سئو

بهترین افزونه سئو برای وردپرس + 13 افزونه کاربردی

بهترین افزونه سئو برای وردپرس، افزونه ای است که از طریق آن بتوانید بررسی و آنالیز محتوای مطالب سایت وردپرس خود را از نظر سئو در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. در حال حاضر سئو و بهینه سازی سایت وردپرس یکی از نیازهای ضروری فعالان حوزه دیجیتال می باشد و شما باید پس از راه اندازی سایت خود، مراحل بهینه کردن سایت خود را آغاز کنید. یکی از روش های بهینه سازی سایت، استفاده از افزونه های سئو می باشد که هر کدام امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

به کمک این ابزارها شما می توانید محتوای سایت خود را به طور مناسب تحلیل و آنالیز کنید. فراموش نکنید که این افزوه ها، تنها برای بررسی سئو سایت مفید هستند و شما باید حتما با اصول سئو آشنایی داشته باشید تا سایت خود را در نتایج برتر موتور جستجوی گوگل مشاهده کنید. اما از آنجا که ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین افزونه سئو برای وردپرس کدام است؟ در ادامه به معرفی 13 افزونه کاربردی سئو که برخی از آنها در دسته افزونه سئو خودکار وردپرس و برخی نیز در لیست بهترین افزونه سئو ووکامرس جای دارند، خواهیم پرداخت.

افزونه سئو وردپرس چیست؟

افزونه یا پلاگین سئو وردپرس به عنوان ابزاری برای تکمیل کردن ویژگی های سایت یا بلاگ از آن استفاده می شود. در واقع شما با کمک پلاگین ها می توانید عملکرد وبسایت خود را بررسی کنید و در فرایند آنالیز و تحلیل محتوای تولید شده از آن ها بهره ببرید به نتایج مطلوبی برسید.

اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، پلاگین ها کمک می کنند تا صفحات خود را سفارشی کنید و در استراتژی های سئو و در پارامترهای مربوط به بهینه سازی سایت بیشترین میزان کارایی را دارند. بنابراین بهتر است که در سایت خود، بهترین افزونه سئو برای وردپرس را انتخاب کنید. اما فرق بین پلاگین های رایگان و پریمیوم در سئو چیست؟ این سوالی است که برای ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان بوجود آمده باشد و در ادامه راجع به این موضوع توضیح خواهیم داد و در ادامه نیز به معرفی برخی از افزونه هاس سئو که به عنوان افزونه سئو خودکار وردپرس و یا بهترین افزونه سئو ووکامرس شناخته می شوند، می پردازیم.

افزونه سئو وردپرس چیست؟

تفاوت افزونه رایگان و پریمیوم چیست؟

پلاگین های رایگان همانطور که از اسم آنها مشخص است به طور رایگان از سایت وردپرس قابل دریافت و نصب می باشند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس، چندین افزونه رایگان در اختیار کاربران قرار داده است که در حوزه سئو و بهینه‌ سازی سایت، اسلایدرهای جذاب، افزایش امنیت سایت، فرم‌ های تماس و … کاربرد زیادی دارند و شما می توانید از بین این پلاگین ها، بهترین افزونه سئو برای وردپرس را نصب کنید.

افزونه های رایگان سئو قابلیت های زیادی جهت سفارشی کردن سایت خواهند داشت. اما این پلاگین ها محدودیت هایی دارند و نسبت به افزونه های پریمیوم امکانات کمتری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. در برخی موارد نیز استفاده از افزونه های رایگان می‌ تواند موجب تداخل با سایر افزونه ها و عدم سازگاری با آنها شود. در هر حال شما می توانید از پلاگین های رایگان در مخزن وردپرس برای وب سایت خود استفاده کنید. اما پلاگین های پریمیوم که به عنوان افزونه های غیر رایگان ارائه می شوند، کارایی بیشتری دارند و باید حتما از وب سایت های معتبر آنها را خریداری کنید.

این پلاگین ها امکانات و ویژگی های نامحدود در اختیار کاربران قرار می دهند و دارند دارای پشتیبانی منظم و ۲۴ ساعته هستند. پلاگین های رایگان سازگاری بسیاری دارند و در سرعت سایت وردپرسی شما اختلال ایجاد نمی‌ کنند. اما آیا با اهمیت نصب افزونه سئو در وردپرس آشنایی دارید؟ در ادامه در ارتباط با این موضوع مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

تفاوت افزونه رایگان و پریمیوم چیست؟

سئو یوتوب چیست؟ برای آموزش روی لینک کلیک کنید.

اهمیت نصب افزونه های سئو در سایت وردپرس

سایت هایی که بر اساس برنامه نویسی ایجاد و از طریق کد نویسی طراحی شده اند، برای افزودن پلاگین یا امکانات ویژه باید کدهایی را در سایت ایجاد کنید و برای این کار به وجود برنامه نویسان مسلط نیاز است. اما سیستم مدیریت محتوا از جمله وردپرس نیاز به دانش خاصی ندارد و از طریق افزونه های وردپرسی شما می توانید به راحتی امکانات مختلف را به وب‌ سایت خود اضافه کنید.

با افزونه ها ساخت اسلایدرهای گرافیکی را می توانید به سایت خود اضافه کنید و ظاهری جذاب به سایت خود بدهید. افزونه ها در سایت وردپرسی اهمیت ویژه‌ای دارند. یک سایت وردپرسی بدون استفاده از پلاگین ها هیچ گونه امکانات خاص و جذابی ندارد. بنابراین پس از نصب وردپرس و انتخاب قالب مورد نظر می توانید افزونه یا پلاگین های خود را انتخاب کنید.

استفاده از بهترین افزونه سئو برای وردپرس نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. با استفاده از پلاگین های سئو برای وردپرس می ‌توانید روند بهینه سازی سایت خود را از نظر انواع محتوا از جمله محتوای متنی، تصاویر و فیلم ها بالا ببرید و هر کدام از صفحات وب سایت خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنید. اما در انتخاب افزونه ها شما باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

برای استفاده از خدمات طراحی سایت روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اهمیت نصب افزونه های سئو در سایت وردپرس

نکات طلایی هنگام انتخاب افزونه های سئو

در حال حاضر سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوبیت زیادی دارد و میلیون‌ ها نفر در سراسر دنیا از طریق سایت های وردپرس کسب و کار خود را ارتقا می ‌دهند، اما در میان افزونه هایی که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارند، هر کدام در حوزه های مختلف ارائه شده ‌اند و زیاد بودن این پلاگین ها باعث می شود که در هنگام استفاده از آنها دچار سردرگمی بشوید و نتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. از این رو در ادامه به نکات طلایی در انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس اشاره خواهیم کرد.

 نصب آخرین به روز رسانی پلاگین

یکی از مواردی که در هنگام نصب بهترین افزونه سئو برای وردپرس باید توجه داشته باشید این است که این افزونه به طور مرتب و مداوم توسط توسعه دهندگان به روز رسانی شود. در هنگام انتخاب افزونه باید به تاریخ آپدیت آن توجه داشته باشد. تاریخ بروزرسانی افزونه هایی که در مخزن وردپرس وجود دارند، قابل نمایش هستند. بنابراین هنگام نصب آنها نخستین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، تاریخ بروزرسانی آنها خواهد بود، چرا که این افزونه ها به صورت مداوم آپدیت می شوند و نتیجتاً سازگاری بیشتری با دیگر قالب های وردپرس خواهند داشت. به علاوه در ر بار به روزرسانی ممکن است امنیت پلاگین بالا برود  و امکانات و ویژگی های بیشتری به آنها اضافه ‌شود. بنابراین یکی از راه های تشخیص بهترین افزونه سئو برای وردپرس این است که تاریخ به روزرسانی آن نزدیک باشد وگرنه می توانید پلاگین های دیگری را بر روی سایت خود نصب کنید.

 بررسی کردن تعداد نصب فعال پلاگین

میزان نصب فعال پلاگین یکی که از پارامترهای مهم در نصب بهترین افزونه سئو برای وردپرس می باشد و استفاده دیگر کاربران از افزونه را نشان می ‌دهد. تعداد نصب فعال از نظر برخی از کاربران ممکن است مهم نباشد، اما می ‌تواند میزان عملکرد و کارایی این ابزار را در اختیار شما قرار دهد. مخزن وردپرس هنگام نصب هر کدام از آنها امکان مشاهده تعداد نصب را برای شما فراهم می‌ کند. هرچه میزان تعداد نصب فعال بیشتر باشد، به معنای پرطرفدار بودن آن پلاگین و تعداد دانلود بیشتر آن خواهد بود.

 بررسی کردن سازگاری پلاگین با نسخه وردپرس

یکی از مواردی که باید آن را در نظر داشته باشید که افزونه ها مورد نظر شما نسخه سازگاری دارد یا خیر. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به طور منظم هسته‌ خود را به روزرسانی خواهد کرد. نسخه جدید برخی از پلاگین ها ممکن است مشکلاتی داشته باشند که باعث تداخل با برخی دیگر از پلاگین ها خواهند شد. در مخزن وردپرس هنگامی که قصد نصب افزونه را دارید، به شما اعلام خواهد شد که افزونه با وردپرس شما سازگاری خواهد داشت یا نه. اگر اخطار عدم سازگاری را دیدید نباید آن را نصب کنید و بهتر است دنبال افزونه های جایگزین باشید.

بررسی پشتیبانی پلاگین سئو برای وردپرس

از مهمترین پارامترهایی که باید هنگام نصب بهترین افزونه سئو برای وردپرس توجه داشته باشید، پشتیبانی است. توجه به این موضوع در افزونه های پریمیوم بسیار اهمیت دارد. هنگام خرید افزونه های پریمیوم افزونه حتما مطمئن شوید که دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته و قوی می باشد و شما در کوتاه ترین زمان می توانید سوالات و مشکلات خود را برطرف نمایید. هنگام انتخاب و نصب پلاگین های رایگان می توانید به بخش مطرح کردن سوالات در انجمن پشتیبانی وردپرس مراجعه کنید.

 بررسی نظرات کاربران در مورد افزونه نصب شده

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام نصب افزونه سئو باید به آن توجه داشت، نظرات کاربران است. شما می توانید از بخش نظرات کاربران ببینید که میزان رضایت آنها از افزونه ارائه شده چقدر است. هر کدام از افزونه هایی که در مخزن وردپرس دارای بخش نظرات کاربران هستند، از طریق آن می توانید امتیاز و رتبه بندی را مشاهده کنید. اما در ادامه لازم است که به مهم ‌ترین ابزارهای سئو وردپرس اشاره کنیم.

معرفی بهترین افزونه سئو برای وردپرس

تا اینجا با اهمیت نصب بهترین افزونه سئو برای وردپرس آشنا شدید. اما در ادامه با فهرستی از رایج ترین و بهترین افزونه سئو برای وردپرس و میزان عملکرد و کارایی آنها آشنا خواهید شد.

 افزونه سئو یاست

یکی از بهترین افزونه های سئو برای وردپرس که به عنوان بهترین افزونه سئو ووکامرس نیز شتاخته می شود، سئو یاست نام دارد. این افزونه برای تحلیل و بررسی انواع مختلف محتوا انعطاف‌پذیری مناسبی دارید. از طریق این افزونه می توانید توضیحات متا، عناوین و کلمات کلیدی را بررسی نماییدو این پلاگین برای کاربرانی که مبتدی هستند و تازه با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار می کنند، گزینه مناسبی است.

بنابراین اگر قصد دارید که به صورت حرفه ‌ای وب سایت خود را بهینه سازی نمایید، باید از نسخه پریمیوم آن کمک بگیرید. این افزونه به سایت شما این امکان را می ‌دهد که در موتورهای جستجوی گوگل عملکرد بهتری داشته باشد. این ابزار برای ارتقای استانداردهای سئو بسیار موثر خواهد بود. افزونه یاست که بهترین افزونه سئو ووکامرس می باشد، خوانایی کلی سایت شما را ارتقا می‌ دهد و آن را به بهترین افزونه برای وردپرس نیز تبدیل کرده است. به علاوه این افزونه، امکانات ویژه ای را برای تقویت سایت در اختیار کاربران قرار می ‌دهد. برخی از ویژگی های آن بر روی شکل سایت شما تاثیرگذار هستند و سایر ویژگی ها می توانند پست ها و صفحات جداگانه را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایند.

برای سفارش تولید محتوا با ما در دی ام یار همراه باشید.

 افزونه سئو توتال کش

قطعا یکی در فهرست بهترین افزونه سئو برای وردپرس، می توان به افزونه توتال کش اشاره کرد که باعث ارتقاء سرعت وب سایت شما می ‌شود و امکانات ویژه ای برای فشرده سازی فایل های شما دارد. با وجود این راه اندازی توتال کش ساده نیست و همین امر ارزش کاربردی آن را نیز نشان می دهد.

چنانچه وب سایت شما بازدید بالایی داشته باشد، مثلا اگر بیش از ۵۰۰ بازدید در روز؛ بهتر است که از افزونه سئو توتال کش استفاده نمایید. این پلاگین ابزاری برای بالا بردن سرعت بارگذاری وب سایت و ارتقای ux ایجاد شده است. توتال کش برای بهبود عملکرد سرور میزبان کاربردهای ویژه ای دارد.

بازید کنندگان از طریق این افزونه می توانند به راحتی به قسمت های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند. اگر افزونه ها به درستی نصب شده باشد، بر روی سایر پلاگین ها تاثیرگذار نخواهد بود و اختلال ایجاد نمی کند. از اصلی‌ ترین ویژگی‌های توتال کش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان بروزرسانی خودکار
  • سازگاری داشتن با انواع فیلترشکن ‌ها، هاست های اشتراکی، سرورها و دیگر موارد اختصاصی
  • ذخیره‌سازی درون حافظه ای و بر روی دیسک
  • رسیدگی کردن به صفحات نتایج جستجو
  • امکان کوچک کردن صفحات، نوشته‌ ها
  • پشتیبانی کردن از موبایل

 پلاگین سئو پرس

یکی از افزونه ها های قدرتمند است که می ‌توان آن را به‌عنوان بهترین افزونه سئو برای وردپرس شناخت، سئوپرس است. استفاده از این ابزار کار راحتی نیست و قابلیت های بسیاری در این افزونه ها وجود دارد. از طریق این افزونه می توانید در موارد زیر بهره ببرید:

  • تغییر دادن مسیر وب ‌سایت
  • امکان ارائه محتوای  XML
  • انتخاب کردن عناوین
  • وارد کردن توضیحات
  • وارد کردن تصاویر

افزونه سئو پرس مانند سئو یاست برای افرادی که مبتدی هستند بسیار مناسب می باشد. نسخه پریمیوم آن نیز در دسترس است. اگر می خواهید سایت خود را ارتقا دهید، می توانید از نسخه پیشرفته آن کمک بگیرید و بسیار مقرون به صرفه است و به شما کمک می‌کند که توضیحات متا و عناوین سایت خود را به تمامی موتورهای جستجو نمایش و بهینه سازی سایت خود را به راحتی انجام دهید. این افزونه باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. بعلاوه این افزونه در اشتراک گذاری تصاویر نیز کاربرد بسیاری دارد.

افزونه رنک مث

یکی افزونه های که می توانید قطعاً به عنوان بهترین افزونه سئو برای وردپرس از آن استفاده کنید و محبوبیت زیادی در فرست بهترین افزونه سئو ووکامرس دارد، افزونه رنک مث می باشد. گزینه های رایگان این افزونه نسبت به افزونه یاست بیشتر می باشد. از قابلیت های رنک مث می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین کردن تنظیمات بهینه‌ سازی سایت از قبل
  • ادغام نمودن کنسول موتور جستجوی گوگل
  • وارد کردن دیگر تنظیمات افزونه
  • امکان ادغام با سایر کاربردهای افزونه
  • به عنوان ابزاری جهت تجزیه و تحلیل پیشرفته سئو
  • امکان بهینه کردن رسانه ‌های اجتماعی

از طریق نسخه رایگان رنک مث شما می توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید و سئو سایت شما بهبود می ‌یابد. از مهمترین موارد ویژگی هایی که می توان در هنگام استفاده از رنک مث متوجه آن شد استفاده آسان از این افزونه است. به کارگیری این افزونه یک گزینه مناسب برای سایت شما خواهد بود و می تواند شما را به سطح بالایی برساند. اما چیزی که در مورد این افزونه جالب توجه می باشد این است که این افزونه خودش را پیکربندی می کند و مراحل پیکربندی توسط خود این افزونه به صورت مرحله به مرحله پیاده می ‌شود.

همچنین بهترین تنظیمات برای سئو وردپرس شما مدنظر قرار می ‌دهد. این افزونه از کاربردی ترین ابزارها برای صاحبان انواع کسب و کار دیجیتال می باشد. نکته ای که در هنگام بازاریابی دیجیتال باید مورد توجه قرار دهید مربوط به میزان نمایش وب سایت در موتورهای جستجو می باشد. بنابراین در انتخاب پلاگین باید دقت خود را افزایش دهید تا نتایج مناسبی را به دست آورید.

 افزونه سئو کوئک

یکی از ابزارهایی که می ‌توان آن را به عنوان بهترین افزونه سئو برای وردپرس تلقی کرد که عملکرد متفاوت با سایر گزینه ها دارد؛ افزونه سئو کوئک است. شما از طریق این افزونه می توانید بهینه سازی وب سایت خود را انجام دهید. این پلاگین که به شما کمک می کند که بدون دسترسی به داشبورد، صفحات خود را تجزیه و تحلیل و بررسی نمایید. ,ویژگی های این پلاگین شامل موارد زیر است:

  • بررسی معیارهای اصلی سئو سایت
  • دریافت نتیجه تجزیه و تحلیل سایت و ارائه ان در قالب خاص
  • بررسی سختی کلمه کلیدی
  • ارائه پارامترای دقیق تر برای جستجوی بهتر
  • ارائه ممیزی کامل از سئو صفحه وب
  • امکان بررسی  سازگاری صفحات وب با تلفن همراه
  • امکان بررسی و تحلیل آمار اجتماعی سایت خود در صفحات فیس ‌بوک و گوگل پلاس
  • ارائه پارامترهای پیش فرض برای ایجاد یک مجموعه سفارشی
  • تهیه گزارش کامل از لینک‌ های داخلی و خارجی وب‌ سایت
  • تعیین چگالی کلمات کلیدی
  • ارائه فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهادی خود
  • امکان مقایسه دامنه‌ها با یکدیگر

از طریق این افزونه، لینک های داخلی و خارجی قابل بررسی خواهند بود و می توانید داده های تجزیه و تحلیل شده در آنها به کار بگیرید. افزونه رایگان سئو کوئک در دسترس همه افراد قرار دارد بهترین پلاگین برای سئو یا بهینه سازی سایت می باشد که به همراه دیگر ابزارها در اختیار کاربران قرار دارد.

معرفی بهترین افزونه سئو برای وردپرس

افزونه SmartCrawl Pro

پلاگین SmartCrawl Pro افزونه ای است که قطعا می توان آن را در فهرست بهترین افزونه سئو خودکار وردپرس جای داد.این افزونه برای افزایش بازدید سایت از گوگل می تواند بسیار موثر باشد. از طریق تنظیمات این افزونه شرایط بازنویسی خودکار عنوان و توضیحات متا برای هر یک از محصولات و محتوای سایت وجود دارد. با نصب این پلاگین، تنظیمات مربوط به افزون سئو خودکار وردپرس برای محتوای سایت انجام خواهد شد. 

از طریق این پلاگین سایت مپ نیز به صورت خودکار ایجاد می شود. در واقع هر نوشته یا برگه جدید در وردپرس، به صورت اتوماتیک در نقشه سایت قرار می گیرد. از قابلیت های دیگر افزونه SmartCrawl Pro این است که امکان سئو ریدایرکت اتومات لینک های پاک شده از وبسایت وجود دارد. بنابراین هر چه که برای اتوامتیک کردن بهینه سازی سایت مورد نیاز وبمسترها می باشد، از طریق این افزونه قابل انجام خواهد بود. 

 پلاگین سئو لینک شکسته

پلاگین سئو لینک شکسته تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد وب سایت دارد. لینک های شکسته باعث کاهش توانایی موتور جستجو برای ردیابی وب سایت شما و سردرگمی می شود. لینک های شکسته بر روی رتبه بندی محتوای شما نیز اثرگذار خواهند بود. این لینک ها تاثیر بدی بر روی کاربران شما هم داشت.

بنابراین برای پیدا کردن لینک های شکسته داخلی و خارجی می توانید از این افزونه استفاده کنید. بدون توجه به اندازه وب سایت لینک ها را شناسایی می کند و تصاویر گم شده را نیز تشخیص خواهد داد. این افزونه همه لینک های خارجی و داخلی وبسایت شما را که در تیجه لینک های شکسته هستند، تشخیص می دهد و می ‌تواند بر روی آنها نظارت داشته باشد.

 افزونه سئو پک

یکی از افزونه های عالی برای بهینه سازی سایت که می توان به عنوان بهترین افزونه سئو برای وردپرس از آن استفاده کنید و برای بهینه سازی وب سایت و محتوای وردپرس در موتورهای جستجو از جمله گوگل قابل استفاده می باشد. از بهترین ویژگی های سئو پک که در فهرست بهترین افزونه سئو ووکامرس قرار دارد، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد توضیحات متا
  • بهینه کردن کلمات کلیدی
  • راه اندازی نقشه سایت XML
  • تولید تگ ها

اگر از این ابزار استفاده می کنید، می توانید آن را تغییر دهید. سئو یاست به جای این افزونه می تواند مورد استفاده قرار گیرد و می توانند می توانند اطلاعات را به یکدیگر منتقل کنند. در واقع با تغییر افزونه، تنظیمات کلی و داده ‌ها به افزونه جدید قابل انتقال خواهند بود. افزونه سئو پک مشکلات مربوط به بهینه سازی سئو وردپرس راکم می‌ کند و بیشتر صاحبان کسب و کارها و وب‌سایت ‌ها، کارشناسان سئو، توسعه‌دهندگان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابان این پلاگین را بیشتر از سایر افزونه ها مورد استفاده قرار می دهند. این افزونه راه اندازی کلی سئو سایت را آسان تر می کند.

افزونه WP Smushit

از دیگر افزونه هایی که می توان آن را به عنوان بهترین افزونه سئو ووکامرس و جزو افزونه سئو خودکار وردپرس شناخت، افزونه WP Smushit است. اگر سایت فروشگاهی شما مدت زیادی است که راه اندازی شده است و تصاویر زیادی در آن اپلود شده اند، ممکن است سرعت بارگذاری عکس ها در سایت شما زمان بر باشد. بنابراین یکی از مهم ترین کارایی که باید انجام دهید، این است که تصاویر را بهینه سازی نمایید. افزونه WP Smushit این امکان را فراهم می کند که بدون هیچ نوع تغییری در کیفیت تصاویر و تغییر اندازه عکس، فشرده سازی و بهینه کردن تصاویر سایت را انجام دهید. بعضی از قابلیت های این پلاگین را می توان در موارد زیر جای داد:

  • سازگار کردن وبسایت با افزونه های مربوط به کتابخانه رسانه
  • بهینه کردن تصاویر سایت بدون ایجاد تغییر در کیفیت آنها
  • پیشتیابی کردن از فایل های JPG ، GIF ،PNG
  • بهینه کردن تصاویر سایت از دایرکتوری وردپرس

افزونه All In One Schema Rich Snippets

در لیست بهترین افزون سئو ووکامرس، بی شک نام پلاگین All In One Schema Rich Snippets به چشم می خورد. این پلاگین خلاصه ای از صفحه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل، بینگ، یاهو و غیره را ایجاد می کند. در واقع این افزونه، مرور کلی از تمام مطالب موجود در صفحه وبسایت را به شما خواهد داد. قابلیت های مهم افزونه  All In One Schema Rich Snippets شامل موارد زیر می باشد:

  • کمک به بهینه سازی محتوا
  • ارتقاء دادن نرخ کلیک
  • نشان دادن اطلاعات در لینک های شبکه اجتاماعی فیس بوک
  • دستیابی به Rich Snippets

افزونه راکت

اگر می خواهید سرعت سایت خود را افزایش دهید، قطعا استفاده از افزونه راکت گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. حتی افراد تازه کار در حوزه سئو نیز می دانند که سرعت سایت در تعیین رتبه سئو نقش اساسی دارد. پلاگین راکت که جزو بهترین افزونه سئو ووکامرس نیز شناخته می شود، می تواند به صورت تخصصی سرعت سایت شما را افزایش دهد. برای استفاده از این پلاگین حتما باید آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. از مهم ترین ویژگی های راکت می توان به مورد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت کش های صفحات سایت (با هدف بارگذاری کردن بخشی از وبسایت بر روی سیستم جهت جلوگیری از دانلود دوباره آن)
  • فشرده کردن فایل های css
  • فشرده کردن فایل های js
  • فشرده کردن فایل های html
  • امکان gzip (فشرده سازی)
  • بارگذاری تنبل یا lazy load برای کم کردن زمان لودینگ تصاویر و ویدیوها
  • امکان بهینه کردن پایگاه داده وبسایت
  • پشتیبانی کردن از ویزگی cdn
  • کم کردن تایم بارگذاری فایل های js

پلاگین لینک سازی داخلی اتوماتیک

وبمسترها اغلب برای ساخت لینک های داخلی سعی می کنند از افزونه های خودکار لینک سازی استفاده کنند. یکی از افزونه هایی که می توان آن را بهترین افزونه سئو برای وردپرس قلمداد کرد و به عنوان افزونه سئو خودکار وردپرس نیز شناخته می شود، پلاگین inline related post است که به طور خودکار و براساس انکرتکست ها یا کلمات کلیدی که شما تعیین کرده اید، کلمات را به مقالات و صفحات مورد نظر لینک می کند. اگر می خواهید در سریع ترین زمان لینک سازی داخلی سایت استفاده کنید،  بره گیری از این پلاگین را توصیه می کنیم. اما سعی کنید تا می توانید لینک سازی داخلی را خودتان انجام دهید.

پلاگین سئو لوکال

سئو محلی که به عنوان سئو لوکال شناخته می شود، بعد از راه اندازی الگوریتم موش کور و کبوتر در اختیار وبمسترها قرار گرفت. این پلاگین که به عنوان بهترین افزونه سئو ووکامرس نیز شناخته می شود، از طریق آن وبمسترهای سایت های فروشگاهی و خدماتی می توانند از میان کاربرانی که در شهر آنها سکونت دارند، بازدید بیشتری به سایت خود دریافت کنند. هدف اصلی این پروزه که در حال حاضر به عنوان بهترین افزونه سئو خودکار وردپرس نیز از آن بهره می برند، کمک ب کاربران در پیدا کردن کسب و کارهای اطراف محل سکونتشان بود.

پلاگین یوآست لوکال سئو، یکی از افزوه های سئو از خانواده YOAST است که به وبمسترها برای بهینه کردن وب سایت خود در نتایج محلی کمک خواهد کرد. این افزونه که قطعا در لیست بهترین افزونه سئو برای وردپرس قرار دارد، فعالیت خاصی روی سایت شما انجام نمی دهد و فقط شما را برای دست یابی به سئو محلی یاری می کند.

نکات امنیتی هنگام نصب پلاگین های سئو برای وردپرس

در حالی که بسیاری از کاربران به دنبال استفاده رایگان از پلاگین های سئو هستند، اما برخی از این افزونه ها، برای اینکه امکانات بیشتری به کاربران ارائه می کنند، باید نسخه پریمیوم آنها خریداری شود. از آنجا که برای خرید نسخه پریمیوم هم نیاز به پرداخت دلاری به شرکت های اصلی ارائه کنند این نرم افزارها دارد، شرکت های ایرانی این افزونه ها را با کرک و قیمت پایین به وبمسترها می فروشند.

چنانچه شما افزونه را از سایت های معتبر خریداری نکنید یا آنها را از منابعی دریافت نمایید که افزونه ها را به صورت کرک شده در اختیار افراد می گذارند، امکان هک شدن سایت شما وجود خواهد داشت. در بسیاری از موارد، کدهای مخرب باعث کاهشامنیت سایت و در نتیجه هک شدن اطلاعات آن می شود. از این رو توصیه می کنیم هرگز از منابع غیر معتبر و مارکت ها، افزونه ها را دانلود نکنید. حتی اگر می خواهید از مخزن وردپرس هم افزونه ای را دانلود و نصب کنید، قبل از هر چیز به صورت انگلیسی و فارسی در مورد آن تحقیق و بررسی کنید و نظرات کاربران، میزان نصب و آخرین به روزرسانی افزونه را مد نظر قرار دهید.

نکات امنیتی هنگام نصب پلاگین های سئو برای وردپرس

خلاصه مطالب

در این مقاله از دی ام یار به بررسی بهترین افزونه سئو برای وردپرس پرداختیم و سعی کردیم شما را با 13 افزونه کاربردی که بعضی از این پلاگین ها به عنوان افزونه سئو خودکار وردپرس و برخی دیگر در فهرست بهترین افزونه سئو ووکامرس قرار دارند، آشنا کنیم. فراموش نکیند این افزونه ها برای تحلیل و آنالیز سایت وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که سئو و بهینه سازی سایت در حال حاضر بسیار اهمیت دارد و شما می توانید با رعایت اصول مربوط به آن، سایت خود را در صفحات اول موتور جستجوی گوگل ببینید، بنابراین بهتر است در کنار یادگیری اصول سئو، حتما با افزونه های کاربردی آن نیز آشنا شوید.

انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس، بسته به نوع کسب و کار شما و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد، متفاوت خواهد بود. ممکن است یک افزونه امکانات کمتر و افزونه دیگر امکانات بیشتری را به شما ارائه دهد. اما آن چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، میزان اتکا و اعتماد به نتایج حاصل از این افزونه ها است. علاوه بر این باید افزونه ای را بر روی سایت خود نصب کنید که از امنیت بالایی برخوردار باشد.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

اهمیت نصب افزونه سئو برای وردپرس چیست؟

با نصب افزونه سئو برای وردپرس، امکان آنالیز و تحلیل داده ها و محتوای سایت وجود دارد.

بهترین افزونه سئو برای وردپرس کدام است؟

در این مقاله به طور کامل بهترین افزونه سئو برای وردپرس را معرفی کردیم.

در انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در این مقاله به نکات مهم انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا