بازاریابی محتوایی

تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید

شما می ‌توانید با یک سری ترفندها و تکنیک ها روند تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید. بسیاری از افرادی که از طریق شبکه های مجازی به دنبال تولید محتوا هستند، باید  بدانند که روند تولید محتوا در یوتیوب به چه شکل است. یوتیوب بزرگترین سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو و یکی از پر قدرت ترین موتورهای جستجوی دنیا است که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و یک سال پس از آن به گوگل واگذار شد.

در این سال ‌ها یوتیوب توانست رشد فزاینده ای داشته باشد. به گونه‌ای که آمارها از عضویت بیش از ز 1.300.000.00 نفر و میزان آپلود بیش از ۳۰۰ ساعت ویدیو و بیش از ۵ میلیارد بازدید ویدئو به صورت روزانه را نشان می دهد. این آمار نشان دهنده استقبال بسیاری از طرفداران شبکه های مجازی از این پلتفرم می باشد. اما در ادامه لازم است به نکاتی در روند نشر محتوا در یوتیوب اشاره کنیم تا بتوانید از طریق آن فرایند تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید. پس تا انتهای مقاله با ما در رسانه دیجیتال مارکتینگ دی ام یار همراه باشید.

 شبکه اجتماعی یوتیوب و درآمدزایی

👈 در حال حاضر میلیون ‌ها کاربر در سراسر جهان با یوتیوب کار می ‌کنند و یا به تماشای ویدئو می پردازند. هر کدام از کاربران با اهداف خاصی وارد یوتیوب می شوند، بعضی از افراد به دنبال تفریح و سرگرمی هستند و برخی برای رفع نیاز فوری مثل دیدن یک ویدیوی آموزشی یا نحوه کار با یک اپلیکیشن هستند. اما برخی افراد برای درآمدزایی و به صورت حرفه‌ای به تولید محتوا در یوتیوب مشغول هستند. این افراد نیاز دارند که تولید محتوای یوتیوب از صفر تا صد یاد را بگیرند.

👈 یکی از دلایل علاقه کاربران به شبکه اجتماعی یوتیوب این است که محتوای ویدیویی علاوه بر داشتن جذابیت، باعث انتقال حجم بیشترین اطلاعات در بازه زمانی کوتاه به شکل موثرتر می شود.  ویدیو ها به شکل چند رسانهای می توانند صدا، تصویر، اینفوگرافیک را یکجا داشته باشند. بنابراین قدرتمندترین شکل محتوا به شکل ویدئویی می باشد.  اما در ادامه لازم است چگونگی تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید تا بتوانید به شکل موثری از آن در روند فعالیت خود استفاده نمایید.

شبکه اجتماعی یوتیوب و درآمدزایی

 فرآیند تولید محتوا در یوتیوب

👈 یوتیوب یکی از شبکه های محبوب اجتماعی است که دومین موتور جستجوی قدرتمند جهان را داراست. اهمیت تولید محتوای ویدئویی از طریق یوتیوب به دلیل حضور فعال و استفاده از قابلیت های این پلتفرم به صورت ویدیو است. اما برای اینکه بتوانید به درستی تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید، لازم است در ادامه مراحل نشر محتوا در این رسانه برای شما بیشتر توضیح داده شود.

✔️ شناختن مخاطبان

👈 اولین گامی که در فرایند تولید محتوا در یوتیوب باید رعایت کنید، این است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و ببینید که مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند. اگر اهداف آموزشی دارید، باید بدانید که مخاطب شما انتظار چه سطحی از آموزش را دارد. اگر فروشنده محصول هستید، باید بدانید که مخاطبان شما دقیقاً چه محصولی را می‌پسندند.

برای آشنایی با سایت های موزیک بدون کپی رایت برای محتوای اینستاگرام و یوتیوب روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

✔️ انتخاب یک موضوع مناسب

👈 از آنجا که یوتیوب یکی از پلتفرم هایی است که به شکل چندرسانه‌ای شما می‌توانید از طریق آن اشتراک گذاری محتوا را انجام دهید، معمولا 7 دسته موضوعات پرطرفدار هستند که بیشتر می توانید از طریق آنها درآمد داشته باشید:

✔️ ویدیو های عمومی

✔️ویدیو های مربوط به مد و زیبایی

✔️بازی و گیمینگ

✔️ تجارت

✔️ ویدیوهای مربوط به ورزش و تناسب اندام

✔️ فیلم و تلویزیون

✔️مطالب آموزشی

✔️ موسیقی

👈 بنابراین سعی کنید از میان این دسته ها، موضوعاتی را انتخاب کنید که در آن ها مهارت و تسلط کامل داشته باشید.

فرآیند تولید محتوا در یوتیوب

✔️ نگارش متن مناسب برای اجرا در ویدئو

👈 نوشتن یک متن مناسب  بسیار مهم است. در واقع شما باید قبل از هر چیز سناریوی خود را آماده کنید تا از فراموشی و دوباره کاری جلوگیری شود. سناریو را به گونه ای بنویسید که مشغول اجرای آن هستید و به زبان خود آن را پیاده سازی کنید. تمام جزئیات را در متن خود قرار دهید و چندین بار با صدای بلند آن را تمرین کنید و سپس آن را ضبط کنید و مشکلات آن را چک کنید.

✔️ آماده کردن تجهیزات ابتدایی در فرایند تولید محتوا در یوتیوب

👈 قطعاً استفاده از تجهیزات پیشرفته در فرایند تولید محتوا می تواند کیفیت بیشتری را به همراه داشته باشد و اما قبل از اینکه کار خود را شروع کنید و تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید، باید بدانید که کار با ابزارها کاملاً تخصصی است و شما باید آموزش‌ های لازم را دیده باشید. بسته به نوع تولید محتوا در یوتیوب ابزارهای شما متفاوت خواهد بود. باید از خودتان یا هر چیز دیگر فیلم تهیه کنید که در این صورت میکروفون و دوربین یکی از تجهیزات مورد نیاز شما خواهند بود. چند مورد از تجهیزات ابتدایی که در فرایند تولید محتوای یوتیوب نیاز خواهید داشت شامل موارد زیر هستند:

✔️ دوربین: اگر دوربین شما حرفه ای باشد، سطح کار شما را بهبود می ‌بخشد، اما تنظیمات و مدیریت بخش های مختلف دوربین باعث وقت گیر است. شما می توانید با استفاده از یک گوشی هوشمند، بدون نیاز به دوربین های حرفه ای تولید محتوا را انجام دهید. بسیاری از گوشی ها قابلیت ضبط تصویر 4k را نیز دارند

✔️تری پاد یا سه پایه:  برای جلوگیری از لرزش دست هنگام تصویر برداری استفاده از تری پاد ضروری است. گوشی خود را تنظیم کنید و بر روی تری پاد قراردهید و ویدیو خود را به صورت آزمایشی ضبط کنید.

✔️ داشتن میکروفون: صدا یکی از مهمترین بخش های تولید محتوای یوتیوب است که اهمیت آن کمتر از دوربین نیست. اگر دوربین حرفه‌ای هم داشته باشید، اما صدای ضبط شده با کیفیت نباشد، بنابراین تولید محتوای شما نمی تواند به شکل مناسبی ارائه شود. سعی کنید از میکروفون یقه ای با قیمت مناسب که کیفیت قابل قبولی دارند استفاده نمایید.

✔️ نور مناسب: برای ضبط یک فیلم و ویدیو باکیفیت به نورپردازی توجه کنید، چرا که نورپردازی تفاوت بسیاری در کیفیت ویدیو ایجاد خواهد کرد. استفاده از سافت باکس در هر دو جهت از روبرو ضروری خواهد بود. می‌توانید به جای خرید سافت باکس از چراغ‌ های مطالعه نیز استفاده نمایید.

آماده کردن تجهیزات ابتدایی در فرایند تولید محتوا در یوتیوب

✔️ ضبط ویدیو

👈 در مرحله ای که صحنه و تجهیزات را برای ضبط آماده کرده اید، یک دیوار خالی را برای پس زمینه خود انتخاب کنید. دوربین و نور را تنظیم کنید. دقت کنید که برای حفظ تماس چشمی در لنز دوربین نگاه کنید. اگر هنگام ضبط اشتباه کردید، ضبط را متوقف کنید و سپس کار خود را از سر بگیرید، چراکه می‌توانید قسمت های اضافه را در حین تدوین حذف نمایید. برای اینکه تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید، باید توجه داشته باشید که همه نکات مربوط به ضبط صدا و تصویر را به درستی رعایت کنید.

✔️ ضبط صفحه نمایش

👈 برای ثبت و ضبط صفحه نمایش باید از ابزارهایی مانند  Camtasia و bb flash back و OBS Studio  استفاده کنید که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. نرم افزاری را انتخاب کنید که همزمان با ضبط صفحه، قابلیت ضبط صدا و ویرایش را نیز داشته باشند. ابتدا آیکون های اضافی در دسکتاپ را پاک کنید. برنامه های غیر ضروری خود را ببندید تا بتوانید بدون مزاحمت کار خود را شروع کنید. قبل از ضبط ویدئو تمرین داشته باشید تا به تسلط کافی برسید.

✔️ ادیت کردن فیلم

👈 بهترین و جذاب ترین قسمت کار زمانی است که شما فیلم را تهیه کرده اید و حالا می خواهید آن را ادیت کنید. برای این کار لازم نیست که حرفه ای باشید. موارد اضافه و اشتباهات را حذف کنید، از حاشیه نویسی روی تصویر استفاده نمایید. ناحیه یک سوم پایین ویدئو برای اطلاعات مخاطبین و پخش ویدئو را خالی بگذارید. موسیقی خود را به متن اضافه کنید. انتخاب آهنگ به مراتب بیشتر از تدوین ویدیو خواهد بود. بهتر است از آهنگ هایی که در خود یوتیوب قرار گرفته استفاده کنید که کار شما راحت تر شود.

✔️اضافه کردن  Intro  و Outro

👈 به ویدیو Intro  به عنوان مقدمه اضافه نمایید. در پایان نیز Outro رابه عنوان پایان کار اضافه کنید. از این صفحات چند گونه استفاده می‌ شود:

پلی لیست: پیوندی از یک تا چند ویدیوی خود را درج کنید.

سابسکرایب: لینکی بگذارید که مخاطب برای اشتراک کانال شما استفاده کند.

کانال: استفاده از لینک به شما این امکان را می ‌دهد که کانال دیگری را پیوند دهید.

درج پیوند به وب سایت: می ‌توانید از طریق این صفحات به وب سایتی خارج از یوتیوب لینک بدهید.

✔️بارگذاری ویدئو در یوتیوب

👈 گام آخر ساده ترین مرحله کار است. برای بارگذاری ویدیو می توانید از فرمت هایی مثل:  AVI، 3GPP، MOV، MP4،MPEG  یا.MPG، FLV، FLV، M4V، M4V، WMV WEBM  استفاده کنید. یوتیوب را باز کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و قسمت upload را انتخاب کنید. سپس وارد بخش select files to upload» شوید و فایل مورد نظر را انتخاب کنید. با زدن دکمه آپلود وارد صفحه خواهید شد که اطلاعات بیشتر از شما می‌خواهد. باید توضیحات ویدیو را اضافه کنید.  در آخر پس از تعیین همه موارد، گزینه publish را انتخاب نمایید تا ویدئو شما در یوتیوب بارگذاری شود.

بارگذاری ویدئو در یوتیوب

خلاصه مطالب

اگر بتوانید به عنوان فعال رسانه فرایند تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید، قطعا می توانید در زمان کوتاهی میزان بزدید خود را افزایش دهید. در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال یادگیری فرآیند تولید محتوا در اجتماعی یوتیوب هستند، چرا که این شبکه اجتماعی، یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین پلتفرم های دنیا است.

در این مقاله در ارتباط با فرآیند تولید محتوا در یوتیوب اشاره کردیم. اگر قصد دارید تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید، قطعا باید یک سری نکات را هنگام نشر محتوا و ساخت ویدئو در این سایت رعایت کنید. چنانچه نیازمند دریافت خدمات مربوط به بازاریابی محتوا از شبکه های اجتماعی هستید، می توانید با کارشناسان ما در دی ام یار تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

تولید محتوای یوتوب چقدر هزینه دارد؟

تولید محتوا برای یوتوب هزینه به خصوصی ندارد و صرفا نیازمند یک سری ابزار اعم از دوربین می باشد، در صورت دسترسی به ابزار های اولیه می توان تولید محتوا برای این پلتفرم را رایگان دانست.

درآمد یوتوب چقدر است؟

درآمد یوتوب به صورت مستقیم ارتباط زیادی با حجم بازدید محتوا شما دارد و بنابراین نمی توان نرخ ثابتی برای آن در نظر گرفت.

آشنایی با موارد تولید محتوای ویدئویی چقدر در یوتوب کارآمد است؟

با توجه به اینکه همه کاربران در یوتوب از محتوای ویدئویی استفاده می کنند طبیعتا تسلط بر این موارد در یوتوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا