بازاریابی محتواییسئو

چگونه تولید کننده‌ محتوا شویم؟

چگونه تولید کننده‌ محتوا شویم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد  فعال در عرصه دیجیتال و بازاریابی محتوا می پرسند. آنچه که در هر لحظه زندگی مدرن امروزه با آن مواجه می شویم، خیل عظیمی از اطلاعات و دیتاهای سازمانبندی شده است که به مجموعه آنها محتوا گفته می شود. در واقع محتوا شامل هر پیامی است که از سوی رسانه ها، شبکه های اجتماعی و وب سایت ها به چشمتان می خورد یا گوش‌تان می شنود! اما اگر شما یکی از افرادی هستید که به تولید محتوا در چنین بسترهایی علاقمند است، باید به اصولی پایبند باشید که از شما یک تولیدکننده محتوا می سازد و اجازه می دهد شما نیز وارد دایره تولیدکنندگان محتوا قرار بگیرید؛

اما پیش از این لازم است بدانیم که اصلا چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ بنابراین شما برای شروع انجام کار تولید محتوا که نقش پررنگی در رونق کسب و کارها، معرفی محصولات و برندینگ سازی ایفا می کند نیازمند آشنایی با برخی ضروریات حیطه تولید محتوا هستید.

منظور از تولید محتوا چیست؟

محتوا هر نوع پیامی است که آن را دریافت و درک می کنیم. گاهی این پیام از طریق متن، گاهی از طریق فیلم و برخی مواقع از طریق پادکست به ما ارسال می شود و اطلاعات طبقه بندی شده ای را از طریق آن دریافت می کنیم. از این رو می توان گفت خلق کردن هر نوع پیامی که برای مخاطبان قابل درک و انتشار باشد را تولید محتوا می گویند. در عصر حاضر تولید محتوای قوی، بسیار اهمیت دارد، چرا که فرایند برندینگ در فضای دیجیتال بیش از هر زمان صاحبان کسب و کار را به فکر تولید محتوای موثر واداشته است.

اگر بخواهید یک تبلیغ تولید کنید، یا در صفحات اجتماعی حضور موثر داشته باشید، فرقی ندارد، در هر صورت شما باید کاری را خلق کنید، که میزان بازدید کنندگان زیادی داشته باشد. فراموش نکنید که مخاطب در نگاه اول، تحت تاثیر محتوای شما می باشد و این محتوا باید حتما توسط یک تولید کننده محتوای حرفه ای ایجاد شده باشد تا به بهترین شکل ممکن به کاربران ارائه شود. اما تولید کننده محتوا کیست؟ و چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ این سوال بسیاری از افرادی است که به دنبال فعالیت در عرصه دیجیتال می باشند. پس در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

تولید کننده محتوا چیست؟

در بخش قبل در مورد محتوا و فرایند تولید آن پرداختیم. اما شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده است که تولید کننده محتوا کیست و چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ تولید کننده محتوا به شخصی می گویند که برای سایت ها و صفحات اجتماعی محتوای جذاب و حرفه ای تولید می کنند تا از طریق آن علاوه بر انتقال اطلاعات مفید به کاربران، بتواند آنها را با خود همراه سازد و در پروسه برندینگ، آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند. در واقع کار شخص تولید محتواکار، این است که بتواند از طریق ابزارها و روش های گوناگون، پیام خود را از طریق متن، فیلم، عکس و … به مخاطب انتقال دهد.

منظور از تولید محتوا چیست؟

تولید کننده محتوا باید توانایی خلق پیام موثر را داشته باششد تا کاربران تحت تاثیر پیام، در دراز مدت به مشتریان وفادار برند تبدیل شوند. به آن دسته از افرادی که این سوال را دارند “چگونه تولید کننده‌ محتوا شویم؟” باید بگوییم، در وهله اول شما باید توانایی ایجاد و خلق محتوا در یکی از دسته های زیر را داشته باشید:

  • فیلم و ویدئو
  • تصاویر و اینفوگرافیک ها
  • مقالات وبلاگ ها و مجله ها
  • تولید محتوای آموزشی یا خبری
  • ایجاد ایمیل برای تبلیغات
  • تولید محتوای صوتی یا پادکست و …

همانگونه که می بینید محتواهای بسیاری توسط تولید کنندگاه محتوا ایجاد می شود، اما نوع و پیام محتوا، به استراتژی و رویکرد شما بستگی دارد. تولید کننده محتوای حرفه ای با خلق محتوای پربازدید و قوی، می تواند به تثبیت و ارتقاء برند کمک کند و مجموعه ای که در آن فعالیت دارد می تواند در فضای پر رقابت فروش، سهم چشمگیری از بازار را بدست آورد و زمانی که اعتماد مشتری به برند شما افزایش یابد، همین امر فروش و موفقیت بیشتر شرکت را به همراه خواهد داشت. اما وظایف تولید کننده محتوا چیست؟ در ادامه به وظایف مسئول تولید محتوا اشاره خواهیم کرد.

وظایف تولید کننده محتوا چیست؟

یکی دیگر از مواردی که در هنگام دریافت پاسخ این سوال که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ باید به آن دقت باشید، آشنایی با وظایف تولید کننده محتوا است. در قسمت قبلی کمی با کلیت مسئولیت های شخص محتواکار آشنا شدید، اما براساس نوع بازار هدف، مخاطبان و محل کسب و کار، لازم است نسبت به سایر وظایف مسئول تولید محتوا آگاه شوید.

📌 یافتن موضوع مناسب برای تولید محتوا

یکی از مواردی که حول محور این سوال که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ باید به آن توجه داشت، یافتن موضوع مناسب برای تولید محتوا می باشد. شخص تولید کننده محتوا باید ایده های درستی را جهت خلق و انتشار محتوا و حصول نتیجه مناسب ارائه نماید و چون این کار زمان بر می باشد، باید برحسب توانایی و تجربه شخص صرت بگیرد.

📌 آنالیز برند

آنالیز برند به شما کمک می کند که از جزئیات موقعیت برند خود در میان رقبا، نقاظ ضعف و مثبت کار خود و مچنین استراتژی ها و برنامه های خود شناخت دقیق پیدا کنید. همه این موارد براساس نرخ بازگشت سرمایه و تحلیل های تولید کننده محتوا قابل ارزیابی و بررسی خواهد بود.

📌 تحقیق و بررسی و کپی‌ رایتینگ

یکی از وظایف مهم تولید کننده محتوا، توانایی تحقیق و بررسی در اینترنت، شبکه های اجتماعی، ترجمه مطالب مفید و استفاده از استراتژی مناسب برای تولید محتوا می باشد. این مطالب می تواند شامل پست های کوتاه در صفحات اجتماعی تا متن های بلند در مجله ها باشد.

📌 توانایی مدیریت کردن پروژه ها

اگر تولید کننده محتوا، در پروژه های تیمی همکاری داشته باشد، قطعا باید به کار مدیریت محتوا و پروژه مسلط باشد. پرا که برخی از پروژه ها نه به شکل شخصی بلکه به صورت گروهی بر روی پلتفرم های دیجیتال عرضه می شوند. پس توانای مدیریت پروژه ها یکی از کارهایی است که شخص محتواکار باید آن را بلد باشد.

📌 طراحی و عکاسی

گاهی نیاز است که در بعضی از پروژه ها، کار طراحی و عکاسی نیز انجام شود. بهتر است شخص محتواکار توانایی گرافیکی و عکاسی نیز داشته باشد، چرا که برخی مواقع یک عکس می تواند حامل پیام هایی بشد که با هزار کلمه نمی توان آن را بیان کرد.

منظور از تولید محتوا چیست؟

📌 تولید و نشر ویدیو

در حال حاضر رسانه های اجتماعی از جمله یوتیوب و آپارات زمینه تولید محتوای ویدئویی را برای علاقه مندان به نشر محتوای ویدئویی را فراهم کرده اند و روزانه میلیون ها فیلم در این پلتفرم ها منتشر می شود و براساس موضوع و محتوای پیام، هریک از ویدئوها بازدیدکنندگان خاص خود را دارند. بنابراین یکی از راه های افزایش مخاطبان و در نتیجه فروش، آشنایی با فرایند تولید و نشر محتوا است.

📌 آشنایی با تدوین فیلم

اگر می خواهید بدانید چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ باید بگوییم که هر چقد توانایی خود را در استفاده از ابزارهای مختلف بیشتر کنید، رفته رفته بر روی فرایند تولید محتوا مسلط تر خواهید شد. یکی دیگر از وظایف تولید کننده محتوا، توانایی استفاده از نرم‌ افزارهای تدوین فیلم مانند فیلیمورا، پریمیر، افترافکت و همچنین نرم‌ افزارهای ضبط صفحه‌ نمایش مانند کمتازیا است. شما با کمک این ابزارها می توانید تولید محتوای متنوع تر و در نتیجه بازدید بشتری داشته باشید.

📌 آشنایی با اصول سئو

آن دسته از افرادی که در حوزه تولید محتوای متنی فعالیت دارند، باید با اصول و مبانی سئو آشنایی داشته باشند و تکنیک‌ های مربوط به بهینه سازی را در مقالات خود پیاده کنند تا محتوای تولید شده در صفحات برتر گوگل و نتایج موتور جستجو، جایگاه مناسبی را بدست آورد.

📌 ارتقاء محتوا

هنگامی که تمام این موظاف توسط تولیدکننده محتوا انجام شد، مراحل دیگری را نیز باید توسط وی طی شود که به آن «Promotion» گفته می شود. واژه ارتقاء محتوای تولید شده یا پرداخت می تواند بهترین توصیف از این واژه باشد. مراحل پساتولید فرایند لینک‌ دهی به مطالب دیگر سایت یا صفحات اجتماعی، ارسال کردن ایمیل به مخاطبان و ارائه نمودن متن‌ های توصیفی در شبکه‌ های اجتماعی می باشد. در این بخش سعی کردیم در ارتباط با این موضوع که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ مطالبی ارائه کنیم. اما در بخش بعد با مهارت هایی که مسئول تولید محتوا باید برای نشر اطلاعات داشت باشد، آشنا خواهید شد.

مهارت های لازم برای شروع کار تولید محتوا

تا اینجا سعی کردیم به این سوال که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ پاسخ دهیم. اما مهارت های لازم برای شروع کار تولید محتوا کدامند؟ برای شروع کار تولید محتوا در هر بستری شما باید حداقل های مسیر تولید کردن محتوا را بدانید و آن را در طی مسیر پیشرفت و کسب تجربه بکار بگیرید؛ اما مسیر و موارد لازم برای تولید محتوا چیست؟

📌 اصول و علائم نگارشی را بیش از پیش رعایت کنید!

افرادی که این سوال را دارند چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ بهتر است ابتدا با اصول نگارش آشنا شوند. قطعا پیش از اینکه تصمیم بگیرید یک تولید کننده محتوا شوید، بارها به نگارش متنی برای تحقیق، نامه نگاری، مقاله نویسی، پروپوزال و … پرداخته اید و متوجه اهمیت رعایت علائم نگارشی شده اید که تا چه اندازه در رسا بودن پیامی که از طریق متن قصد دارید منتقل کنید، دخالت دارد. در واقع رعایت علائم نگارشی از ابتدایی ترین و مهم ترین اصولی است که یک تولیدکننده‌‌ی محتوا باید به آن توجه کند و با انجام آن به انسجام، رسایی و نظم متن خود کمک کند. استفاده‌ی بجا و به اندازه از نقطه، ویرگول، فاصله و نیم فاصله است که محتوای شما را از پله اول به پله های بعدی می رساند و عدم رعایت آنها باعث می شود در همین مرحله اول تولید محتوا درجا بزنید.

📌 جلوی افکار خلاقانه سد نشوید!

اگر مسیر یک تولیدکننده محتوا را به راهی پرپیچ و خم و تاریک تشبیه کنیم، خلاقیت، چراغی است که همواره در طی مسیر در دست شماست و راهنمایی می کند که کجا و چطور حرکت کنید.

در واقع آنچه که محتوای شما را از دیگری و آن دیگری را از بعدی متمایز می سازد، شیوه استفاده از خلاقیت و تصویرسازی است که هر فرد می تواند برای پرورش خلاقیت خود و عبور از سد واژگان و عبارات تکراری آن را انجام دهد و برای این کار می تواند کتاب هایی از سبک های مختلف بخواند، فیلم های طنز با متن خلاقانه ببیند و سعی کند دایره واژگان وسیع تری در هنگام تولید یک محتوا داشته باشد.

چگونه تولید کننده محتوا شویم؟
چگونه تولید کننده محتوا شویم؟

📌 به منابع باکیفیت، “نه” نگویید!

یادتان باشد هرگز کیفیت را فدای محدودیت های زمانی و کمیت نکنید. همیشه اینطور فکر کنید محتوایی که شما قرار است تولید کنید، باید کاربردی و در عین حال باکیفیت باشد تا مخاطب با خواندن آن، بتواند به سوالات ذهنی خود پاسخ مطلوبی بدهد و با دست پر صفحه محتوای شما را ترک کند.

استفاده از منابع معتبر، بازگردانی مقالات انگلیسی و بازنویسی آنها و بال و پر دادن به شیوه درست درباره ی موضوعی که پیرامون آن تولید محتوا انجام می شود، روش هایی برای تولید یک محتوای باکیفیت است تا بدین طریق اعتبار شما حفظ شود و مخاطب نیز احساس رضایتمندی کند.

📌 به‌روز باشید تا کامروا شوید!
قطعا هیچ مخاطبی علاقه ای به خواندن مطالب چند سال پیش ندارد و می توان گفت مطالب قدیمی کاربردی هم برای ما ندارند و می توانند به راحتی جلو ایجاد سفارش تولید محتوا بیشتر برای ما را بگیرند. تغییرات در دنیای امروز ما به قدری اجتناب ناپذیرند که برای تولید محتوای باکیفیت، باید روز به روز با علم و دانش جدید همراه شویم و اطلاعاتمان را به روز کنیم چرا که با این کار هم برای محتوای خود ارزش والایی قائل شده ایم و هم به مخاطبان محتوا احترام گذاشته و محتوای جدید مطابق با اطلاعات روز، در اختیار آنها قرار داده ایم.

برای انجام این کار می توانید از سایت های معتبر و شبکه های اجتماعی که هر روز آپدیت می شوند، استفاده کنید.

📌 برای حرفه ای شدن عجله نکنید!

آن دسته از افرادی که این دغدغه را دارند که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ باید بدانند که برای حرفه ای شدن دزر این عذصه نباید عجله کنید. آنهایی که در راه تولید محتوا خسته می شوند و از از ادامه این راه منصرف، قطعا از یک ویژگی بسیار مهم در راه تولید محتوا غافل شده اند و آن هم صبور بودن در این مسیر است؛ اگر قرار باشد به بگوییم که شاه کلید حرفه ای شدن در زمینه تولید محتوا  به خصوص به خصوص در حوزه سئو چیست؟ به قطع می توان به امر تجربه اشاره ویژه ای داشت.

در واقع گستردگی، تنوع بالا و نکات ریز و زیادی که در تولید کردن محتوای با کیفیت وجود دارد ممکن است شما را از ادامه راه بازدارد اما اگر کمی به خودتان سختی بدهید و با واژگان و عبارات بیشتر سر و کله بزنید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که بدون هیچ انرژی مضافی می توانید پشت لپتاپ خود بنشینید و شروع به نوشتن کنید اما پیش از آن باید روی ایستادگی و بردباری خودتان بیشتر کار کنید تا در شروع کار، آن را رها نکنید.

📌 علاقه مخاطبان خود را دریابید!

یکی دیگر از پاسخ هیی که می توان به این سوال که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ داد، این است که با اصول مخاطب شناسی آشنا شوید. زمانی محتوای شما نتیجه های مطلوب و دلخواهتان را خواهد داشت که برای نیاز مخاطب دست به تولید محتوا بزنید. اگر محتوای شما متناسب با آنچه که مخاطب شما دوست دارد ببیند و بخواند نباشد، باید تمام راه را از اول بررسی کنید و به علاقمندی های مخاطبتان اهمیت بیشتری بدهید.

همچنین برای بررسی اینکه محتوای شما تا چه اندازه باعث تغییر نظر مخاطب شده می توانید از ابزارهای آنالیز در این زمینه استفاده کنید.

📌 بدون آچار فرانسه به میدان نروید!

ادعا کردن این قضیه که بدون زبان انگلیسی راه به جایی می برید، تحت هیچ شرایطی اثبات نمی شود! اگر میخواهید به صورت حرفه ای به تولید محتوا بپردازید باید تا حدودی زبان انگلیسی بدانید و بتوانید با خواندن یا شنیدن یک جمله، مخلص کلام آن را درک کنید. همچنین یادگیری نرم افزارهای خانواده adobe خصوصا فتوشاپ شما را چند مرحله از سایر افراد جلو می اندازد و سکوی پرتاب شما به سمت حرفه ای شدن خواهد بود.

برای استفاده از خدمات مشاوره سئو برای تولید محتوا بهینه تر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

استفاده از اصول سئو در تولید محتوا
استفاده از اصول سئو در تولید محتوا

استفاده از اصول سئو در تولید محتوا

تا اینجا سعی کردیم به این سوال که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ پاسخ دهیم. اما یکی از کارهایی که می توانید برای افزایش بازدید محتوای خود داشته باشید، بهره گیری از اصویل بهینه سازی موتور چجستجو یا سئو در فرایند تولید محتوا است. رایج ترین ابزار که مخاطبان بسیاری هر ساعت از آن استفاده می کنند، موتور جستجوی گوگل است و این بهترین فرصت برای یک تولید کننده محتوا است که از این بستر برای نمایش خود و محتواهایش استفاده کند. از این رو یادگیری اصول سئو که نوعی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است، باعث می شود تمام استاندارد های موتورهای جستجو که رایج ترین آن گوگل است رعایت شود و بدین ترتیب، محتوا راحت تر در دسترس مخاطب قرار بگیرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که چگونه تولید کننده محتوا شویم؟ به طور کامل پاسخ دهیم. برخلاف تصور عموم مردم، تولید محتوا نیازمند دانش بالا و اطلاع از قواعد و اصول خاصی است که باعث میشود شما بتوانید به عنوان یک تولید کننده محتوا شناخته شده و از رقبای خود پیشی بگیرید. با افزایش فروش اینترنتی محصولات و همچنین داغ بودن بازار تولید محتوا، لازم است مواردی را جهت پیشرفت در این حوزه رعایت کنید. مقاله بالا از مجموعه دی ام یار پاسخ کاملی به سوال ” چگونه تولید کننده‌ محتوا شویم؟” است. امیدواریم با خواندن این مطلب پاسخ خود را دریافت کرده باشید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منظور از تولید کننده محتوا چیست؟

شخصی که تسلط بر راه های تولید داده و اطلاعات مفید برای فضا های مختلف اعم از سایت، شبکه های اجتماعی و ... را طبق اصول مربوطه داشته باشد تولید کننده محتوا می نامند.

بهترین راه برای تولید کننده محتوا شدن چیست؟

آموزش ها های رایگان و غیر رایگان بسیاری در محیط اینترنت وجود دارد که استفاده از آن ها می تواند به شما کمک کند، البته توجه داشته باشید که به قول معروف هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی علت نیست و قطعا با استفاده از محتوا های تماما رایگان به راحتی تولید کننده محتوا نخواهید شد.

پر درآمد ترین نوع تولید محتوا کدام است؟

تولید محتوا در تمامی انواع می تواند بسته به میزان حرفه ای بودن شما متغیر باشد، اما لازم است بدانید تولید محتوا جزو پر درآمد ترین شاخه های کاری در دنیای بازاریابی دیجیتال می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا