بازاریابی محتواییویدیو مارکتینگ

تولید محتوای ویدیویی { تکنیک های کاربردی و راهنمای ۱۰ تا ۱۰۰ عملی!}

تولید محتوای ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ یکی از بهترین راه ها برای جلب مخاطبان می باشد تا از طریق آن بتوانید بازدید بیشتری برای رسانه های اجتماعی یا وبسایت خود داشته باشید و برای تولید محتوای ویدیویی باید از قوانین و استانداردهای خاصی پیروی کنید و توجه داشته باشید که چه تکنیک هایی در این روش تولید محتوا به کار می ‌رود که از طریق آن می توانید طرفداران زیادی را به خود جلب کنید.

ویدئو یک ابزار بسیار قدرتمند داستان سرایی است که شما می توانید از آن به عنوان یک ابزار برای کمپین های تبلیغاتی خود و همچنین ارائه ایده‌ های اثرگذار استفاده کنید. با تولید محتوای ویدیویی می توانید صدا، حرکت و تصاویر را با هم تلفیق کنید و همین امر باعث می‌شود که اثرگذاری پیام عمیق تر بوده و از طریق آن مخاطبان زیادی را جلب کنید. برای موفقیت در فرایند تولید محتوای ویدیویی موثر باید از مجموعه ای از تکنیک ها استفاده کنید. از این رو در ادامه سعی می ‌کنیم در ارتباط با این نوع محتوا در فرایند بازاریابی دیجیتال توضیحاتی را ارائه دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما در دی ام یار باشید.

 آشنایی با محتوای ویدیویی

👈 محتوای ویدیویی یکی از انواع محتوا است که به صورت گسترده از آن استفاده می شود. با محتوای ویدیویی که تلفیقی از صدا و تصویر است و برای نشان دادن موضوع مورد نظرتان استفاده می کنید، می توانید میزان اثرگذاری پیام را افزایش دهید.

👈 در حال حاضر با گسترش شبکه ‌های اجتماعی، تولید محتوای ویدیویی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید با توجه به مخاطبان خود و سلیقه آنها، برای آنها محتوا تولید کنید. مثلاً اگر محتوای شما تبلیغاتی باشد، باید سعی کنید در کوتاه ترین زمان بیشترین اطلاعات را به مخاطب انتقال دهید تا بازدید بیشتری داشته باشید. اما اهمیت این نوع تولید محتوا چیست؟ و چه جایگاهی در بازاریابی محتوا دارد؟ در ادامه بیشتر در این ارتباط توضیح خواهیم داد.

آشنایی با محتوای ویدیویی

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به چه صورت است؟ برای کب اطلاع از این موضوع روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 اهمیت تولید محتوای ویدیویی

👈 با توجه به فعالیت روزافزون کاربران در فضای مجازی از جمله شبکه‌های اجتماعی بالاخص اینستاگرام و یوتیوب، بیشتر افراد سعی می‌ کنند که بیشترین اطلاعات را در کوتاه‌ ترین زمان از طریق محتوای مختلف به ویژه محتوای بصری دریافت کنند. بهترین نوع محتوای بصری محتوای ویدیویی می باشد که تلفیقی از صدا، تصویر و حرکت را به همراه دارد و شما می توانید از طریق آن مجموعه ای از اطلاعات را به صورت تصویری به مخاطبان خود انتقال دهید.

👈 در حال حاضر اهمیت تولید محتوای ویدیویی توسط مدیران کسب و کارها بیشتر از گذشته شده است. به همین دلیل تولید محتوای ویدیویی جذاب باید به عنوان یکی از مهمترین جنبه های استراتژی بازاریابی مورد توجه قرار گیرد.

👈 تولید محتوای ویدیویی باعث افزایش آگاهی کاربران از برند شما و ارتباط با مشتریان می شود و نرخ تبدیل را افزایش می ‌دهد. در حالی که در تولید محتوای متنی باید شما عمق یک موضوع را برای مخاطبان خود از طریق کلمات القا کنید، اما محتوای ویدیویی باعث شود که شما در کوتاه ترین زمان بتوانید بیشترین اطلاعات را منتقل کنید و این روش می‌تواند یکی از موثرترین روش‌ها در بازاریابی محتوا باشد.

👈 ویدیو یک رسانه موثر برای داستان سرایی می باشد و در آن می توانید هویت برند خود را به مخاطبان معرفی کنید. در ادامه راهنمای عملی صفر تا صد تولید محتوای ویدیویی موفق را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اهمیت تولید محتوای ویدیویی

مفهوم محتوای وایرال چیست؟ برای اشنایی با این مفهوم روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 راهنمای عملی تولید محتوای ویدیویی

👈 افرادی که سازنده محتوا هستند، در مسیر بازاریابی محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ تجربیاتی به دست آورده اند که از طریق آن توانسته اند نکات موفقیت یا عدم موفقیت در روند تولید محتوا را به درستی درک کنند. در ادامه ایده هایی برای تولید محتوای عالی در اختیار شما قرار می دهیم که با توجه به رعایت این نکات می توانید مخاطبان را به خود جلب کنید و در زمان کوتاهی نرخ بازدید فیلم های تولیدی خود را افزایش دهید.

✔️ مخاطبان هدف ویدئو خود را مشخص کنید

👈 در طول روند تولید محتوای ویدیویی اولین قدم این است که مشخص کنید این محتوا چه گروهی از مخاطبان را قرار است به خود جذب کند؟ و روی سخن شما به چه افرادی است؟ تعریف مخاطبان یک فرآیند پیچیده است و شما باید به پرسونای مشتری دست پیدا کنید. قطعاً مخاطبان شما بیش از یک بیننده با علایق متفاوت هستند، بنابراین شما باید هنگام برنامه ریزی قبل از تولید محتوای ویدیویی خود، از سلائق مشترک مخاطبان خود آگاه شوید.

✔️ پیام محتوای تصویری خود را به صورت واضح بیان کنید

👈 در فرایند تولید محتوای ویدیویی آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که از طریق صدا، تصویر و حرکت بتوانید پیام خود را به صورت روشن و واضح به مخاطبان القا کنید. مخاطب و تعیین بازار هدف بسیار مهم است تا بتوانند پیام شما را به درستی درک کنند. شما با ارائه یک فیلم آموزشی از محصولات یا خدمات خود می توانید با سرعت بیشتری افزایش بازدید داشته باشید. در فرایند تولید محتوای ویدیویی شما نباید سعی کنید آنچه را که انجام می دهید به طور کامل توضیح دهید، فقط باید خدمات خود را معرفی کنید.

✔️ بودجه خود را برای تولید محتوای تصویری مشخص کنید

👈 پس از اینکه مخاطبان هدف خود را تعیین کردید و نوع پیامی را که می خواهید به آنها انتقال دهید را به طور واضح مشخص کردید، باید بودجه مشخصی را برای فرایند تولید محتوای خود در نظر بگیرید. بسیاری از المان های تولید محتوای ویدیویی پرهزینه تر از سایر نوع محتوا هستند، از این رو سعی کنید با هوشمندی بودجه را در نظر بگیرید که اگر ویدئو شما بازدید دلخواه را نداشت، هزینه زیادی برای آن صرف نشده باشد.

✔️ یک فیلمنامه ویدیویی بنویسید

👈 ویدیو ابزار عالی برای تمرکز شما بر روی مهمترین نکاتی هستند که در هنگام تولید محتوای خود باید به آنها اشاره کنید. اما فراموش نکنید که توجه بیش از حد به فیلمنامه می‌تواند به اصالت فیلم صدمه بزند. افرادی که فیلمنامه خود را چند بار تکرار می‌کنند،  بیشتر شبیه یک ربات هستند که فیلم تولیدی آنها خلاقیتی ندارد. سعی کنید نکات کلیدی فیلم را مطالعه کنید و هنگامی که دوربین روشن است متن را کنار بگذارید.

✔️ نکات مدنظر ویدئو را در 8 ثانیه بیان کنید

👈 مخاطبان بیشتر به محتوایی علاقه دارند که در کمترین زمان، بیشترین اطلاعات را به آنها ارائه دهد. باید تلاش کنید که در 8 ثانیه مهمترین نکات را به کاربران خود انتقال دهید. علت این هم این است که میانگین بازه توجه مخاطبان فقط 8.5 است، و اگر نتوانید مخاطب را در 8 ثانیه اول به خود جذب کنید، محتوای شما بازدیدکنندگان بالقوه خود را از دست می دهد.

سئو چیست؟ و تولید محتوای تصویری به خصوص ویدئویی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ برای کسب اطلاع از این مطلب روی لینک مربوطه کلیک کنید.

✔️ در مورد طول مدت زمان ویدئو تصمیم بگیرید

👈 در مورد زمان ویدئو باید به معیارهای که برای جلب مخاطب اهمیت دارند توجه کنید. ارتباطی مستقیم بین زمان ویدئو و نرخ بازدید وجود دارد. هر چقدر طول ویدیو بیشتر باشد، مخاطب کمتری خواهد داشت. مدت زمانی که برای ارائه پیام کافی و مناسب باشد و باعث ریزش مخاطبان شما نشود، بسیار اهمیت دارد و باید در ابتدای کار به آن توجه داشته باشید.

راهنمای عملی تولید محتوای ویدیویی

✔️ در هنگام ارائه محتوای ویدیویی از خط روایت خارج نشوید

👈 یکی از مهمترین نکاتی که در نوشتن فیلمنامه ویدیویی بسیار اهمیت دارد، قابل اعتماد بودن و شفافیت موضوع است. بداهه گویی می تواند بسیار موثر باشد، اما نباید شما را از خط روایت محتوا خارج کند. بهتر است با چند دوربین و از زوایای مختلف فیلم برداری کنید. به خاطر داشته باشید که کاربران تمایل کمتری به محتوای برنامه‌ریزی شده نشان می‌دهند و فیلم هایی که خودمانی تر هستند، استقبال و بازدید بیشتری خواهند داشت.

برای آموزش تولید محتوای یوتیوب با ما در دی ام یار همراه باشید.

✔️ از برداشت های مورد نظر خود یک لیست تهیه کنید

👈 یک فیلم از به هم متصل شدن صحنه به صحنه عناصر داستان ایجاد می شود. شما نیز باید صحنه محتوای ویدیویی که برای مخاطبان خود قصد تولید آن را دارید، در نظر داشته باشید. شات های مورد نیاز شامل جزئیاتی مانند جهت قرار گرفتن دوربین، نور، تعداد صحنه، تعداد شات ها، محل ضبط ویدئو ،توضیحات صحنه، کاربرد دوربین، حرکت و دیالوگ بازیگران هستند که شما باید به آنها توجه داشته باشید.

✔️ در مورد لوکیشن فیلم های خود تصمیم بگیرید

👈 یکی از مهمترین تصمیماتی که در هنگام تولید محتوای ویدیویی باید داشته باشد، انتخاب مکان تولید ویدئو یا استودیو می باشد. در نگاه اول این انتخاب استودیو مهم نیست، اما می تواند تاثیر مستقیم بر بودجه شما داشته باشد. مکان فیلمبرداری، هزینه حمل و نقل،تجهیزات جابجایی افراد و تغییرات آب و هوایی نیز می تواند در انتخاب مکان شما موثر باشد.

✔️  پیش از شروع تولید محتوای ویدیویی از لوکیشن انتخاب شده دیدن کنید

👈 قبل از شروع فیلمبرداری از مکان مورد نظر بازدید کنید تا درک کاملی از فضای کار خود داشته باشید. یکی از بهترین راه ‌ها برای تولید محتوای ویدیویی موثر پیش بینی این مورد است که لوکیشن فیلمبرداری ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شود. شما می توانید قبل از شروع کار از لوکیشن بازدید نموده و در صورت نیاز آن را عوض کنید.

✔️ تجهیزات مورد نیاز تولید محتوای خود را مشخص کنید

👈 برای اینکه بدانید در فرایند تولید محتوای ویدیویی دقیقاً چه تجهیزاتی نیاز دارید، باید مدت ها قبل به آن فکر کنید. دانستن اصول اولیه فیلمنامه نویسی، روایت داستان و حتی برنامه تولید ممکن است آسان باشد، اما درک اینکه بدانید از چه تجهیزاتی با چه زاویه ای باید استفاده کنید چندان آسان نیست. سعی کنید قبل از هرچیز از تجهیزات مورد نظر خود اطمینان یابید.

✔️ کمال گرایی در تولید محتوای تصویری را کنار بگذارید

👈 برخی از کمپانی ها معتقدند که ویدیوهای تولید شده باید به تجهیزات گران و حرفه ای انجام شود تا تاثیرگذاری بالاتری داشته باشد. شاید این فکر زیاد اشتباه نباشد، اما دقت داشته باشید که شما می توانید با داشتن یک استراتژی خوب و داشتن شفافیت و باور پذیر بودن ویدئوها، تأثیر بسزایی بر روی مخاطبان خود داشته باشید. حتی اگر این محتوا از طریق یک گوشی تلفن همراه تولید شده باشد.

سخن آخر

در این مقاله راهنمای صفر تا صد تولید محتوای ویدیویی را در اختیار شما قرار دادیم. تولید محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی محتوا است که می‌توانید از آن برای جلب مخاطبان بیشتر در شبکه های اجتماعی و وب سایت خود استفاده کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از طریق ویدئو که تلفیقی از عکس، صدا و حرکت می باشد اطلاعات بیشتری را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند. بنابراین می توانید با رعایت اصول و استانداردهای تولید محتوای ویدیویی، از طریق این ابزار میزان فروش و بازدید خود را افزایش دهید و اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید.

در این مطلب به آن دسته از تکنیک هایی که از طریق آن می توانید تولید محتوای موثرتری را برای مخاطبان خود داشته باشید ارائه کردیم. چنانچه نیازمند دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای ویدیویی در پلتفرم های مختلف هستید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دی ام یار تماس بگیرید تا شما عزیزان را در ارتباط با فرایند تولید محتوای ویدیویی راهنمایی کنند.

برای دانلود این مطلب به صورت پی دی اف کلیک کنید.

بهترین شبکه اجتماعی برای تولید محتوای ویدئویی کدام است؟

با توجه به موارد درآمدی و تعداد کاربران می توان یوتوب را بهترین بستر برای تولید محتوای ویدیویی دانست.

کاربرد تولید محتوای ویدئویی برای سایت ها چیست؟

علاوه بر غنی تر شدن صفحه از نظر محتوایی می تواند منجر به بهبود سئ> سایت نیز شود.

هزینه تولید محتوای ویدئویی چقدر است؟

بسته به نوع ویدئو مربوطه متفاوت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا