عمومی و سایرسئو

چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ راهنمای تصویری در۵ مرحله

برای بسیاری از صاحبان کسب و کار این سوال پیش می آید که چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ ثبت مکان در گوگل مپ این امکان برای شما فراهم می کند تا به صورت رایگان و بدون داشتن سایت اطلاعات مفیدی از کسب و کار خود را در صفحه اول نتایج گوگل به نمایش بگذارید.

گوگل برای کسب و کارهای مختلف در حال حاضر امکانات قابل توجهی قرار داده است. بسیاری از کسب و کارها به شکل بهینه برای بهبود میزان بازدید خود از این ابزار استفاده می کنند. یکی از خدماتی که گوگل به کاربران ارائه می دهد، امکان ثبت مکان در گوگل مپ است. روش های مختلفی برای ثبت اطلاعات کسب و کار ها وجود دارد، اما خدماتی که از طریق گوگل مپ ارائه می‌شود، برای ایرانی ها کاربرد دارد و بهترین جایگزین بجای دیگر سرویس های گوگل می باشد.

از آنجا که برای بسیاری این سوال پیش می آید که چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ در ادامه راهنمای تصویری ثبت مکان در گوگل مپ را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. پس تا انتهای مقاله با ما در دی ام یار باشید.

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

👈 افرادی که به دنبال پیدا کردن یک فروشگاه یا کسب و کار در گوگل هستند، اگر موقعیت مکانی از طریق ip را داشته باشند، می توانند نزدیکترین فروشگاه به لحاظ جغرافیایی و موقعیت مکانی که فاصله کمی از آنها دارند را از طریق نتایج گوگل مشاهده کنند.

👈 اضافه کردن مکان به گوگل مپ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که وقتی نام شرکت، فروشگاه یا مغازه شما در گوگل جستجو می شود، در سمت راست نتایج جستجو آدرس گوگل مپ به همراه اطلاعات کسب کار شما برای فردی که جستجوگر است، نشان داده شود. علاوه بر این آدرس سایت شما نیز در نتایج گوگل مپ نیز به کاربران ارائه خواهد شد. اطلاعاتی که نمایش داده می ‌شود شامل موارد زیر خواهد بود:

✔️نام کسب و کار و آدرس آن

✔️عکس های فضای بیرونی و داخلی فروشگاه

✔️نشانی سایت و شماره همراه

✔️ساعات کاری

✔️راه های دسترسی به شرکت

✔️نمایش لوکیشن بر روی نقشه

✔️عکس های ۳۶۰ درجه گوگل

✔️کامنت ها و نظرات مردم در مورد مکان شما

👈 اما بسیاری این سوال را دارند چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ در ادامه راهنمایی تصویری و گام به گام ثبت مکان در گوگل مپ را  ارائه می‌کنیم.

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

راهنمای تصویری ثبت مکان در گوگل مپ

👈 افرادی که مایل به ثبت مکان کسب و کار خود  در نتایج گوگل هستند، این سوال را دارند که چگونه مکان خود را در گوگل ثبت کنیم؟ ثبت مکان در گوگل مپ شامل مراحل زیر است:

✔️وارد سایت googlemap.com شوید. بعد از آن وارد اکانت gmail خود شوید. اگر اکانت جیمیل ندارید، ابتدا یک اکانت بسازید. برای ثبت محل کسب و کار خود وارد برنامه گوگل مپ شوید. از آنجا که در ماه‌ های اخیر گوگل مپ تغییراتی در زبان ایجاد کرده است، زبان گوگل مپ شما اگر فارسی باشد، ثبت آدرس به زبان انگلیسی برای برخی از شهرهای ایران غیرفعال است.

گام اول ثبت مکان در گوگل مپ

✔️پس از باز شدن نقشه، قسمت جستجو گوشه سمت چپ صفحه را انتخاب کنید. شهر و خیابان اصلی که محل کسب و کار خود را وارد نمایید.

گام دوم ثبت مکان در گوگل مپ

✔️در مرحله بعد بر روی دکمه منو سمت راست کلیک کنید تا منو باز شود. سپس به انتهای منو بروید و  گزینه عدد پلیس افزودن مکان جا افتاده را گزینش کنید.

گام سوم ثبت مکان در گوگل مپ

✔️در گام چهارم که سخت ‌ترین بخش ثبت مکان است، شما باید بر روی محل شرکت در نقشه زوم کنید و با موس بر روی مکان نمای قرمز کلیک نمایید و آن را نگه دارید تا زمانی که دقیقا روی شرکت شما بیاید. مکان نمای قرمز رنگ را تا محل شرکت یا کسب و کار خود جابجا کنید، با این کار گوگل به شکل خودکار نشانی را تعیین می کند.

گام چهارم ثبت مکان در گوگل مپ

✔️در گام پنجم اطلاعات را بر اساس تصاویر وارد کنید. در بخش نام، اسم شرکت و کسب و کار در بخش دسته بندی، کسب و کار گروهی که شباهت زیادی به کسب و کار شما دارد را جستجو کنید و از آنها یک مورد را انتخاب کنید. مثلا اگر حوزه فعالیت شما فروشگاه موبایل است، در بخش دسته بندی ها باید موبایل را وارد کنید.

گام پنجم ثبت مکان در گوگل مپ

👈 در بخش شماره تماس ها، می توانید فقط یک شماره را ثبت کنید و این می ‌تواند شماره همراه یا تلفن ثابت باشد. حتما هنگام ثبت شماره تماس، کد کشور یا شهر را وارد کنید.  از آنجا که گوگل محدودیت ‌هایی را برای کاربران ایرانی درنظر گرفته، شماره را درست ثبت کنید، چرا که پس از ثبت نهایی اگر بخواهید شماره را ویرایش کنید ممکن است درخواست شما رد شود. ثبت آدرس سایت یکی دیگر از گزینه هایی است که باید کامل کنید. برای آدرس سایت تنها یک لینک را وارد کنید. اگر آدرس وبسایت ندارید، می توانید آدرس اینستاگرام خود را درج کنید.

👈 در بخش بعد روزها و ساعات کاری را ثبت کنید و در صورت تمایل می توانید یک عکس سه در چهار از محل کسب و کار خود برای اشتراک گذاری با کاربران ارائه دهید. پس از تکمیل فرایند ثبت مکان در گوگل مپ و وارد کردن اطلاعات بر روی دکمه ارسال کلیک کنید.

برای استفاده از خدمات مشاوره سئو روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دلیل عدم نمایش مکان در گوگل مپ

👈 بسیاری از افراد پس از ثبت مکان در گوگل مپ و طی کردن مراحل آن، باز هم کسب و کار خود را در نتایج گوگل نمی بیینند. برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید ، باید حتما موارد زیر را در ثبت مکان رعایت کنید تا نتایج ثبت شرکت یا مغازه شما در گوگل نمایش داده شود.

✔️نشانی محلی که در گوگل مپ ثبت کرده اید، باید دقیق، خوانا و بدون هیچگونه غلط‌ املایی باشد.

✔️اطلاعات و نشانی مکان ثبت شده در گوگل مپ باید واقعی و درست باشد.

✔️نشانی که قصد ثبت آن را دارید، به زبان محاوره نباشد. مثلا نوشتن عبارت ” چند متر بعد از پمپ بنزین” صحیح نیست و باید فقط از نام شهر، اسم خیابان، کوچه، طبقه و یا واحد و شماره پلاک استفاده نمایید.

✔️در بخش دسته ‌بندی کسب و کارها، از عنوان صحیح استفاده نمایید.

✔️چنانچه شرکت یا مغازه شما، مکان رسمی برای مراجعه افراد نداشته باشد و جزو کسب و کارهای آنلاین و یا کسب و کارهای خانگی باشد، این اطلاعات در گوگل مپ ثبت نخواند شد.

✔️عنوان کسب و کار باید اسم رسمی باشد، بطور مثال جملات تبلیغاتی از جمله بهترین و بزرگترین مورد تایید گوگل مپ نخواهند بود.

👈 توجه داشته باشید اگر تمام این نکات را رعایت کرده باشید، پس از 1 الی 24 ساعت، ایمیل تایید از گوگل به جیمیل شما ارسال می شود. اما اگر ایمیلی برای شما ارسال نشد، دلیل آن می تواند رعایت نکردن یکی از موارد مذکور باشد.

 دلیل عدم نمایش مکان در گوگل مپ

نتیجه گیری

در این مقاله به این سوال بسیاری از صاحبان کسب و کار که چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ پاسخ دادیم. بسیاری از افراد برای دیده شدن فروشگاه، مغازه یا شرکت خود در نتایج گوگل، به دنبال روش هایی برای ثبت مکان خود هستند، چرا که از طریق ثبت مکان کاربران راحت تر می توانند به محل آنها دسترسی داشته باشند.

از آنجا که سرویس گوگل مپ برای کاربران ایرانی جایگزین مناسبی نسبت به سایر پلتفرم های ثبت مکان است، در این مطلب راهنمای تصویری ثبت مکان در گوگل را ارائه دادیم. اگر نشانی کسب و کار خود را ثبت کرده اید، اما با هم در نتایج گول نمایش داده نمی  شود، به احتمال زیاد به دلیل عدم رعایت موارد قانوی ثبت مکان در گوگل مپ است که باید انها را اصلاح کنید.

چنانچه هنوز هم پاسخ این سوال که چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ را دریافت نکرده اید و نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دی ام یار با داشتن کادری مجرب در ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

اصلی ترین مزیت ثبت مکان یک کسب و کار در گوگل چیست؟

بهبود سئو لوکال را میتوان بهترین مزیت انجام این کار دانست.

ایا ثبت مکات در گوگل نیازمند پیش نیاز به خصوصی است؟

بله، لازم است که مکان مغازه یا آدرس محل فعالیت شما در گوگل تعریف شده باشد.

آیا ثبت مکان در گوگل مپ دارای هزینه است؟

خیر انجام اینکار رایگان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا