عمومی و سایر

بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1402 کدام است؟ + مراحل کسب درآمد | dmyar

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که بهترین زبان برنامه نویسی در سال ۱۴۰۲ کدام است؟ در حال حاضر زبان های مختلفی در حوزه برنامه نویسی وجود دارد و انتخاب یک زبان مشخص برای افراد این حوزه بسیار سخت است. با توجه به شمار زیادی از زبان ها ممکن است که برنامه نویسان مبتدی گیج شوند و نتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

باید توجه داشته باشید که هر زبانی که تا امروز وارد عرصه برنامه نویسی شده است، بسته به اینکه در چه زمینه‌ای (وب، موبایل، بازی سازی و… ) می خواهید از آن استفاده کنید، کاربرد متفاوتی دارد. اما برای آن دسته از افرادی که به دنبال انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی هستند و این سوال را دارند که بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟ در ادامه این مقاله از دی ام یار مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 اهمیت آشنایی با زبان های برنامه نویسی

👈در گذشته برنامه نویسان کامپیوتر و حوزه آی تی به صورت انحصاری فعالیت می کردند و تنها از یک زبان برنامه نویسی برای یک کار محدود استفاده می شدو اما امروزه برای بسیاری از مشاغلی که در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شده اند، کار با زبان های متنوع برنامه نویسی یک ضرورت محسوب می شود. اگر شما به دنبال پیشرفت شغلی هستید، باید بر روی زبان های برنامه نویسی پرکاربرد تسلط داشته باشید. با توجه به اینکه یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف زمان بر هستند، پس باید زبانی را انتخاب کنید که با توجه به حوزه کاری شما مناسب ترین زبان برنامه نویسی می باشد.

👈دانش برنامه نویسی که هریک از شما دارید، ممکن است که در حال حاضر چندان کاری نداشته باشید و برای پیشرفت در هر حوزه مثلاً توسعه اپلیکیشن موبایل، شما باید مهارت های جدید را بیاموزید. به همین دلیل ارتقآئ دانش برنامه نویسی و استفاده از هر زبان در جای مناسب بسیار اهمیت دارد. اما در ادامه لازم است که به زبان ‌های برنامه ‌نویسی پرکاربرد بازار کار هر کدام اشاره کنیم.

 اهمیت آشنایی با زبان های برنامه نویسی

برای کسب اطلاع از درآمد برنامه نویسی در سال 1402 روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

فهرست پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی

👈بسیاری از افراد هنگام کار با زبان های برنامه نویسی به دنبال انتخاب آن دسته از زبان هایی هستند که محبوبیت بیشتری دارند و در حوزه های مختلف کاربرد بیشتری دارند و اغلب این سوال برایشان پیش آمده که بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟ از این رو در ادامه با لیست پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی آشنا خواهیم شد تا از میان این زبان ها وابسته به زمینه کاری خود بهترین را انتخاب کنید.

✔️ معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

👈زبان برنامه نویسی پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی و به عنوان پرکاربردترین آنها می باشد. در حال حاضر این زبان در بیشتر شرکت‌ ها به عنوان یکی از مهم ترین زبان ها شناخته می‌ شود و در سال جدید هم زیاد تغییری در آن ایجاد نشده است. افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان پایتون هستند و هر شخصی که چیزی از این زبان نمی داند، مطمئناً یک بار هم که شده سری به سینتکس های آن زده است و با ساختار کلی پایتون آشنایی دارد.

👈پایتون از طریق دیتا ساینتیست ها و توسعه دهندگان سرورها و متخصصان گروه امنیت بسیار استفاده می شود و پروژه های متن باز بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌ دهد. پایتونی زبان برنامه از نظر سینتکس می باشد و در حین سادگی به شدت قدرتمند است و بر اساس فاکتورهای متفاوتی انعطاف زیادی دارد. یکی از موضوعاتی که در زبان پایتون پیش ‌بینی می ‌شود این است که به شدت اشتباع شده و همین امر ممکن است باعث کمبود فرصت های شغلی در این زبان شود.

✔️ معرفی زبان برنامه نویسی جاوا

👈برای افرادی که می خواهند بدانند بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟ انتخاب زبان برنامه نویسی جاوا بهترین گزینه است. جاوا یکی از زبان هایی است که در سال ۱۹۹۵ ایجاد شد و به عنوان یک تکنولوژی و ابزار قدیمی از آن استفاده می شود. با این حال هنوز هم به عنوان یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و بسیار محبوب است که برخی از آن به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی یاد می‌ کنند و در زمینه های مختلف توسعه نرم‌افزار قدرت زیادی دارد. توسعه اپلیکیشن های اندروید به صورت پیش فرض بر اساس جاوا انجام می ‌شود و این زبان کاربردهای بسیاری در حوزه توسعه نرم ‌افزار سمت سرور و هوش مصنوعی دارد افرادی که با این زبان برنامه نویسی می کنند، در حال حاضر به دنبال جایگزین بهتری برای آن هستند.

برای آشنایی با نحوه ورود به دنیای طراحی سایت پس از آموزش برنامه نویسی روی لینک مربوطه کلیک کنید.

✔️ آشنایی با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

👈جاوا اسکریپت در آمارهای فعلی جایگاه دوم را بعد از زبان برنامه نویسی پایتون دارد. اما مطمئنا همه مخاطبان وبسایت راکت با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنایی دارند و میزان نفوذ آن را به خوبی می‌ دانند و برخی از آن به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی نیز یاد می کنند. جاوا اسکریپت، زبان اصلی دنیای اینترنت است و برای بسیاری از کارهای اصلی که در دنیای مجازی اتفاق می‌افتد، بسیار کاربرد دارد. این زبان برنامه نویسی برای توسعه رابط کاربری و توسعه سمت سرور که برای اپلیکیشن ها بسیار اهمیت دارند، مناسب است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یادگیری جاوا اسکریپت باعث می شود که شما درآمد بسیار خوبی از طریق آن داشته و پیشنهادهای های شغلی زیادی را دریافت کنید.

✔️ معرفی زبان برنامه نویسی سی پلاس

👈سی پلاس یک زبان برنامه نویسی قدیمی می باشد که هنوز هم بسیاری از زبان‌ های مدرن و اپلیکیشن های حال حاضر دنیا وابسته به آن هستند و برای توسعه برنامه های خود نیازمند آن می باشند. این زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند و سریع است و در توسعه اپلیکیشن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و می توان به جرأت آن را به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی شناخت. توجه کنید که فرایند یادگیری زبان سی پلاس پیچیده است و ممکن است افراد مبتدی نتوانند از آن استفاده کنند.

✔️ معرفی زبان برنامه نویسی سوئیفت

👈زبان برنامه نویسی سوئیفت یکی از زبان های پرکاربرد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ها مبتنی بر سیستم عامل شرکت اپل است. سوئیفت دومین زبان بعد از جاوا برای توسعه اپلیکیشن های موبایلی می باشد و بسیاری علاقه ‌مند به یادگیری آن هستند. قبل از ایجاد زبان برنامه نویسی سوئیفت، شرکت اپل برای توسعه اپلیکیشن های شرکت خود از زبان برنامه نویسی objective- c استفاده می ‌کرد که بعد از توسعه سوئیفت آن زبان از میان برداشته شد و مورد توجه توسعه کنندگان نبود. اگر قصد دارید که در حوزه اپل وارد فعالیت شوید، و توسعه اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ را در این اکوسیستم تجربه نمایید، قطعاً بدون سوئیفت موفق نخواهید شد. بنابراین سعی کنید که زبان برنامه نویسی سوئیفت را به طور کامل یاد بگیرید.

👈تا اینجا با پرکاربردترین و محبوب ‌ترین زبان های برنامه نویسی که در سیستم عامل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا شدید. اما در ادامه به بررسی بهترین زبان برنامه نویسی که به راحتی بتوانید وارد بازار کار برنامه نویسی شده و از آن کسب درآمد نمایید خواهیم پرداخت.

فهرست پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی

معرفی بهترین زبان برنامه نویسی در سال ۱۴۰۲

👈شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهترین زبان برنامه نویسی در سال ۱۴۰۲ کدام است؟ باید توجه کنید هر زبانی که در حوزه برنامه نویسی تاکنون معرفی شده است، بر اساس کاربرد خود و بسته به اینکه در چه حوزه ‌ای (بازی سازی، موبایل و وب) می‌ خواهید از آن استفاده کنید، بهترین زبان می باشد.

👈بنابراین قبل از یادگیری زبان برنامه نویسی، حتماً برسی کنید به چه حوزه علاقه دارید و از میان بهترین زبان های برنامه نویسی که تاکنون ایجاد شده اند،  یکی را انتخاب کنید. در ادامه به لیست بهترین زبان های برنامه نویسی در سال ۱۴۰۲ اشاره خواهیم کرد تا بتوانید از میان آنها مناسب ترین را انتخاب کنید.

✔️ بهترین زبان برنامه نویسی برای موبایل

👈اگر دوست دارید در حوزه اپلیکیشن های موبایل فعالیت کنید، سه گزینه پیش روی خود دارید؛ اینکه برای سیستم عامل اندروید یا ios یا هردو برنامه نویسی کنید. در هر صورت شما باید یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی زیر را یاد بگیرید:

👈برای سیستم عامل ios زبان برنامه نویسی سوئیفت بهترین زبان است که شرکت اپل برای توسعه اپلیکیشن های سیستم عامل مک و ios آن را ارائه کرده است و سازگارترین زبان ترین برای سیستم عامل ios می باشد.

👈سیستم عامل اندروید: برای ساخت اپلیکیشن در سیستم عامل اندروید باید به زبان جاوا و کاتلین تسلط داشته باشید که بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1402 نیز می باشند. هر کدام از برنامه های سال اخیر بیشتر به زبان کاتلین نوشته شده و قدرت بیشتری دارد. اما یادگیری جاوا از کاتلین سریعتر است، چرا که زبان برنامه نویسی کاتلین از کامپایلر جاوا استفاده می ‌کند. اما برای برنامه های اندروید بیشتر از همان زبان کامپایلر استفاده می شود.

👈توسعه هیبرید: برای توسعه سیستم عامل نیازمند یادگیری دو زبان متفاوت می باشید. چون کد بیس های هر کدام از سیستم عامل ها با یکدیگر متفاوت است. برای اینکه یک بار برنامه را برای دو سیستم عامل متفاوت بنویسید، راهکارهایی وجود دارد که می توان با زبان های برنامه نویسی جاوا اسکریپت و دارت یک برنامه را یک بار بنویسید.

✔️ بهترین زبان برنامه نویسی حوزه وب

👈بیشترین و پرطرفدارترین حوزه برنامه نویسی، برای توسعه دهندگان وب می باشد. از آنجا که حوزه وب به دو بخش تقسیم می شود، مشخص کنید که برای طراحی رابط کاربری به چه حوزه ای علاقه دارید. اگر به طراحی رابط کاربری علاقه دارید، از زیان برنامه نویسی جاواسکریپت شروع کنید. اگر می خواهید سمت سرور کار کنید، با زبان های متنوع مانند php ،پایتون، خود زبان جاوا اسکریپت و  سی و سی شارپ که قطعاً به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی شناخته می شوند می توانید کار کنید. در مجموع در حال حاضر زبان های مانند php، پایتون، جاوا اسکریپت و سی شارپ به عنوان بهترین گزینه ها در حوزه برنامه نویسی وب هستند و می توانید از آنها استفاده کنید.

✔️ بهترین زبان برنامه نویسی حوزه بازی سازی

👈برای آن دسته از افرادی که این سوال را دارند که بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1402کدام است؟ باید گفت زبان حوزه بازی سازی با حوزه های دیگر متفاوت است. شما باید به دنبال آن دسته از زبان هایی باشید که بتوانید از طریق آن برنامه ‌های مختلفی را در حوزه بازی و گیمینگ بسازید.

👈اگر علاقه شدیدی به بازی سازی دارید، راه طولانی باید طی کنید، چرا که زبان های زیادی در بازی سازی استفاده می شود. اگر می خواهید یک بازی سه بعدی سطح بالا ایجاد کنید، زبان سی پلاس بهترین زبان برنامه نویسی می باشد که به خاطر انعطاف پذیری بسیار زیادی که در کنترل حافظه و سرعت بالایی که دارد به عنوان مرسوم ترین زبان در توسعه موتورهای بازی سازی شرکت های بزرگ مانند یوبی سافت، اکتیویژن، سی دی پروجکت می باشند. یادگیری زبان برنامه نویسی در واقع شروع برنامه نویسی برای بازی سازی می باشد. اما یک جایگزین قوی است که تاکنون شرکت بازی سازی یونیتی توانسته در این حوزه بسیار موفق باشد.

✔️ آشنایی با بهترین زبان برنامه نویسی در صنعت هوش مصنوعی

👈در حال حاضر هوش مصنوعی بر روی فضای دیجیتال اثرگذاری بسیار زیادی دارد. این امر باعث شده افرادی که با زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی آشنا هستند و وارد بازارکار برنامه نویسی این حوزه شده اند، درآمد بیشتری کسب کنند. بهترین راه کسب درآمد از زبان برنامه نویسی صنعت هوش مصنوعی چه زبانی می باشد؟ در حال حاضر برخی زبان های زیر بیشترین کاربرد را در این صنعت دارند:

👈پایتون: این زبان  یکی از اصلی ترین زبان های هوش مصنوعی است که بسیار دوست داشتنی و پرطرفدار می باشد و توسعه‌ دهندگان توانسته اند این بازار را از طریق یادگیری زبان پایتون قبضه کنند.

👈سی سی پلاس و خانواده سی شارپ: از مهم ترین زبان های هوش مصنوعی هستند که کتابخانه های به روز با این خانواده توانسته اند زمینه دسترسی به سخت افزارهای قدرتمند را فراهم کنند. مثلا شرکت تسلا برای سیستم رانندگان خودکار خود را از این زبان استفاده می کند.

👈زبان جاوا اسکریپت: جاوا اسکریپت از گزینه های هوش مصنوعی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد. اما قدرت بالای آن باعق شده به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی در صنعت هوش مصنوعی به کار گرفته می شود. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در هوش مصنوعی به خاطر تازه بودن کتابخانه های موجود این زبان پیشنهاد می ‌شود و برنامه نویسان برای توسعه مدل های هوش مصنوعی حداقل یک بار از جاوا اسکریپت استفاده کرده اند. اما پیش‌بینی می‌ شود در آینده نزدیک از  این زبان به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی از آن استفاده شود.

✔️ بهترین زبان برنامه نویسی سیستم های تعبیه شده

👈شاید برنامه نویسان کمتر با این حوزه آشنایی داشته باشند و بیشتر متخصصان حوزه الکترونیک با زبان های برنامه نویسی ین حوزه کار می کنند. می توانید از زبان های سطح پایین از جمله سی سی و سی شارپ در سیستم ‌های تعبیه شده استفاده کنید. اما زبان های سطح بالا مانند پایتون و جاوا اسکریپت در سیستم های تعبیه شده نیز بکار گرفته می ‌شوند. به گونه ‌ای که ناسا در برخی از برنامه‌ های مربوط به تلسکوپ جیمز وب از آن استفاده نموده است.

✔️ بهترین زبان برنامه نویسی حوزه شبکه و امنیت

👈برنامه نویسانی که متخصصین شبکه و امنیت هستند، معمولا به این فکر می کنند که چگونه  امنیت سیستم ها را بالا ببرند. با توجه به اینکه امنیت خود حیطه های مختلفی را شامل می ‌شود، باید مشخص گردد که امنیت شبکه سیستم عامل یا سخت افزار؛ کدام یک مد نظر شما است. اگر بخواهید تست نفوذ را بسنجید، قطعاً زبان پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای این کار می باشد. همچنین برای اتوماسیون های شبکه نیز از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می ‌شود و اگر شبکه کار هم باشید، می توانید زبان پایتون را یاد بگیرد. اما اگر بخواهید در حوزه امنیت وب کار کنید، باید با زبان های سمت سرور و سمت کاربر آشنایی داشته باشید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای بازار کار

بهترین زبان برنامه نویسی برای بازار کار

👈برخی از افراد این سوال را دارند که بهترین زبان برنامه نویسی برای بازار کار کدام است؟ بازار کار برنامه نویسان در ایران از موقعیت مناسبی برخورداری است و بین افرادی که رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات را انتخاب می کنند، بهتر می توانند وارد بازار کار شوند. اما انتخاب زبان برنامه نویسی یکی چالشی ترین کارهایی است که افراد باید انجام دهند.

👈بر اساس نظرسنجی که انجام شده آمار جالبی در حوزه مختلف بدست آمده است. در این نظرسنجی بر اساس نظر توسعه دهندگان ۴۶% برنامه نویس بک اند و ۳۳ درصد توسعه فول استک در بازار کار فعال می باشند. توسعه دهندگان موبایل نیز ۲۸ درصد و برنامه نویسان فرانت اند ۲۵ درصد از سهم بازار کار برنامه نویسان را به خود اختصاص داده اند. تفاوت زبان برنامه نویسی بک اند و فرانت اند در این است که بخشی از وبسایت که کاربر می تواند آن را ببیند و برنامه نویسی کل سایت مربوط می باشد. در این حوزه بهترین زبان برنامه نویسی html و css و جاوا اسکریپت است. اما برای سمت سرور و بک اند، زبان های،  php پایتون و رابی از برنامه زبان هایی هستند که بیشترین کاربرد را دارند.

برای آشنایی با بهترین افزونه سئو برای وردپرس با ما در دی ام یار همراه باشید.

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در کشور ایران

👈در حال حاضر آمار دقیقی وجود ندارد که از طریق آن بفهمیم که پردرآمدترین زبان برنامه نویسی کدام است و بهترین زبان برنامه نویسی برای بازار کار ایران کدام است. اما بر اساس نظر افرادی که این حوزه فعال هستند، پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی لینوکس، ExpressJs،mvc و پایتون هستند که بیشترین میزان درآمد را دارند. اوراکل، Net.، جاوا و React قطعا بهترین زبان برنامه نویسی برای بازار کار ایران هستند که می ‌توانید بر روی درامد آنها حساب کنید.

آینده شغلی کدام زبان برنامه نویسی بهتر است؟

👈تمامی زبان های برنامه نویسی جایگاه و کاربرد خود را دارد و طرفداران خاص حوزه هرکدام بسیار زیاد است. اما آینده شغلی برنامه نویسی در برخی از زبان ها بهتر می باشد و این امر با محک زدن زبان های برنامه نویسی متفاوت به دست می آید. براساس آمارهای حوزه آی تی، آینده شغلی زبان های برنامه نویسی چون جاوا اسکریپت، پایتون، جاوا، سی پلاس و سی شارپ، زبان برنامه نویسی Go از دیگر زبان ها بهتر خواهد بود.

آینده شغلی کدام زبان برنامه نویسی بهتر است؟

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی بهترین زبان برنامه نویسی پرداخته و به این سوال بسیاری از افراد که مایلند بداند بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1402 کدام است؟ پاسخ دادیم. باید بدانید که بهترین زبان برنامه نویسی، زبانی است که متناسب با حوزه کاری شما باشد و شما می توانید در حیطه کسب و کار خود بهترین استفاده را از آن داشته باشید. در واقع بهترین زبان برنامه نویسی وجود ندارد و  بسیاری از افراد می توانند در حوزه‌ های مختلف از ترکیبی از زبان های برنامه نویسی استفاده کنند. شما اگر بتوانید تسلط خود را در ارتباط با زبان های برنامه نویسی پرکاربرد بیشتر کنید، مطمئنا برای ورود به بازار کار برنامه نویسی مشکلی نخواهید داشت و درآمد عالی از این حوزه می توانید کسب کنید. چنانچه در ارتباط با بهترین زبان برنامه نویسی برای بازار کار و آشنایی بیشتر با این موضوع که بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟ نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه دی ام یار تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1402 روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1402 کدام است؟

بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1402 زبانی است که بیشترین امکانات را براساس حوز کاریتان در اختیار شما قرار دهد.

پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی کدام اند؟

پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، سوئیفت، سی شارپ و ... هستند که در این مقاله آنها را بررسی کردیم.

آینده شغلی کدام زبان برنامه نویسی بهتر است؟

قطعا آینده کاری زبان های جاوا اسکریپت، پایتون، جاوا، سی پلاس و سی شارپ، زبان برنامه نویسی Go از دیگر زبان ها بهتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا