ویدیو مارکتینگبازاریابی محتوایی

آموزش تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب + لینک دانلود برنامه ها 2023

نسل جوان امروزی به دنبال فرصتی است که بتواند هر چه بهتر و بیشتر دیده شود و ابزار رسانه با استفاده از اینترنت، این کار را بسیار آسان کرده است. یکی از این ابزارهای پرطرفدار که چندین سال است به بستری برای آموزش، کلیپ سازی، ایجاد ولاگ و … تبدیل شده، یوتیوب است که امکان قرار دادن ویدیو در آن وجود دارد و در صورتی که تعداد بازدید این ویدیوها از مقدار مشخصی فراتر رود، افراد می توانند از صفحه یوتیوب خود درآمد کسب کنند. از این رو محتوایی که در صفحات یوتیوب قرار داده می شود از لحاظ بالا بودن کیفیت شان، بسیار پر اهمیت هستند که در ادامه به نکات و روش های تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب اشاره می شود.

ضروریات تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب

طبیعتا استفاده از دوربین های حرفه ای برای تولید محتوا در هر شبکه اجتماعی بهتر می باشد، با توجه به این موضوع  استفاده از تلفن همراه یا موبایل برای تولید محتوا چه لزومی دارد؟ استفاده از موبایل می تواند دلایل متعددی اعم از در دسترس نبودن دائمی دوربین، نداشتن دوربین و یا خیلی از موارد دیگر باشد، در ادامه به بررسی برخی از ضروریات تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای ویتوب خواهیم پرداخت:

اهمیت تلفن همراه در تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب

💡 شاید گمان کنید که برای تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب به تجهیزات گران قیمتی نیاز است و این تصور از تماشای سایر ویدیوها در این نرم افزار بدست آمده باشد اما لازم است بدانید که شما با موبایل در دستتان هم قادر به تولید محتوای در خور، جذاب و با کیفیت در یوتیوب خواهید بود و این مسئله، ضروریت وسایل گران قیمت و بسیار پیشرفته را نقض می کند.

در واقع کیفیت ساخت بسیاری از گوشی های موبایل می تواند نیاز شما را در این زمینه پاسخ بدهد به عنوان مثال اگر از دسته افراد طرفدار سامسونگ هستید، می توانید آخرین مدل های موبایل سری s سامسونگ را امتحان کنید که S21 Ultra  از گزینه های بسیار خوب در این زمینه محسوب می شود و با آن می توانید احساس یک فرد حرفه ای را حین ضبط ویدیوها تجربه کنید.

اگر از گوشی های میان رده نیز استفاده می کنید، خبر خوب برای شما این است که گوشی اقتصادی شما توانایی تولید محتوا را تا حدودی دارا است. اگر بین انتخاب میان رده ها مردد هستید، آیفون SE2020 را در اولویت انتخاب خود قرار دهید چرا که دوربین این گوشی، می تواند نیاز شما را در ساخت ویدیو برآورده سازد و نتیجه نیز رضایت بخش باشد.

در مقایسه شیائومی و سامسونگ، دوربین گوشی های سامسونگ از رنگهای زنده تری برای ثبت تصاویر و ویدیوها استفاده میکند که SUMSUNG A53 در میان گوشی های میان رده سامسونگ می تواند تصاویر بهتری ثبت کند و بعد از آن شیائومی mi 11 lite از گزینه های قابل قبول و منطقی و مهم تر از آن، مقرون به صرفه برای تولید محتوای ویدیویی یوتیوب محسوب می شود.

مواردی وجود دارند که باعث می شوند تولید محتوا با گوشی موبایل با مزیت هایی همراه باشد:

☑️ فرض کنید که شما یک دوستدار محیط زیست هستید و ویدیوهایی در این زمینه در صفحه خود منتشر می کنید. حال اگر به سفر بروید و بخواهید دوربین، پایه آن و تجهیزات این چنینی را با خود حمل کنید، بعد از مدتی کار تولید محتوا دلسردتان خواهد کرد! اما گوشی موبایل شما وسیله ای است که همیشه آن را همراه خود دارید و بلافاصله پس از مشاهده سوژه ای که می تواند برای مخاطب شما جذاب باشد، آن را از جیب خود خارج می کنید و شروع می کنید به ضبط ویدیو.

☑️ ویدیوهایی که برای تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب ضبط می شوند اغلب به ادیت نیاز دارند و این کار می تواند با استفاده از لپتاپ و کامپیوتر ساعت ها زمان ببرد حتی گاهی دسترسی به آنها نیز کار دشواری خواهد بود اما کار ادیت با موبایل می تواند در زمان های مرده و تنها با چند حرکت انجام شود. همچنین نرم افزارهای متنوعی برای ادیت ویدیو برای اندروید و ios وجود دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

ادیت ویدیوی یوتیوب با موبایل

نرم افزار های تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب

📱 KineMaster (iOS, Android)

📱 FilmoraGo (iOS, Android)

📱 Premiere Rush (iOS, Android)

📱 InShot (iOS, Android)

📱 VivaVideo (iOS, Android)

📱 Magisto (iOS, Android)

☑️ قالب ویدیوهای یوتیوب اغلب افقی است و تایم این ویدیوها نیز به طور معمول بالای ده دقیقه است اما گاهی ویدیوهایی که تایم کوتاه تری دارند و با قالب بندی 16.9 ضبط شده اند، مخاطبان بیشتری را جذب می کنند و این ممکن است به دلیل نزدیکی بیشتر مخاطبان به استوری های اینستاگرام باشد. با این حال این گونه استوری ها اغلب با گوشی موبایل ضبط می شوند و به غیر از آن، تنها دوربین های مخصوصی این قابلیت را دارند.

برای آموزش یوتیوبری در دی ام یار روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اهمیت ایده پردازی در تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب

💡 به جرات می توان گفت که از مهم ترین مراحل تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب، داشتن ایده های جذاب برای شروع کار است که بخشی از آن به خلاقیت و ایده پردازی شما و بخشی دیگر به سلیقه جامعه مخاطب باز می گردد. در حال حاضر ویدیوهایی که حاوی مطالبی در خصوص گجت ها، مقایسه گوشی های موبایل، آموزش و سرگرمی هستند بیشترین تعداد مخاطب را نیز دارند.

اما تنها پرداختن پیرامون این موضوعات نیست که افراد را به یک یوتیوبر تبدیل می کند بلکه جلوه ها، افکت ها، جذابیت های بصری و موارد این چنینی در کیفیت بخشیدن به محتوای ویدیویی شما بسیار موثرند. هنگام شروع ممکن است کمی سخت باشد که کدام حیطه را می خواهید انتخاب کنید اما نگاه به استعداد و توانایی هایتان می تواند کمک بزرگی به شما بکند. اگر می خواهید مطلبی را آموزش دهید یک صفحه آموزشی ایجاد کنید و ویدیوهای آموزشی بارگذاری کنید. اگر به حوزه فناوری دیجیتال علاقمند هستید صفحه شما باید پیام آور اخبار و مسائل دنیای دیجیتال باشد. در نتیجه شما باید به مسیر تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب خود جهت دهید.

همچنین بهتر است آنچه که می خواهید ضبط کنید را بنویسید و چندین بار آن را مرور کنید تا با یک یا دوبار ضبط به نتیجه دلخواه خود برسید و لازم نباشد که حین ضبط مجبور به توقف کردن آن شوید. همچنین این نسخه پیش نویس کمک می کند الگوی کار را راحت تر در دست بگیرید و روی نظم و برنامه بیشتری پیش بروید.

 

کافیست کلیک کنید و تولید محتوای یوتیوب را صفر تا صد یاد بگیرید.

اطلاع از مبانی عکاسی و فیلمبرداری 

💡 با اینکه یک گوشی همراه نیز می تواند نیمی از مسیر را برایتان هموار سازد، نیم دیگر را باید خودتان طی کنید که شامل یادگیری برخی از مبانی و اصول اولیه عکاسی و تدوین خواهد بود. در واقع یادگیری این دو موضوع می تواند پوئن مثبتی برای شروع کار شما باشد و کیفیت کار شما را از حالت معمول بالاتر ببرد.

تولید ویدیوهای کوتاه و مفید

💡 حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خواندن یک مطلب یا دیدن یه ویدیو ابتدا به کوتاه یا بلند بودن آن نگاه می کنید و اگر بسیار طولانی باشد از آن رد می شوید و حتی نسبت به محتوای آن متن یا ویدیو کنجکاوی به خرج نمی دهید. برای موفقیت در تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب به یاد داشته باشید که ویدیوهای خاص و اندکی هستند که با حفظ زمان طولانی خود، مخاطبان خود را از دست نمی دهند و برای رسیدن به این مرحله ابتدا باید با ویدیوهای کوتاه شروع به کار کنید. همچنین ویدیوهای طولانی باید نسبت به مدت زمان کیفیت را نیز افزایش دهند که این کار به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد و در صورتی که شما یک فرد مبتدی برای کار تولید محتوای یوتیوب هستید، هرگز از ویدیوهای طولانی استفاده نکنید.

ویدیوهایی که زندگی روزمره و شخصی را نشان می دهند و صرفا جنبه سرگرمی و تفریح دارند بهتر است زیر 10 دقیقه باشند تا بیشترین تاثیرگذاری در مخاطب را ایجاد کنند.

اهمیت صدا در تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب

اهمیت صدا در تولید محتوای یوتیوب

سئو یوتیوب چیست؟ برای کسب اطلاع از این موضوع روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

💡 گاه ممکن است تصویر ویدیوهایی که در حین تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب ضبط می کنید از نور کافی یا کنتراست رنگی مناسب برخوردار نباشد که به راحتی با استفاده از نرم افزارهای ادیت می توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد اما اگر ویدیوی شما مشکل صدا داشته باشد، رفع این مشکل به راحتی صورت نمی گیرد و می تواند تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت نهایی ویدیوی شما و در نهایت رضایت مخاطب تان داشته باشد.

بنابراین ویدیوهای خود را چک کنید که حتما کیفیت صدا در آنها به خوبی شنیده شود و در صورتی که احساس کردید تقویت صدا به خوبی صورت نمی گیرد از یک میکروفن خوب برای این کار استفاده کنید.

البته گاهی ایراد از میزان صدا نیست بلکه نویز آن زیاد است که در این صورت باید ابزار ضبط صدایتان را به طور کامل عوض کنید و از ضبط لپتاپ یا میکروفن کامپیوتر استفاده کنید که در این شرایط نیز دقت کنید تنظیمات صدا روی بهترین حالت خود باشد.

 راز ویدیوهای موفق یوتیوب چیست؟ با ما در دی ام یار همراه باشید.

ویرایش 

💡 همانطور که پیش تر گفتیم، برای حرفه ای شدن در تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب باید هنر ادیت و ویرایش را جدی بگیرید چرا که رقیبان شما قطعا در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارند.

یکی از مراحل تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب ادیت است. ادیت ویدیوهای خام با استفاده از نرم افزارهای زیادی صورت می گیرد که خود یوتیوب نیز در این زمینه به کاربران خود نرم افزارهایی را ارائه می دهد. برخی از این نرم افزار ها رایگان هستند اما برای آنکه بتوانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید، نیاز به بروزرسانی آنها به طور مکرر دارید. در هر صورت یادگیری کار با این نرم افزارها است که یوتیوبرهای مبتدی را از حرفه ای متمایز می کند.

کلام آخر

در مجموع یوتیوب بستر بسیار مناسبی برای شروع کار تولید محتوا است که رسیدن به این هدف، با استفاده از ویدیوهای باکیفیت بالا انجام می شود و هر چه فرد در این زمینه حرفه ای تر عمل کند، مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد در نتیجه افرادی بیشتری صفحه او را subscribe می کنند و از این طریق می تواند به درآمد برسد. در این مطلب به گام های ابتدایی تولید محتوای ویدیویی با موبایل برای یوتیوب اشاره شد.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

تولید محتوای یوتوب با دوربین بهتر است یا موبایل؟

در اصل استفاده همزمان از دوربین و موبایل می تواند برای تولید محتوا کارآمد باشد، اما در صورت نداشتن دوربین می توان صرفا با رعایت برخی از موارد از موبایل به تنهایی برای تولید محتوا استفاده کرد.

آیا تولید محتوا با موبایل باعث عدم رشد کانال یوتوب می شود؟

هیچ تضمینی برای رشد یا عدم رشد کانال یوتوب وجود ندارد؛ به غیر از تلاش و تولید محتوای مستمر و با کیفیت.

مهم ترین موردی که در زمان تولید محتوای تصویری برای یوتوب با موبایل باید رعایت شود چیست؟

ایده پردازی مهم ترین اصل در کلیت تولید محتوای یوتوب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا