که در حیطه برنامه نویسی مشغول به فعالیت هستند، با هر سطح تجربه و سابقه کاری، به فکر کسب درآمد بیشتر از این بازار پر رقابت می باشند و اغلب این دغدغه را دارند که برای افزایش درآمد در برنامه نویسی چه باید کرد؟ کسب درآمد بیشتر از برنامه نویسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اینکه شما برای پلتفورم موبایل برنامه نویسی می کنید یا برای وب، اندروید یا IOS و پایتون یا php یا سی شارپ درآمد متفاوتی خواهید داشت. قطعا برای افزایش درآمد برنامه نویسی در ایران راه های بسیاری وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

استخدام در شرکت ها و موسسات استارت آپی

یکی از راه های افزایش درآمد از طریق برنامه نویسی، استخدام در موسسات و شرکت های استارت آپی است. هم اکنون شرکت ای زیادی وجود دارند که نیازمند برنامه نویسان مسلط به زبان های برنامه نویسی مختلف می باشند تا بتوانند از طریق مهارت و تجربه هر یک از این افراد، فرایند برندینگ خود را هرچه سریعتر طی کنند. افرادی که در شرکت های استارت آپی تهران استخدام می شوند، به نسبت درامد بیشتری خواهند داشت.

گرفتن کارهای فریلنسری

از دیگر راه های پیشنهادی به افرادی که این دغدغه را دارند که برای افزایش درآمد در برنامه نویسی چه باید کرد؟ گرفتن پروژه های دورکاری یا فریلنسری می باشد. کسب درآمد اینترنتی از طریق دورکاری گزینه بسیار خوبی برای افزایش میزان درآمد خواهد بود. به علت انعطاف در تایم کاری و اینکه هر کجا می توانید پروژه های خود را انجام دهید، این روش می توانید مناسب ترین شکل افزایش درآمد برنامه نویسی باشد.

تولید فیلم‌ های آموزشی و تدریس زبان برنامه نویسی

از دیگر راه های افزایش درآمد برنامه نویسی، نولید فیلم های آموزشی و تدریس زبان های محتلف برنامه نویسی می باشد. بسیاری از افراد به دنبال دوره های آنلاین برنامه نویسی و یادگیری زبان های مختلف آن هستند. شما اگر تسلط کافی به زبان های برنامه نویسی داشته باشید، می توانید به راحتی درآمد مناسبی از تولید فیلم های آموزشی داشته باشید.

انجام دادن پروژه‌های دانشجویی

اگر دانشجو هستید یا انجام پروژه های دانشجویی را دوست دارید، می توانید در وقت اضافه ای که دارید، پروژه های دانشجویی متعددی را بر عهده بگیرید و به این ترتیب درآمد حقوق برنامه نویسی خود را بالا ببرید. اگر شما کار خود را خوب انجام دهید، با جذب مشتری های بیشتر و جلب اعتماد در طولانی مدت، درآمد قابل توجهی داشته باشید.

تولید و فروش اپلیکیشن ها

بسیاری از فعالان حوزه تولید و فروش اپلیکشن ماهانه بالای 100 میلیون تومان درآمد دارند. نصب و تولید اپلیکشن ها کار راحتی نیست و ایده شما باید آنقدر ناب و قبل ارتقاء باشد که بتوانید از طریق تولید اپ های مختلف، کسب درآمد چشمگیری داشته باشید و تیم بزرگی را برای خود ایجاد کنید. اما برای آن افرادی که این سوال را دارند که برای افزایش درآمد در برنامه نویسی چه باید کرد؟ بازار تولید اپلیکیشن گزینه بسیار خوبی است.

برای افزایش درآمد در برنامه نویسی چه باید کرد؟

برای اطلاع از 40 ایده پر درآمد برای کانال یوتیوب، کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

برنامه نویسی دانشی است که حال و آینده جهان را در دست گرفته و هر روز با پیشرفت های بیشتری مواجه می شود. بیشتر فعالیت های ما وابسته به کدنویسی های برنامه نویسان است و زندگی بدون این کد ها دیگر ممکن نیست. افراد زیادی علاقمند به یادگیری این دانش بی پایان هستند که برای شروع لازم است از میزان درآمد برنامه نویسی و چگونگی وارد شدن به جامعه برنامه نویسان آگاه شوند. در این مطلب پاسخ جامعی به پرسش “درآمد برنامه نویسی خوبه؟” داده شد.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است؟

میزان درآمد برنامه نویسان به عوامل زیادی نظیر تجربه و حوزه تخصص آنها بستگی دارد. برای اطلاع درآمد دقیق برنامه نویسان، مطلب فوق را مطالعه کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟

هر فرد باید با توجه به علاقه و هدف خود زبان برنامه نویسی مناسب را انتخاب کند، اما در این مقاله پردرآمد ترین زبان های برنامه نویسی معرفی شده اند.

درآمد برنامه نویسی دورکار چقدر است؟

درآمد برنامه نویسی دورکار با توجه به تخصص برنامه نویس و سختی پروژه متفاوت می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا