ویدیو مارکتینگ

چگونه با ساخت ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟

برای بسیاری از افرادی که در عرصه دیجیتال فعالیت می کنند، این سوال پیش می آید که چگونه با ساخت ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ یکی از مهمترین موضوعاتی که صاحبان کسب و کار آنلاین باید به آن توجه داشته باشند، ارائه محتوای جذاب و منحصر به فرد برای متمایز ساختن خدمات و محصولات در میان رقبا است.

ویدئو یکی از انواع محتوای دیجیتال است که در شبکه های اجتماعی مختلف طرفداران بسیاری دارد. ویدئو مارکتینگ یک استراتژی بسیار قدرتمند در عرصه بازاریابی دیجیتال و بهترین راه برای معرفی کسب و کار است، چرا که کاربران از محتوای ویدئویی بیشتر از سایر انواع محتوا استقبال می‌کنند. در واقع مخاطبان ترجیح می ‌دهند تمام اطلاعاتی که به دنبال آن هستند را از طریق یک ویدئو به دست آورند تا سایر انواع محتوا و از این جهت است که تمامی کسب و کارها نیاز به استفاده از بازاریابی ویدئویی دارند. در ادامه این مقاله از دی ام یار قصد داریم به این سوال که چگونه با ساخت ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ پاسخ دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما در دی ام یار همراه باشید.

 بازاریابی ویدئویی چیست؟

👈 بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ یکی از تکنیک ‌هایی است که از طریق آن می توانید محصول و برند خود در فضای مجازی تبلیغ کنید. بسیاری از افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ این دغدغه را دارند که چگونه با ساخت ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ یکی از بهترین راه هایی که می توانید از طریق آن کسب و کار خود را به مخاطبان هدف خود معرفی نمایید، استفاده از روش بازاریابی ویدئویی می باشد.

👈 شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این فرصت را دارید تا از طریق نشر محتوای ویدئویی برای ایجاد آگاهی از برند و جذب مخاطبان استفاده نمایید و ویدئو مارکتینگ می تواند به عنوان یکی از ابزارها برای ارائه محتوای وایرال و سرگرم کننده عمل کند. اما در ارتباط با این سوال که چگونه با ساخت ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ لازم است به تکنیک ‌های تولید محتوای ویدئویی و انواع آن اشاره کنیم.

بازاریابی ویدئویی چیست؟

برای آشنایی با موارد مربوط به تولید تیزر ویدیویی برای شبکه های اجتماعی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 معرفی انواع محتوای ویدئویی

👈 محتوای ویدئویی که از طریق آن می توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل معرفی کنید انواع مختلفی دارد و بر اساس هدف کسب و کار خود باید مناسب ترین نوع محتوای ویدئویی را انتخاب کنید. اما برخی از پرکاربردترین محتواهای ویدئویی در عرصه دیجیتال شامل موارد زیر هستند:

✔️ موشن گرافیک

👈 موشن گرافیکی از سبک های انیمیشنی است که در آن تکست و متن جزو اصلی ویدئو به شمار می روند. تیتراژ آغازین فیلم ها یک نمونه اولیه از موشن گرافیک هستند که در آنها ترکیبی از موسیقی، المان های بصری و متن را می بینید و این ویدئو ها معمولا داستانی را بیان نمی کنند و بیشتر می توانید از آن برای یک معرفی محصول و ویژگی های آن استفاده کنید.

✔️ لایو اکشن

👈 در این نوع ویدئو معمولاً افراد نحوه و فرآیند انجام یک کار را به شما آموزش می دهند و می توانید آن را به صورت عملی به تصویر بکشید. این نوع از ویدئوها می توانند سرگرم کننده و آموزشی باشند. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد پیوند عاطفی بین مخاطبان و همراهی با آنها، لایو اکشن می باشد.

✔️ استاپ موشن

👈 یکی دیگر از انواع محتوایی، استاپ موشن است که در آن با استفاده از یک دوربین به طور دائم و فریم به فریم از اشیا عکس می گیرید. این تصاویر به حالت سه بعدی در کنار یکدیگر قرار دارند و از این طریق انیمیشن ایجاد خواهد شد. تولید استاپ موشن کمی سخت تر از سایر انواع محتوا ویدئویی است که از طریق آن می توانید مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید و کسب و کار خود را معرفی نمایید.

برای کسب اطلاع از تاثیر ویدیو بر سئو وب‌ سایت با ما در دی ام یار همراه باشید.

 مزایای معرفی کسب و کار از طریق ساخت ویدئو

👈 آن دسته از افرادی که به دنبال دریافت پاسخ این سوال هستند که چگونه با ساخت ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ قبل از هر چیز باید با مزایای معرفی محصولات و خدمات خود از طریق محتوای ویدئویی آشنایی داشته باشند. شما در فرایند معرفی کسب و کار خود از طریق تولید محتوای بصری و ویدئویی می توانید به مزایای زیر دست پیدا کنید:

✔️ برقراری ارتباط موثر و نزدیک با کاربران

محتوای ویدئویی به شما کمک می کند که بتوان با مخاطبان هدف خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشید. بسیاری از کارهایی که در عرصه دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد و برای جلب اعتماد کاربران است. به همین جهت محتوای ویدئویی این امکان را به شما می‌دهد که مشتریان برند شما را بشناسند و به آن اعتماد کنند.

✔️ داشتن تاثیر مثبت بر سئو

تولید محتوا ویدئویی یکی از راه هایی برای بهینه سازی سایت شما می باشد. اشتراک گذاری ها و لایک هایی که از طریق بازدید محتوا ویدئویی شما انجام می شود، می تواند در رتبه و ترافیک سایت شما اثر مثبت داشته باشد.

مزایای معرفی کسب و کار از طریق ساخت ویدئو

✔️ افزایش نرخ بازدید

زمانی که از محتوا ویدئویی در فرآیند معرفی کسب و کار و فروش محصولات خود استفاده می کنید، می توانید تا ۸۰ درصد نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. تماشای ویدئوی جذاب می تواند بر رفتار مشتری اثرگذار باشد و بازدیدکنندگان را متقاعد کند که به یک مرجع واجد شرایط تبدیل شوید.

برای کسب اطلاع از راز ویدیوهای موفق یوتیوب روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

✔️ افزایش اعتماد و اعتبار برند

ویدئو مارکتینگ و ایجاد تولید محتوای ویدئویی می‌تواند یکی از راه ‌ها برای افزایش اعتبار برند شما در فرایند رشد کسب و کار شما باشد. در واقع آن دسته از صاحبان کسب و کاری که روش تولید محتوای ویدئویی را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب می کنند، می توانند در جلب رضایت کاربران و اعتمادسازی موفق تر عمل کنند. در ادامه در ارتباط با این سوال که چگونه با ساخت ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ تکنیک های را به شما ارائه خواهیم داد که از طریق آن می توانید میزان اثرگذاری خود را بر مخاطبان خود بیشتر کنید و به شکل درستی کسب و کار خود را به مخاطبان هدف معرفی نمایید.

 مراحل معرفی کسب و کار از طریق تولید محتوای ویدئویی

👈 در فرایند ویدئو مارکتینگ ابتدا شما باید سعی کنید که تکنیک هایی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید به درستی بر مخاطبان اثرگذاری لازم را داشته و از طریق آن به افزایش نرخ تبدیل کسب و کار خود کمک کنید. تکنینک هایی که باید در فرایند تولید محتوای ویدئویی در نظر بگیرید شامل موارد زیر می باشد:

📌 تعیین اهداف کسب و کار

👈 مهمترین و اولین گام در شروع فرآیند تولید محتوای ویدئویی یا بازاریابی ویدئو این است که اهداف خود را از استفاده از این روش تعیین کنید که آیا هدف شما فروش محصولات است یا اینکه به دنبال افزایش نرخ تبدیل هستید؟ اهداف شما باید به طور دقیق مشخص بیان شود، زیرا برای هر هدفی استراتژی بازاریابی منحصر به‌ فردی وجود دارد.

📌 ایجاد سناریو برای ویدئوها

👈 پس از اینکه اهداف کسب و کار خود تعیین کردید، بهتر است که برای تولید ویدئو خود برنامه‌ریزی داشته باشید. برای برنامه ریزی درست باید موارد زیر را تعیین کنید:

📌 مخاطبان هدف

👈 اینکه افرادی که قرار است ویدئو شما را تماشا کنند، مشتریان فعلی شما هستند یا مشتریان بالقوه؟ این امر می‌تواند برای تصمیم مشتری تاثیر بگذارد.

📌 عنوان ویدئو

👈 شما باید برای عنوان محتوای ویدئویی خود که در مورد چه چیزی باشد و چه پیامی را به مخاطب منتقل کند تصمیم گیری کنید. در این مسیر می توانید یک سناریو بنویسید.

📌 کانال انتشار محتوا

👈 پلتفرمی که از طریق آن می خواهید محتوای ویدئویی خود را منتشر کنید، باید قبل از شروع کار انتخاب شود، مثلا youtube برای انتشار محتوا و تاثیرگذار بر مخاطبان بسیار مناسب است. شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام هم امکانات وسیعی در حوزه تولید محتوا ویدئویی در اختیار شما قرار می دهد.

📌 بودجه بندی مناسب

👈 بودجه یکی از عوامل موثر و مهم در تصمیم گیری برای تولید محتوا ویدئویی می باشد. شما باید  مشخص کنید تا چه میزان می خواهید برای ویدئوهای خود هزینه کنید.

مراحل معرفی کسب و کار از طریق تولید محتوای ویدئویی

✔️ محتوای ویدئویی خود را آماده سازید

👈 در این مرحله شما باید فرایند تولید محتوا را آغاز کنید. برای این کار می توانید از دوربین گوشی استفاده نمایید و نیاز به استفاده از دوربین گران قیمت و حرفه ای نخواهید داشت. در این فرایند  باید نور محیط را به خوبی تنظیم کنید و مطمئن شوید که فضای مناسب برای فیلمبرداری دارید.

✔️  ادیت و ویرایش ویدئو

👈 پس از اینکه مراحل فیلمبرداری انجام شد، نوبت به ادیت و ویرایش محتوای می‌ رسد که باید موارد مختلفی چون متن، زیرنویس (در صورت نیاز) و موسیقی را در ویدئو خود اضافه کنید تا برای مخاطب جذاب تر باشد.

✔️ نیاز مخاطب ویدئو خود را بشناسید

👈 یک فرم نظرسنجی را آماده کنید و آن را به لیست ایمیل خود را بفرستید و مشکلات و سوالات کاربران را بشناسید. سعی کنید از طریق تولید محتوای ویدئویی به نیازهای واقعی مخاطبان خود پاسخ دهید.

✔️ نوشتن عنوان جذاب برای ویدئو

👈 در فرایند ویدئو مارکتینگ در شما باید یک عنوان جذاب برای ویدئو خود انتخاب کنید. عنوان ویدئو  باید ساده باشد و مخاطبان را به خود جذب کند. سعی کنید از کلماتی که احساس کنجکاوی می‌کنند مانند محدود، صفر تا صد، شگفت انگیز و اعداد و ارقام استفاده کنید.

جمع بندی

بسیاری از صاحبان کسب و کار فعال در فضای دیجیتال این سوال را دارند که چگونه با ساختن یک ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ با توجه به اینکه بسیاری از کاربران فضای آنلاین ترجیح می ‌دهند به جای خواندن مقالات، از ویدئو استفاده کنند، صاحبان کسب و کارها ترجیح می دهند از بازاریابی ویدئویی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بهره ببرند.

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که چگونه با ساختن یک ویدئو کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ که دغدغه بسیاری از افراد است، پاسخ دهیم. چنانچه نیازمند دریافت خدمات ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی برای دیده شدن کسب و کار خود هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه دیار تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

آیا ساخت ویدئو برای همه کسب و کار ها تاثیر گذار است؟

ویدئو برای معرفی همه کسب و کار ها تاثیر گذار است اما تاثیر آن برای کسب و کار هایی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند بیشتر است.

بهترین کانال برای انتشار ویدئو کسب و کار ها کدام است؟

بهترین بستر برای انتشار ویدئو ها را می توان اینستاگرام، سایت خود شرکت و یوتوب دانست.

هزینه تیزر ویدئویی برای معرفی کسب و کار تا چقدر است؟

بسته به نوع محتوای مورد نیاز شما و تجهیزات فیلمبرداری این رقم بسیار متغیر خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا