ویدیو مارکتینگبازاریابی محتوایی

۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب + ترفند های ۱۰۰ درصد عملی

یوتیوب یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوای ویدیویی است. در این مقاله قصد داریم تا ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب را در اختیار شما بگذاریم تا به وسیله آن بتوانید بهترین نوع محتوا را به مخاطبان خود ارائه داده و میزان بازدید خود را افزایش دهید. در سال ‌های گذشته افراد زیادی به کمک یوتیوب توانست شهرت زیادی دست آورند و از سوی دیگر صاحبان کسب و کار با تولید محتوای ویدیویی در این پلتفرم می توانند سیل عظیمی از مخاطبان را با خود همراه سازند.

اما اگر می خواهید در یوتیوب حضور چشمگیری داشته باشید و به موفقیت برسید، باید رمز و راز و تکنیک تولید محتوای ویدیویی موثر در یوتیوب را بدانید و با مسیر موفقیت افرادی که توانستند در این پلتفرم شهرت جهانی کسب کنند، آشنا شوید. در ادامه به بررسی ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب و ارائه ترفندهای 100 درصد عملی برای تولید محتوای موثر در این پلتفرم خواهیم پرداخت.

اهمیت تولید محتوا در یوتیوب

👈 شبکه ‌ها و رسانه‌های زیادی برای اشتراک محتوا وجود دارند که از جمله آنها می توان به اینستاگرام، توییتر، لینکدین و فیسبوک اشاره کرد. اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند یوتیوب را به عنوان جایگاه فعالیت حرفه ‌ای خود انتخاب نمایند. اما موضوع انتخاب کانال یوتیوب چیست؟ چرا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند؟

👈 تا چند سال گذشته محبوب ترین رسانه اجتماعی پس از گوگل، فیسبوک بود که کاربران زیادی داشت و مورد تایید تولیدکنندگان محتوا بود. اما با ظهور یوتیوب، بسیاری برای تولید محتوا این رسانه را انتخاب کردند. افراد زیادی هستند که به جای تماشای کانال های تلویزیون، کانال های یوتیوب را برای تماشای محتوا انتخاب می کنند. چون در این رسانه هر موضوعی را که شما فکرش را بکنید، پیدا خواهید کرد.  اما در ادامه می خواهیم در رابطه با ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب توضیحاتی ارائه کنیم تا شما دید بهتری نسبت به نحوه تولید محتوا در این پلتفرم داشته باشید.

اهمیت تولید محتوا در یوتیوب

آشنایی با ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب

👈 بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه در یوتیوب موفق باشیم و بازدید زیادی بگیریم؟ موفقیت ویدیوهای یوتیوب به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید در فرایند تولید محتوای ویدیویی که در این پلتفرم رایج است، نکاتی را رعایت کنی که باعث افزایش موفقیت شما خواهد شد.

✔️ در 10 ثانیه اول ویدیو یوتوب خود جلب توجه کنید

👈 اگر شما بدانید که حدود ۲۰ درصد از مردم فقط پس از ۱۰ ثانیه اول ویدیو یوتیوب، شما را ترک خواهند کرد، چه می کنید؟ در ابتدای ارائه محتوا فرصت بسیار کمی برای جلب توجه مخاطبان دارید. اگر از این فرصت استفاده نکنید، دیگر مهم نیست که بقیه ویدیوی شما چه مطالبی دارد. پس بر روی 10 ثانیه اول تمرکز نموده و توجه مخاطبان را تحریک کنید.

✔️ عناوین و عبارات ابتدایی ویدیو را کوتاه نگه دارید

👈 همانگونه که اشاره شد دامنه توجه شما بسیار کوتاه است. سعی کنید در عرض کوتاه ترین زمان بیشترین اطلاعات را به مخاطبان خود ارائه دهید. برای اینکار سعی کنید از جملات کوتاهی در ویدئوهای خود استفاده کنید.

✔️ از موضوعات پرطرفدار در محتوای ویدیویی خود استفاده کنید

👈 یکی از راز های تولید محتوای وایرال این است که بر روی موضوعاتی دست بگذارید که بیشترین میزان مخاطب را دارد. استفاده از موضوعات پرطرفدار یک روش تجربی و واقعی برای لینک سازی موفق است که می‌توانید آن را در محتوای ویدیویی خود را اعمال کنید. به موضوعات خبرساز، محلی، منحصر به فرد، موسیقی، موجودات شگفت انگیز، موضوعات فصلی اشاره کنید. همه اینها می توانند خوراکی عالی برای مخاطبان شما باشند.

✔️ اهمیت استفاده از موسیقی پس زمینه در ویدئو

👈 یکی دیگر از 20 راز ویدیوهای موفق یوتیوب استفاده از موسیقی پس زمینه برای ویدیوها می باشد. استفاده از یک موسیقی پس زمینه می‌تواند حال و هوای ویدئو را عوض کند و شما می توانید یک ارتباط عاطفی با مخاطبان خود برقرار کنی. توجه داشته باشید موسیقی باید بتواند احساسات کاربران را تحریک کند و دوم اینکه از نظر قانونی مجاز باشد.

برای آشنایی با سایت های موزیک بدون کپی رایت برای محتوای اینستاگرام و یوتیوب روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

✔️ ویدیو یوتیوب شفاف و واضح باشد

👈 اگر ویدیو شما قابل شنیدن نباشد، این امر به معنی ریزش مخاطبان شما خواهد بود. بخاطر داشته باشید هدف نهایی شما این است که مخاطبان بفهمند که شما چه چیزی را بیان می کنید. اگر ویدئو شما صرفا یک تصاویر و موسیقی بلند باشد، این امر کافی نیست. شما باید یک سری اطلاعات را به صورت شفاف به مخاطبان خود ارائه دهید.

آشنایی با 20 راز ویدیوهای موفق یوتیوب

✔️ استفاده از تجربیات سفارشی در تولید محتوای ویدیویی

👈 منظور از تجربیات سفارشی این است که در مواقعی که مردم نیاز دارند در مورد کالا و خدمات چیزی بدانند و آن را بخرند، می توانید بهترین اطلاعات را به آنها انتقال دهید و در واقع از داده ها استفاده کنید. آنچه را که افراد می خواهند و زمانی که به ان نیاز دارند، داده های مفید را ارائه کنید.

✔️ استفاده از روش CTA یا فراخوانی برای اقدام در ویدئو

CTA 👈 یکی از روش هایی هست که می توانید جزو ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب بشمار می رود. محتوای زیادی برای مشاهده در یک روز وجود دارد و مخاطبان به طور فزاینده‌ای در طول ویدئو ریزش خواهند کرد. از این رو باید در مورد نحوه دعوت به اقدام برای بازدید محتوای تولید خود خلاق باشید. سعی کنید با ارائه اطلاعات درست و تحریک کاربران آنها را وادار به اشتراک گذاری ویدیو ها یا اقدام به استفاده از خدمات خود نمایید.

✔️ برای تبلیغ وبسایت یا کانال خود صفحه پایان را اضافه کنید

👈 در حالی که صفحات پایانی ۲۰ ثانیه آخر یک ویدیو هستند، اما از این صفحات می توانید برای پیوند دادن به وب سایت خود یا کانال یوتیوب یا لیست پخش ویدئوهای دیگر استفاده کنید. از این طریق کاربران به سمت دیگر صفحات شما هدایت می شوند. هنگام ایجاد یک ویدئو مطمئن باشید فضایی را برای افزودن صفحه پایانی کار خود ایجاد کرده اید.

برای کسب اطلاع از معرفی تجهیزات تولید محتوای ویدیویی برای یوتوب روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

✔️ استفاده از تصاویر کوچک ویدیویی

👈 تصاویر کوچک ویدیویی در بین محتوای ویدیویی این ظرفیت را دارند که زمینه موفق یا شکست کانال شما را فراهم سازند. ویدیو های پیشنهادی منبع اصلی ترافیک ارگانیک در یوتیوب هستند و به عنوان تایید کننده محتوای شما بحساب می آیند.  اگر از تصاویر کوچک ویدیویی استفاده کنید و آن را به عنوان یک پیشنهاد به مخاطبان ارائه دهید، مخاطبان شما می توانند با استفاده از آنها به صفحات دیگر شما هدایت شوند.

✔️ برای یوتیوبرهای دیگر یک اسلات مهمان بسازید

👈 فارغ از اینکه ساختار کانال شما چگونه باشد، همکاری با دیگر سازندگان محتوای ویدیویی که از قبل مخاطب دارند، راه حلی برای افزایش مخاطبان شما می باشد. بی شک این روش یکی از ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب بشمار می آید، چرا که به این وسیله شما در معرض دید مخاطبان قرار می گیرید، در غیر این صورت ممکن است کاربران به سمت ویدئو شما هدایت نشود. به دنبال سازندگان محتوا باشید، بفهمید که در حال حاضر در جایگاه شما چه خدماتی ارائه می‌دهند. Social blade از ابزارهایی است که با استفاده از آن می توانید کانال هایی را پیدا کنید که دارای اطلاعات مشابه مانند کانال شما هستند.

✔️ به مخاطبان کانال یوتوب خود فرصتی برای مشارکت ایجاد کنید

👈 اگر یک پخش زنده از ویدیو خود داشته باشید، این امر باعث افزایش مشارکت کاربران شما خواهد شد.  پرسیدن سوالات مستقیم از بینندگان باعث می‌شود که آنها نظرات زیادی بر روی موضوعات شما داشته باشند و همین کمک می کند که نرخ تعامل بازید کنندگان شما نیز تقویت شود. بازخورد بیننده می تواند برای محتوای آینده مفید باشد و فرصت هایی برای ایجاد محتوای موثرتر پیرامون پاسخ سوالات ایجاد شود.

اهمیت ایحاد مشارکت در تولید محتوای یوتیوب

✔️ ارائه یک فیلم در راستای معرفی برند

👈 اهمیت برندسازی در بازاریابی محتوا نقش برجسته‌ای دارد و به ایجاد وفاداری و افزایش اعتبار شما کمک خواهد کرد. گنجاندن فیلم های معرفی برند به بینندگان شما این امکان را می‌دهد که کار شما را بشناسند و به تماشای محتوای شما ادامه دهند.

✔️ انتشار پیوسته محتوای ویدئویی

👈 انتشار مستمر و مرتب محتوا یکی از ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب است. برای اینکه بتوانید در روند تولید محتوای یوتیوب موفق باشید، باید انتشار مرتب محتوا را در نظر بگیرید. برای این کار بهتر است که زمان انتشار محتوا را به مخاطبان خود ارائه دهید تا آنها به طور منظم با شما در تعامل باشند.

✔️ انتخاب یک نام کاربری شناخته شده برای ویدئو

👈 یکی دیگر از ۲۰ راز ویدیو های موفقیت یوتیوب استفاده از یک نام کاربری شناخته شده است که در آینده می تواند به نام برند شما تبدیل شود. نام کاربری که برای خود انتخاب می کنید، ترجیحا با نام کاربری شما در شبکه های اجتماعی دیگر یکسان باشد. افرادی که در اجتماعی شبکه های اجتماعی دیگر مخاطبان شما هستند، راحت تر می توانند در یوتیوب نیز به شما دسترسی پیدا کنند.

✔️ ایجاد یک پلی لیست برای کانال یوتیوب

👈 سعی کنیم ویدیو های شما در دسته‌های مختلف و به صورت مرتب ایجاد شوند. برای این کار می توانید تعدادی پلی لیست ایجاد کنید و ویدیو هر دسته را در آن قرار دهید. با اینکار مخاطبان به راحتی می توانند محتوای دلخواه خود را پیدا کنند و ویدیوهای شما بازدید بیشتری خواهند داشت.

✔️ خرید لایک برای ویدئو ها

👈 یکی دیگر از ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب خرید لایک است که می‌توانید از طریق آن سریع‌تر به موفقیت برسید. هرچقدر تعداد لایک های شما بیشتر باشد، الگوریتم یوتیوب شما را محبوب تر تشخیص می دهد و کانال شما به افراد دیگر نیز نمایش داد خواهد شد.

✔️ استفاده از سئوی یوتیوب

👈 محتوایی که در یوتیوب منتشر می ‌شوند، مانند گوگل و اینستاگرام نیاز به بهینه‌سازی یا سئو دارند. وقتی در مورد سئو یوتیوب ویدیو صحبت می کنید، به این معنی است که آنها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا در سرچ یوتیوب جزو اولین ها قرار بگیرید.

✔️ انتخاب کاور مناسب برای ویدیوهای یوتیوب

👈 یکی از 20 راز ویدیوهای موفق یوتیوب استفاده از کاور مناسب است. قبل از ارسال ویدیو در یوتیوب، یک کاور مناسب برای فیلم خود تهیه کنید. زمانی که این کاور را برای خود درست می کنید، کاربران برای دیدن محتوای خاص شم ترغیب خواهند شد.

✔️ سابسکرایب یوتیوب خریداری کنید

👈 به دست آوردن سابسکرایب در یوتیوب کار بسیار سختی است. کانالی که شما ایجاد می ‌کنید،  شاید کمی در روزهای ابتدایی سخت اعتبار به دست آورد. یکی از ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب که بازدید بالایی می گیرند، خرید سابسکرایب است. از طریق این روس می توانید به افزایش فالوورهای خود کمک کنید و زودتر وارد جریان درآمد زایی شوید.

✔️ استفاده از تجهیزات به روز و حرفه ای در ساخت ویدیو

👈 یکی از ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب، استفاده از تجهیزات ساخت ویدیو می باشد. شما می توانید با تجهیزات خیلی ابتدایی کار تولید محتوای خود را شروع کنید، اما باید اگر می خواهید بازخورد مناسب و اعتبار بیشتر برای کسب و کار خود داشته باشید، باید روی تجهیزات ساخت ویدیو سرمایه گذاری کنید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب پرداختیم. توجه داشته باشید که یوتیوب یکی از رسانه های اجتماعی پرطرفدار دنیا می باشد که بسیاری از افرادی که به دنبال شهرت و یا کسب درآمد از طریق این پلتفرم هستند، سعی در افزایش فالوورها و نرخ بازدید خود دارند.

اگر می خواهید ویدیوهای شما در دسته ویدیوهای پربازدید قرار بگیرند و در درازمدت بتوانید مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید، باید ترفندهایی که به ۲۰ راز ویدیوهای موفق یوتیوب شناخته می‌شود را مدنظر قرار دهید تا بتوانید نام برند خود را در سطح گسترده‌ای بین کاربران جا بیندازید. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت خدمات تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب یا دیگر شبکه های اجتماعی هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

مهم ترین رازهای موفقیت در یوتوب چیست؟

تولید محتوای مستمر، سئو یوتیوب و ارائه محتوای با کیفیت را می توان اصلی ترین موارد موفقیت فعالان این شبکه اجتماعی دانست.

آیا موفقیت در یوتوب هزینه دارد؟

با توجه به اهمیت تولید محتوای با کیفیت و مستمر طبیعتا شما هزینه هایی بابت ابزار های تولید محتوا باید پرداخت نمایید.

منظور از موارد قانونی در تولید محتوای یوتوب چیست؟

به مواردی مانند عدم رعایت کپی رایت و موارد اخلاقی در ویدئو فاکتور های قانونی یوتوب گفته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا