عمومی و سایر

ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها! {روش های پیشرفته سرچ)

آشنایی با ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها بسیار اهمیت دارد، چرا که این اشخاص می توانند از طریق جستجوی بهینه در گوگل، موضوع مورد نظر خود را راحت تر سرچ کند و به نتیجه دلخواه خود برسند.در حال حاضر گوگل ۸۶ درصد از کل جستجوهای جهان را به خود اختصاص داده است و هر شخص می تواند در هر جایی با متصل شدن به اینترنت موضوع مورد نظر خود را سرچ کند.

بسیاری از افراد با ترفندها و تکنیک های سرچ در گوگل آشنایی ندارند. از آنجا که این موضوع بسیار اهمیت دارد و شما می توانید از طریق آن به نتایج بهتری دست یابید، در این مقاله سعی داریم به ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها و روش های جستجوی پیشرفته اشاره کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

اهمیت مهارت جستجوی حرفه ای در گوگل چیست؟

👈 امروز جستجو در فضای وب بر خلاف آنچه که بسیاری تصور می‌کنند، راحت نیست. تکنولوژی های دیجیتال هزینه تولید محتوا را بسیار کم کرده و هزینه نشر را به صفر رسانده است. به دلیل حجم اطلاعات ارائه شده در فضای وب در تا حد زیادی جستجوی حرفه ای در میان حجم وسیعی از اطلاعات یک مهارت با ارزش محسوب می‌شود.

👈 همه اطلاعاتی که در فضای وب می بینید، با ارزش و مفید نیستند و می توان به آنها زباله های دیجیتال گفت. اما اصل مسئله این است که افزایش حجم محتوای دیجیتال در فضای اینترنت و نیاز به یادگیری مهارت در برای جستجوی پیشرفته در گوگل و سایر موتورهای جستجو باقی است. بنابراین باید سعی کنید که به نحوی در فضای وب جستجو داشته باشید که بتوانید در سریعترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید.

👈 از سوی دیگر موتور جستجوی گوگل هنوز توانایی درک کامل معنای پرسش کاربران را ندارد. طی سال‌های اخیر گوگل پیشرفت های فراوانی داشته و هنوز هم این پیشرفت ادامه دارد، اما تا زمانی که درخواست خود را در قالب مکالمه شفاهی یا مکتوب در گوگل مطرح کنیم، فاصله داریم. موتورهای جستجوی گوگل از طریق ربات های خود تشخیص می دهند که شما به دنبال چه معانی در موتورهای جستجو هستید.

جستجوی پیشرفته در فضای گوگل یک نوع سواد دیجیتال به حساب می آید. از این رو شما باید قبل از هر چیز سعی کنید تکنیک‌ها و ترفندهای  جستجو در گوگل برای حرفه ای ها راه یاد بگیرید تا بتوانید به طور موثر از فضای وب استفاده کنید. در ادامه به برخی از مهم ترین ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای های عرصه دیجیتال خواهیم پرداخت.

اهمیت مهارت جستجوی حرفه ای در گوگل چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با ترفند های جستجو در گوگل برای حرفه ای ها

👈 به عنوان فردی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنید و در فضای وب ساعت ها وقت می گذرانید، قطعاً باید از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده باشید. اما همانطور که می دانید بهره بردن از موتور جستجو برای تحقیق راجع به یک موضوع بسیار چالش برانگیز است و اگر شما بتوانید تکنیک هایی به کار ببرید، بهتر می توانید نتیجه دلخواه خود را به دست آوریدو در ادامه به برخی از تکنیک های و ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها و روش های پیشرفته سرچ اشاره می کنیم.

✔️استفاده از تب ها در گوگل

👈 اولین نکته‌ای که در هنگام استفاده از تب ها در جستجوی گوگل باید توجه داشته باشید، این است که در بالای هر جستجو در گوگل تعدادی تب مشاهده می کنید.  این تب ها بر اساس جستجویی که دارید، می‌توانند تغییر کنند. اما معمولاً بعد از وارد کردن عبارت دلخواه در کار جستجو، تب های   Maps , News, images, videos…را می بینید و برای شما قابل انتخاب خواهند بود. شما با استفاده از این انتخاب ها می توانید روی موضع مورد نظر خود تاکید بیشتری داشته باشید.

✔️توجه به سابقه وب

👈 سابقه گزارش های وب، سایت های بازدید شده و زمان سرچ نتایج را به شما نشان می دهد. علاوه بر این امکان جستجو در میان آن ها برای شما امکان پذیر است. شما با استفاده از سابقه وب می توانید میزان جستجوی خود را در هر تاریخ  به شکل نمودار مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این گزارش ها بر اساس اکانت گوگل شما محرز خواهد شد. پس باید برای به دست آوردن این گزارش ها با حساب کاربری گوگل خود را لاگین کرده باشید. برای دریافت سوابق شما می توانید به آدرس https://history.google.com/history  مراجعه نمایید.

آشنایی با ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها

برای اینکه بدانید چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

✔️استفاده از کلید منها

👈 در زمان جستجو در گوگل شما به دنبال عبارتی هستید که به کار بردن برخی از کلمات در آن باعث می شود که مشابه آن را با عناوین یا موضوعات دیگر در نتایج جستجوی خود مشاهده کنید. در واقع گوگل شما را به صفحاتی که انتظار دیدن آنها را اصلا ندارید، ارجاع می‌دهد. با استفاده از علامت منها، بین آنها می توانید کلمات یا مواردی را در نتایج جستجو حذف کنید. در واقع زمانی که شما علامت منها را در جستجوی خود قرار می دهید، به گوگل می فهمانید که نمی خواهید کلمه یا عبارت مورد نظر در نتایج جستجو قرار داشته باشد.

✔️جستجو با عبارت دقیق

👈 زمانی که در جستجوی خود عبارت یا کلمه ای برای شما بسیار اهمیت دارد و می خواهید که با همان عبارت در هنگام جستجو و سرچ برای شما نمایش داده شود و بدون هیچ تغییری این کلمه در نتایج جستجو پیدا شود، از علامت کوتیشن یا نقل قول در ابتدا و انتهای کلمه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که موتور جستجو تشخیص دهد دقیقا شما را به سمت همان کلمه یا عبارتی که می خواهید هدایت کند.

✔️جستجو کردن در یک صفحه وب سایت خاص

👈 شما با استفاده از عملگرد site  می‌توانید جستجوی خود را فقط در یک سایت خاص انجام دهید. در جستجوی خود کلمه site  را با حرف کوچک نوشته و پس از آن آدرس سایت را وارد کنید. در نظر داشته باشید که بین کلمه site و آدرس سایت نباید هیچگونه فاصله خالی وجود داشته باشد.

✔️بهره بردن از ستاره در جستجو

👈 زمانی که شما به دنبال جمله یا عبارتی هستید و بعضی از کلمات آن را نمی دانید، در چنینی شرایطی با قرار دادن یک ستاره در بین کلمات به گوگل بگویید که به جای ستاره ممکن است یک کلمه یک کلمه کلمات وجود داشته باشد.

✔️یافتن صفحات مشابه در حین جستجو

👈 با استفاده از عملگرد  related می توانید در صفحات محتوای مشابه و مورد نظر خود را پیدا کنید. برای اینکار باید در جستجوی گوگل related را با حرف کوچک وارد کرده و پس از آن آدرس سایت یا صفحه را وارد کنید. شما با انجام این کار می توانید سایت های مشابه با سایت های وارد شده را نشان دهید. دقت داشته باشید که میان related و سایت موردنظر هیچ فاصله نباشد.

✔️مشاهده صفحاتی که در گوگل ایندکس شده اند

👈 با استفاده از عملگر cache این امکان را دارید که سابقه مکانی خودتان را حذف کنید. در صورتی که صفحه مورد نظر در حال حاضر در دسترس نباشد یا محتوای آن کلا تغییر کرده باشد و می خواهید نگارش قبلی آن را مشاهده کنید، اینکار مناسب است. برای اینکار باید cache را به حرف کوچک در هنگام جستجو بنویسید و آدرس سایت را بدون فاصله بعد از آن تایپ کنید.

مشاهده صفحاتی که در گوگل ایندکس شده اند

برای اینکه بدانید تولید محتوا چیست؟ + مقایسه انواع آن بر روی لینک کلیک کنید.

✔️بهره بردن از کلمات کلیدی

👈 یکی از ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها، استفاده از کلمات کلیدی و مهم است. استفاده از عباراتی که دقیقا مد نظر شما است، ممکن است موجب طولانی شدن متن و در نهایت عدم دریافت نتایج جستجوی مناسب باشد.

✔️ از جستجوی پیشرفته گوگل استفاده کنید

👈 شما از طریق این روش که یکی از ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها است، می توانید برای یافتن تصاویر خود استفاده کنید. علاوه بر این از ابزارها می توانید برای یافتن تصاویر بر اساس رنگ، اندازه و نوع طراحی تصویر استفاده کنید. مثلاً با استفاده از ابزارهایی که در قسمت تصویر وجود دارد که شما می‌توانید تصاویر خود را به شکلی فیلتر کنید که تنها تصاویری که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده اند یا سایز بزرگ دارند به شما نمایش داده شود.

✔️ استفاده از اعداد در یک محدوده مشخص

👈 در هنگام جستجو بعضی مواقع در جستجوی خود شما یک بازه از اعداد را در نظر دارید و می خواهید آنها را جستجو کنید. مثلا شما تصمیم گرفته اید لیستی از آهنگ های منتخب سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ را جستجو کنید. برای جستجوی آنها فقط باید از سه نقطه میان عدد ابتدایی و انتهایی بهره ببرید تا آهنگهای آن بازه زمانی به شما نشان داده شوند.

✔️استفاده از ویژگی instant

👈 یکی از کاربردی ترین و مفیدترین ویژگی های گوگل که به عنوان یکی از ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها محسوب می شود، بهره بردن از ویژگی instant گوگل است. این ویژگی یکی از قابلیت های باارزشی است که تا گوگل  به حال ارائه داده است. این قابلیت سبب می‌شود که شما پس از تایپ کلمه در کادر جستجو، با نمایش درآمدن نتایج واقعی جستجو در حین نوشتن، سرچ سریعتری داشته باشید.

✔️  جستجو بر اساس نوع فایل ها

👈 اگر شما به دنبال مقاله ای با پسوند خاص مانند pdf یا word و.. هستید،  نیاز نیست که عبارت دانلود مقاله با فرمت … را در جستجوی گوگل بیاورید. باید از عملگرد filetype استفاده کنید .برای اینکار باید عبارت مورد نظر را در کارد بنویسید و سپس filetype را با حرف کوچک تایپ کنید و در انتهای آن پسوند فایل را درج کنید. بدین صورت نوع خاصی از فایل برای شما جستجو می شود. توجه کنید که بین کلمه filetype  و پسوند فایل فاصله نباشد.

خلاصه مطالب

موتور جستجوی گوگل یکی از قوی ترین موتورهای جستجو دنیا می باشد. آشنایی با ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها بسیار اهمیت دارد، چرا که آنها از این طریق می‌توانند سرچ پیشرفته ایرا در گوگل داشته باشند و در زمان کمتری به نتایج دلخواه خود دست یابند.

امروزه الگوریتم های گوگل بسیار قوی هستند و از سوی دیگر اطلاعات بسیار زیادی در فضای وجود دارد. اما تنها مواردی از این اطلاعات به کار شما می‌آید. به همین دلیل باید با روش‌های پیشرفته سرچ آشنایی داشته باشید و آشنایی با ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها بسیار الزامی می باشد. از این رو سعی کردیم در این مقاله به بررسی تکنیک های سرچ بهینه در گوگل اشاره کنیم. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه دی ام یار تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

ترفندهای جستجو در گوگل برای حرفه ای ها کدام اند؟

در این مقاله از دی ام یار سعی کردیم به مهم ترین تکنیک ها و ترفندهای جستجو در گوگل اشاره کنیم.

اهمیت مهارت سرچ حرفه ای در گوگل چیست؟

با یادگیری سرچ حرفه ای در گوگل شما راحت تر می توانید به نتایج دلخواه دست یابید.

برای جستجوی بهینه فایل ها در گوگل چه باید کرد؟

در این مطلب به روش سرچ بهینه برای دسترسی به فابل مورد نظر اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا