اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

بسیاری از صاحبان مشاغل که به دنبال افزایش نرخ بازدید خود هستند این سوال را دارند که اس ام اس مارکتینگ چیست؟ و استفاده از این روش بازاریابی دیجیتال چه مزایایی دارد؟ با گسترش تکنولوژی و افزایش استفاده از گوشی های همراه، انجام تبلیغات در زمینه های مختلف که تا پیش از پیشرفته شدن گوشی های موبایل از طریق تلویزیون و رادیو انجام می شد ، به سمت گوشی های تلفن همراه هوشمند راه پیدا کرد و استفاده از آن در جوامع مختلف و همچنین در ایران بسیار رایج شد.

از آنجایی که تعداد کاربران شبکه موبایلی بسیار افزایش پیدا کرده و در دهه گذشته این کاربران بیش از سه برابر شده اند، به کار گرفتن تبلیغات پیامکی روش بسیار خوبی برای دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. از انجا که بسیاری از صاحبان کسب و کار مایلند در ارتباط با اس ام اس مارکتینگ بیشتر بدانند در ادامه این مقاله از دی ام یار  توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

آشنایی با اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing)

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی به صورت کلی به معنای انتقال دادن پیام کوتاه به شکل نوشتاری به مخاطبین هدف است که امروزه به عنوان یکی از راه های ارتقای کسب و کار از طریق تلفن همراه شناخته می شود. اس ام اس مارکتینگ که به آن بازاریابی پیامکی یا تبلیغات پیامکی نیز گفته می شود از بهترین راهکارها و موثرترین راه ها برای دیجیتال مارکتینگ است.

بر اساس تحقیقات انجام شده شرکت sendinblue در سال 2018 مشخص شد که بیش از 5 میلیارد نفر از تلفن همراه استفاده می کنند و با این وجود می توان گفت که تاثیر گذاری اس ام اس مارکتینگ رفته رفته در حال افزایش است به طوری که با پیدایش اس ام اس مارکتینگ و کمک به رونق کسب و کارها توسط آن، شرکت کوکا کولا امروزه درصد بالایی از بودجه خود را به انجام اس ام اس مارکتینگ اختصاص می دهد.

در اس ام اس مارکتینگ صاحب کسب و کار از این طریق می تواند با کاربران ارتباط برقرار کند و به تبلیغ کردن محصولات و یا خدمات خود بپردازد. به کمک اس ام اس مارکتینگ این امکان وجود دارد که مشتری های عادی را به مشتری های دائمی و ثابت تبدیل کرد و آنها را به محصول یا خدمات مورد نظر وفادار نگه داشت. اما در ادامه لازم است در ارتباط با تکنیک های موثر و هم چنین مزایای اس ام اس مارکتینگ توضیحات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آشنایی با اس ام اس مارکتینگ

موبایل مارکتینگ چیست؟ برای خواندن این مطلب بر روی لینک کلیک کنید.

میزان اثر بخشی بازاریابی پیامکی چقدر است؟

در حال حاضر بعضی از متدهای تبلیغاتی اثر بخشی خود را از دست داده اند اما با این وجود اس ام اس مارکتینگ به این دلیل که در آن دائما از راهکارهای جدیدی استفاده می گردد، هنوز اثر بخشی زیادی دارد و با دیگر راه های تبلیغاتی رقابت می کند.

برای افزایش اثر بخشی تبلیغات پیامکی استفاده از متن زیبا و جذاب و کوتاه و کاربردی بسیار موثر است زیرا با این وجود خواننده به مراجعه به وب سایت ترغیب می شود. در میزان اثر بخشی اس ام اس مارکتینگ، محتوای متن ارسالی باید با نوع مخاطبین همخوانی لازم را داشته باشد.

برای افزایش اثر بخشی بازاریابی پیامکی به نکات ذکر شده در زیر توجه کنید:

  • سعی کنید که متنی خیلی کوتاه و یا خیلی بلند نداشته باشید
  • راه های ارتباطی خود را با مشتری بسازید و تلفن و آدرس را در شبکه های مجازی قرار دهید
  • به مشتریان پیامکی خود، تخفیفاتی را ارائه دهید
  • اشخاصی که گیرنده پیامک هستند را به دقت انتخاب کنید
  • پیامک های دوره ای به مشتریان خود ارسال کنید
  • سعی کنید که پیامک ها را در ساعت های مناسب ارسال کنید

مزایای اس ام اس مارکتینگ چیست؟

تبلیغات پیامکی چندین ساله که همچنان قابل استفادست  بازدهی مناسبی دارد هم دارد،  دلیل آن هم مزایای بسیاری است که می خواهیم به بخشی از آنها بپردازیم:

  • امکان دسترسی آسان به مشتری

برای ارسال پیام به مشتری هیچ محدودیت دسترسی وجود ندارد و میدانیم که دقیقا پیام توسط شخص مورد نظر ما خوانده می شود.

با توجه به اینکه موبایل ابزاری همه گیر شده است و همه افراد از این وسیله به صورت شخصی استفاده می کنند، به راحتی میتوان با تبلیغات پیامکی به قشر مورد نظر دسترسی داشت.

  • سرعت بالای تبلیغات پیامکی

پیامک تبلیغات سرعت بسیار بالایی دارد و در این روش صاحبین کسب و کار می توانند با سرعت زیاد ارسال انبوه را انجام دهند و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی، این امکان وجود دارد که متن تبلیغاتی را به مخاطبین هدف در زمان بندی های تعیین شده ارسال کرد.

در تبلیغات پیامکی نیازی نیست که تبلیغ را به صورت تک به تک ارسال کرد بلکه در این روش تبلیغات متنی به شکل دسته جمعی و در یک لحظه به شکل همزمان برای مخاطبین ارسال می شوند که در نتیجه با این وجود می توان گفت که تبلیغات پیامکی سرعت بازدهی بالایی هم دارد.

  • میزان هزینه کم و بازدهی بالا

میزان هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر همچنان پایین است و حتی مشاغل کوچکتر هم می توانند از آن استفاده کنند و بازگشت سرمایه تبلیغات راحت تر انجام میشود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه اس ام اس مارکتینگ مشخص شده است که امکان باز شدن پیامک های تبلیغاتی در جهان 97 درصد است، به این معنا که در حدود 97 درصد از کاربران موبایلی پیامک های تبلیغاتی خود را باز می کنند و معمولا این پیامک ها در اولین ساعاتی که ارسال می شوند از سوی مخاطب خوانده می شوند.

 

مزایای اس ام اس مارکتینگ چیست؟

برای آشنایی با ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها بر روی لینک کلیک کنید.

  • امکان ذخیره کردن پیام ها و ارسال آنها برای دیگران

در صورتی که پیام تبلیغاتی مفید ، جذاب و گیرا باشد، این امکان وجود دارد که مخاطبین هدف شما آن را در موبایل خود ذخیره کنند و برای دیگران ارسال نمایند. به همین دلیل پیام هایی که حالت طنز داشته باشند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و در بین مخاطبین دست به دست می شوند.

  • امکان افزایش میزان وفاداری مشتری

در صورتی که در اس ام اس مارکتینگ از اطلاعات مفید و هدفمند استفاده شود، مخاطبین برای معامله های دیگر خود نیز به کسب و کار مورد نظر مراجعه می کنند و خرید های بعدی خود را از آنجا انجام دهند. در نتیجه اگر در این تبلیغات از اطلاعات هدفمند استفاده شود، می توان وفاداری مشتری ها را افزایش داد.

محدودیت‌ های روش بازاریابی پیامکی که با آن مواجه می شوید

 

  • در  تبلیغات پیامکی می توان پیام هایی را برای تبلیغات ارسال کرد که تنها هر کدام در حدود 160 کاراکتر باشند و به همین دلیل اگر بخواهید پیام های بیشتر از این مقدار را ارسال کنید، لازم است تا هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.
  • علاوه بر آن در اس ام اس مارکتینگ باید به این مسئله نیز توجه داشت که پیام های طولانی باعث خسته شدن کاربران ومشتریان می شوند و باعث می شوند که مشتری پیام را تا انتها مطالعه نکند و نتیجه بخش واقع نشود. پس با این وجود بهتر است که برای بازاریابی پیامکی از متن های کوتاه تر استفاده کرد.
  • در رابطه با محدودیت های موجود در تبلیغات پیامکی باید به این مساله نیز اشاره کرد که این روش با مشکل کمبود فضا مواجه است، به این معنا که برای به کار گیری آن تنها باید از متن استفاده نمود و امکان استفاده از عکس و فیلم  وجود ندارد.
  • در این روش تنها در صورتی می توان برای مشتریان پیام تبلیغاتی ارسال کرد که آنها خودشان دریافت پیام تبلیغاتی را پذیرفته باشند. در غیر این صورت انجام این کار امکان پذیر نیست. اما لازم به ذکر است که در کشور ایران شرایط کمی متفاوت تر است و بسیاری از کاربران بدون اینکه برای دریافت پیامک های تبلیغاتی اقدام کرده باشند، روزانه تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند.
  • در بازاریابی اس ام اسی اگر برای کاربران بدون اجازه آنها پیام تبلیغاتی ارسال شود، این امکان وجود دارد که پیام های ارسالی شما اسپم شوند.
  • بسیاری از کاربران تلفن همراه پیام ها و یا تماس های ناشناس خود را بلاک می کنند و آنها را در لیست سیاه قرار می دهند. با این وجود ممکن است که کاربران مورد نظر شما بدون اینکه بخواهند، پیام شما را درلیست سیاه دریافت کنند و هیچ وقت متوجه آن نشوند.

اس ام اس مارکتینگ به کار چه کسب و کارهایی می آید؟

مهم ترین اموری که در انجام آنها میتوان از اس ام اس مارکتینگ استفاده کرد، به سه گروه ذکر میشود:

کسب و کار های فیزیکی

از جمله اموری که برای انجام آنها می توان از اس ام اس مارکتینگ استفاده کرد، کسب و کار های فیزیکی هستند که منظور از این نوع کسب وکار ها، تمامی مشاغلی است که به شکل حضوری هم می توان به آن ها مراجعه کرد به عنوان مثال :

  • فروشگاه های زنجیره ای
  • فروشگاه های پوشاک
  • رستوران ها
  • آموزشگاه ها
  • باشگاه های ورزشی و یا تفریحی
  • آژانس های گردشگری
  • شرکت ها
  • مزون لباس
  • انواع فروشگاه ها در زمینه های مختلف
  • و…

سایت های فروشگاه آنلاین

یکی از بهترین کارهایی که برای رونق آن می توان از اس ام اس مارکتینگ استفاده کرد، سایت های فروشگاه انلاین است. فروشگاه های آنلاینی که دارای وب سایت ، پیج اینستاگرام یا اپلیکیشن هستند می توانند در مواقع مورد نیاز از طریق ارسال اس ام اس به مشتری های خود اطلاع رسانی کنند. به عنوان مثال: اس ام اس مربوط به تخفیفات ویژه، مناسبت های مختلف و … را برای افراد ارسال کنند و به این شکل فروش سایت خود را افزایش دهند.

اس ام اس مارکتینگ یکی از بهترین ابزار ها برای این گونه وب سایت ها است و نه تنها از آن برای وفادار نگه داشتن مشتری ها می توان استفاده کرد بلکه میتوان به کمک این روش مشتری های جدیدی را نیز به وب سایت دعوت کرد.

کسب و کارهای خدماتی

کسب و کارهای خدماتی در کل به مشاغلی گفته می شوند که در انها هیچ محصولی ارائه داده نمی شود بلکه به جای ارائه محصول، در انها خدماتی به مشتریان عرضه می گردد.

مشاغلی مانند انواع مشاوره های آموزشی، خدمات مربوط به دریافت مجوز، دفاتر وکالت، خدمات پزشکی، تعمیرگاه های لوازم برقی و …. تماما مشاغل خدماتی هستند که در آنها می توان از مزایای اس ام اس مارکتینگ بهره مند شد.

اس ام اس مارکتینگ به کار چه کسب و کارهایی می آید؟

برای اینکه بدانید ایمیل مارکتینگ چیست؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

قوانین مهم در بازاریابی پیامکی کدامند؟

قوانینی در بازاریابی پیامکی وجود دارند که این قوانین از سوی سامانه پیام کوتاه لحاظ می شوند و در صورت رعایت نشدن انها توسط کاربران، این امکان وجود دارد که سامانه مسدود شود. مهم ترین این قوانین را به اختصار بیان میکنیم.

  1. محتوای پیامک ها نباید بر خلاف عرف و اخلاق جامعه باشند
  2. در پیامک ها از مواردی که باعث اشاعه فحشا، تحریک و تشویق به فساد باشد باید جلوگیری کرد و از انتشار محتوای مستهجن جلوگیری نمود.
  3. محتوای پیامک ها نباید بر خلاف مقامات و نهاد های دولتی و یا عمومی باشند.
  4. محتوای پیامک ها نباید شامل مواردی باشد که باعث ارتکاب به جرم شود.
  5. پیامک هایی که در حوزه فعالیت هایی مانند فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مسائل درمانی وپزشکی، تبلیغ کالاهای جنسی و یا کالاهای مربوط به بزرگسالان و فروش ملک و زمین هستند، باید نیازمند مجوز رسمی برای ارسال هستند که پیش از ارسال اس ام اس ها باید مجوز مورد نیاز برای آنها دریافت گردد.
  6. پیامک های تبلیغاتی نباید همراه با جک های مستهجن و غیر اخلاقی باشند و یا در انها فحش و ناسزا درج شده باشد.
  7. پیامک ها نباید در برگیرنده تبلیغاتی باشند که تبلیغ انها بر اساس قوانین کشور ممنوع است.
  8. امکان ارسال پیام های تبلیغاتی که علیه کاندیدای انتخابی باشند، وجود ندارد.
  9. تمامی این موارد را باید در هنگام ارسال اس ام اس های تبلیغاتی رعایت کرد تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری به عمل آورد.

ابزار ها و سرویس دهنده های اس ام اس مارکتینگ

پنل پیامک:

پنل اس ام اس و یا پنل پیامکی امکاناتی است که از طریق شرکت های اس ام اس مارکتینگ امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال از طریق این پنل می توان به امکانات زیر دسترسی داشت:

  • ارسال کردن پیامک های تبلیغاتی بر اساس شغل، جنسیت و موقعیت زندگی
  • ارسال پیامک تبلیغاتی در زمان بندی های دلخواه
  • امکان برگزار کردن مسابقات پیامکی
  • امکان ارسال پیامک از طریق دکل های ایرانسل به شماره های روشن
  • ارسال پیامک از روی نقشه گوگل به مخاطبین
  • امکان دریافت گزارش از پیامک های ارسال شده و وضعیت آنها

مودم GSM :

مودم gsm سخت افزاری است که برای استفاده کردن از آن به یک سیم کارت نیاز است و از طریق آن می توان اس ام اس های انبوه را ارسال کرد. اما لازم به ذکر است که به کار بردن این مودم ها در مقایسه با پنل اس ام اس محدودیت هایی دارد که مهم ترین محدودیت های آن عبارتند از:

  • عدم امکان ارسال پیامک با شماره های اپراتوری
  • ارسال پیامک به صورت زمان بر
  • نیاز به سیم کارت

سرویس ملی پیامک:

ملی پیامک یکی از سرویس هایی است که برای اس ام اس مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرد و این سرویس به صورت کلی دارای امکانات مناسبی است. از جمله مهم ترین امکانات این سرویس می توان به ارسال اس ام اس بر اساس کد های پستی، مشاغل مختلف، نقشه، سن و جنس و … اشاره کرد.

ملی پیامک دارای سرعت بسیار بالایی است و از پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روز های هفته برخوردار است. علاوه بر آن ملی پیامک از بانک شماره موبایل برخوردار است و هزینه پیامک هایی که به دست مخاطبین نرسیده اند را به صاحب کسب و کار بازگشت می دهد.

سرویس فراز اس ام اس:

شرکت فراز اس ام اس در حدود شش سال است که فعالیت خود را برای ارسال پیامک های تبلیغاتی آغاز کرده است و با استفاده از این سرویس اس ام اسی این شرکت می توان مخاطبین هدف را مورد هدف گیری قرار داد و برای انها بر اساس موقعیت جغرافیایی، شغل، محله، سن و … پیامک تبلیغاتی ارسال کرد.

فراز اس ام اس با ورد پرس، پرستاشاپ و … سازگاری دارد و از انها به شکل کامل پشتیبانی می کند.

سرویس SMS.IR :

سرویس پیامکی sms.ir فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است و از برترین شرکت هایی است که خدمات اس ام اس مارکتینگ را ارائه میدهد. بسیاری از برند های بزرگ در کشور از این سرویس برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی خود استفاده می کنند که دیجی کالا یکی از این شرکت ها است.

سرویس وب وان:

سرویس وب وان را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین سرویس های ارسال اس ام اس در کشور معرفی کرد که در حدود چهارده سال در حوزه اس ام اس مارکتینگ فعالیت کرده است.

این سرویس قادر است تا گزارش جامعی را از نحوه تحویل و آنالیز پیام ها به صاحبین کسب و کار ارائه دهد.

سرویس مدیانا اس ام اس:

سرویس مدیانا اس ام اس نیز از دیگر شرکت های ارسال پیامک تبلیغاتی است که این سرویس قادر است تا برای مشتریان پیامک های مربوط به یادآوری اقساط، بیمه، پاسخگویی خودکار و … را ارائه دهد.

از مهم ترین وب سایت هایی که مشتریان این شرکت هستند، می توان به فیلم نت، شبکه دو و شرکت پست اشاره کرد.

سرویس پیامکی نجوا:

نجوا یکی از سرویس های پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس مارکتینگ است که در این پنل چنین امکانی وجود دارد تا اس ام اس، پوش نوتیفیکیشن و ایمیل را در کنار هم مدیریت کرد و به اجرا در آورد. با استفاده از این پنل پیامکی می توان به صرفه ترین کمپین های پیامکی را اجرا کرد و از انها استفاده نمود.

سرویس پیامکی mobile monkey :

موبایل مانکی نیز یکی از سرویس های برقراری ارتباط با مشتری است که در این سرویس ابزار های ارتباطی مربوط به اینستاگرام، فیس بوک،  اس ام اس و … ارائه داده شده اند.

استفاده از این سرویس بازاریابی موبایلی و پیامکی را برای بسیاری از کسب وکار ها آسان کرده است اما متاسفانه از آنجایی که در ایران شبکه های موبایلی وجود ندارند، امکان استفاده از این سرویس در ایران وجود ندارد و یا اگر بتوان از آن استفاده کرد، فعالیت مورد نظر با محدودیت های زیادی همراه خواهد بود.

ابزارها و سرویس دهنده های اس ام اس مارکتینگ

بازاریابی محتوا چیست؟ برای خواندن این مطلب بر روی لینک کلیک کنید.

نکاتی که در بازاریابی پیامکی باید رعایت شود

از مهم ترین نکاتی که برای بازاریابی پیامکی باید آنها را رعایت کرد و به آنها توجه نمود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اس ام اس ها را ساده بنویسید

سعی کنید که در نوشتن پیامک های تبلیغاتی اصل ساده نویسی و مختصر نویسی را رعایت کنید. با ارسال پیامک هایی که دارای متن ساده و روانی هستند، بهتر می توانید با مخاطبین ارتباط برقرار کنید.

  • خودتان و کسب و کارتان را در تبلیغات پیامکی معرفی کنید

برای اینکه از گمراه شدن مخاطبین و مشتریان خود جلوگیری کنید، بهتر است تا نام خود، نام کسب و کار و یا نام شرکت خود را در پیامک ذکر کنید تا مشتری مطمئن شود که این پیامک یک پیامک کلاهبرداری نیست و به فعالیت شما اختصاص دارد.

  • نتایج بازاریابی پیامکی را تحت بررسی قرار دهید

برای اینکه از نتیجه تبلیغات پیامکی خود آگاه شوید، بهتر است تا نتایج حاصل از هر مرتبه ارسال پیامک های تبلیغاتی را تحت بررسی قرار دهید تا به این شکل از نتایج حاصل از هر مرتبه تبلیغ آگاه شوید.

  • پیامک انبوه ارسال کنید

ارسال اس ام اس های تبلیغاتی انبوه تاثیر زیادی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت. با ارسال پیامک های انبوه سعی کنید که حس کنجکاوی مخاطبین را تحریک کنید و آنها را به سوی وب سایت خود بکشانید.

  • در پیامک به نام مخاطبین خود اشاره نمایید

سعی کنید که در پیامک های تبلیغاتی به نام مخاطبین اشاره کنید و با استفاده از نام آنها در پیامک به مخاطب احساس صمیمیت بیشتری را منتقل کنید. استفاده از این روش تاثیر زیادی بر روی مخاطبین می گذارد.

  • سعی کنید تبلیغات پیامکی را جذاب و کوتاه بنویسید

پیامک های تبلیغاتی باید کوتاه و در عین حال جذاب باشند زیرا طولانی بودن پیامک ها مخاطب را خسته می کند و باعث می شود که آنها تا پایان پیامک را مطالعه نکنند. پس با این وجود بهتر است که پیامک ها کوتاه و جذاب باشند و توجه مخاطب را جلب کنند.

  • به منافع مشتری در پیامک اشاره کنید

در تبلیغات پیامکی سعی کنید که به منافع مخاطبین اشاره کنید. به عنوان مثال: اگر برای فروشگاه و محصولات خود تخفیفاتی را لحاظ کرده اید، این تخفیف ها را در پیامک ها مطرح کنید تا مشتریان با در نظر گرفتن منافع خود بیشتر به خرید از وب سایت شما تحریک شوند.

  • برای همه مشتری ها پیامک یکسان ارسال نکنید

یکی از نکات تاثیر گذار در اس ام اس مارکتینگ این است که پیامک یکسان برای همه ارسال نکنید. زیرا به کار بردن این روش برای هر گروه سنی و قومیت های مختلف مفید واقع نمی شود و اثر بخشی زیادی نخواهد داشت.

جمع بندی

بسیاری از افراد فعال در عرصه دیجیتال بالاخص صاحبان مشاغل، این سوال را دارند که اس ام اس مارکتینگ چیست؟ با در نظر گرفتن مطالبی که در این مقاله بیان شدند، اینگونه می توان برآورد کرد که استفاده از اس ام اس مارکتینگ می تواند در پیشرفت بسیاری از کسب وکار ها موثر باشد و به رونق آنها کمک کند. خوشبختانه همان طور که تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است و گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفته تر می شوند، می توان پیش بینی کرد که به کار گیری اس ام اس مارکتینگ در سال های آینده نیز با رونق چشم گیر تری مواجه خواهد بود و پنل های مربوط به این کار نیز احتمالا در سال های آینده پیشرفته تر خواهند شد که در نتیجه شرایط استفاده از آنها برای کاربران راحت تر می شود.

اما لازم به ذکر است که برای استفاده کردن از این سرویس و بهره مند شدن از مزایای آن لازم است تا قوانین و نکات به خوبی توسط کاربران رعایت شوند تا هزینه صرف شده در این رابطه موثر و نتیجه بخش واقع گردد و روند استفاده از اس ام اس مارکتینگ به خوبی طی شود. چنانچه شما نیازمند اطلاعات بیشتر در ارتباط با مطالب این مقاله هستید، می توانید با کارشناسان ما در دی ام یار تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی به معنای انتقال دادن پیام کوتاه به شکل نوشتاری به مخاطبین هدف است که برای افزایش نرخ بازدید بسیار کاربرد دارد.

ابزارهای مورد استفاده برای بازاریابی پیامکی کدام اند؟

در این مقاله به طور کامل به ابزارهای بازاریابی پیامکی اشاره شد.

 در بازاریابی پیامکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در این مطلب به مهترین نکاتی که در اس ام اس مارکتینگ باید به آن توجه نمایید پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا