سئوبازاریابی محتوایی

20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی آپدیت 1401

آشنایی با 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی بر طبق آپدیت ۱۴۰۱ می تواند بر میزان تاثیر گذاری بر مخاطبان هدف و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. در حال حاضر کسب درآمد از طریق فروش اینترنتی بین صاحبان کسب و کار در حال گسترش می باشد. شما علاوه بر داشتن یک وب سایت با قابلیت های فروش باید برای فروشگاه اینترنتی خود تولید محتوا انجام دهید.

این نوع محتوا با نوشتن محتوای شبکه اجتماعی بسیار متفاوت است، چرا که ترفندها و تکنیک های خاصی باید در نوشتن محتوا برای مخاطبان هدف در سایت در نظر گرفته شود که با دیگر پلتفرم های اجتماعی تفاوت دارد. بسیاری از افراد به دنبال آگاهی از ترفندها و تکنیک های تولید محتوای سایت فروشگاهی هستند، از این رو در ادامه این مقاله از دی ام یار به  به ارائه 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت.

 اهمیت تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

👈 استفاده از ظرفیت های فضای مجازی جهت فروش آنلاین برای بسیاری از کسب و کارها و فعالان اقتصادی بسیار اهمیت دارد. با گسترش روز افزون وب سایت ها و پیج های فروشگاهی بسیاری از مدیران به دنبال خلق ایده‌های مناسب برای افزایش نرخ تبدیل و مخاطبان هدف خود هستند. داشتن یک سایت فروشگاهی با لندینگ پیج مناسب و دسته بندی های متنوع برای تاثیرگذاری بر مخاطبان کافی نیست. شما باید در وب سایت فروشگاهی خود فرایند تولید محتوا را نیز انجام دهید تا بتوانید از طریق ارائه مطالب مناسب برای محصولاتی که ارائه می‌کنید، در تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب و اقناع سازی آنها موثر عمل کنید.

👈 هرچقدر که محتوای شما بتواند میزان ترافیک و ورودی به سایت را بیشتر کند و کاربران تبدیل به خریدار ‌شوند، نرخ بازدید بیشتری خواهید داشت. اگر فرآیند تولید محتوا را جدی نگیرید، هیچ کدوم از کاربران سایت شما مشتری دائم نخواهند شد. بنابراین تلاش کنید با ایجاد محتوای باکیفیت زمینه جذب مخاطبان را به فروشگاه خود افزایش دهید. علاوه بر این با تولید محتوای سئو شده می توانید در فرایند بهینه سازی سایت و در نتیجه قرار گرفتن در نتایج برتر موتور جستجوی گوگل نیز موفق عمل کنید. اما در ادامه لازم است به تفاوت میان تبلیغ و تولید محتوا برای سایت فروشگاهی و همچنین 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

برای استفاده از خدمات سئو سایت های فروشگاهی توسط متخصصین دی ام یار روی لینک کلیک نمایید.

اهمی تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

 فرق تبلیغ و تولید محتوا برای سایت فروشگاهی چیست؟

👈 اغلب فروشگاه های اینترنتی که وجود دارند، به غیر از تبلیغ محصولات خود چیزی در سایت فروشگاهی خود قرار نمی‌دهند. برخی از پیج ها، محصولات جدید را معرفی کرده و نقد و بررسی انجام می دهند و چند مدل از محصولات را با یکدیگر مقایسه نموده اند و در نهایت به ویژگی ها و مزیت های محصولات اشاره کرده اند. این فرآیند نوعی تبلیغات است که در بیشتر سایت های فروشگاهی انجام می‌شود.

👈 اما در فرایند تولید محتوا شما به دنبال ارائه مطالب برای رفع نیاز مشتری هستید، به گونه ای که کاربران احساس کنند که شما به دلیل رفع نیاز آنها این فروشگاه راه اندازی کردید و به آنها کمک خواهید کرد. بنابراین در فرآیند تولید محتوا شما از طریق ارائه محتوای متنی، ویدیویی و تصویری به دنبال ایجاد آگاهی برای مخاطبان خود هستید تا از طریق آن بتوانید کار اعتمادسازی را به درستی انجام دهید و در نتیجه کاربران خود را به مشتریان دائم تبدیل کنید. محتوایی که در فروشگاه های اینترنتی تولید می شوند، انواع مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

سئو چیست؟ برای کسب اطلاع از این مطلب روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 آشنایی با انواع محتوای سایت فروشگاهی

👈 محتوایی که برای سایت های فروشگاهی تولید می شود معمولاً در دسته بندی های زیر قرار دارد:

✔️ ارائه اطلاعات در ارتباط با نحوه استفاده از محصولات

✔️استفاده از تصاویر برای توضیح کالاها

✔️تولید محتوای صوتی برای معرفی محصولات

✔️ استفاده از جدول ها و نمودارها که مشخصات فنی محصولات از طریق آن معرفی می شود.

👈 در هر کدام از این روش ها شما باید تکنیک های خاصی را به کار بگیرید و خلاقیت زیادی را که به خرج دهید. علاوه بر این باید از کپی برداری محتوای سایر سایت ها خودداری کنید و در جهت ایجاد یک محتوای خاص و منحصر به فرد تلاش کنید تا میزان بازدید خود را در بین رقبا افزایش دهید.

👈 هنگام تولید محتوا باید به علائق مشتریان خود توجه ویژه داشته باشید تا محتوای مورد پسند آنها را تولید کنید و در نتیجه در نتایج برتر گوگل قرار بگیرید. تولید محتوای مناسب سایت فروشگاهی پارامترها و ویژگی هایی دارد که در ادامه سعی می کنیم به ۲۰ تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی اشاره کنیم. از طریق این ترفندها قطعا می توانید در افزایش میزان بازدیدکنندگان خود و تبدیل کاربران به مشتریان دائم موفق عمل نمایید.

آشنایی با انواع محتوای سایت فروشگاهی

معرفی ۲۰ تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی

در این بخش لازم است با ترفندهای طلایی در مسیر تولید محتوا برای فروشگاه های آنلاین که بکارگیری این روش ها می تواند در افزایش میزان فروش شما تاثیر داسشته باشد، آشنا شوید.

✔️ایجاد محتوا برای صفحه محصولات

👈 بسیاری از سایت های فروشگاهی این تصور را دارند که نوشتن توضیحات مربوط به محصولات کمکی به افزایش نرخ تبدیل مخاطبان وب سایت نمی کند و معمولا توضیح محصولات را خالی می گذارند یا به ارائه توضیحات بسیار کوتاه اکتفا می‌کنند.

👈 بهترین صفحه فروش صفحه است که کاربران را وادار به اقدام و عمل کند، به گونه ای که اصلا نتواند بدون خرید خدمات و محصولات، سایت شما را ترک نماید. بنابراین سعی کنید که برای صفحه محصول خود، محتوایی را بر اساس اصول زیر ایجاد کنید:

  • سعی کنید درباره سوالات احتمالی مشتریان فکر کنید.
  • به جزئیات محتوای خود فکر کنید
  • محصولات خود را منحصر به فرد معرفی نمایید.
  • به گونه ای بنویسید که متن شما به راحتی خوانده شود.
  • از شباهت اجتماعی و گواهی رضایت مشتری بهره ببرید.
  • محتوای محصولات خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید.

✔️ایجاد محتوای خلاقانه

👈 یکی از بهترین راه های تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی، ایجاد محتوای جذاب و خلاقانه است. توضیحات کالا باید همراه با ارائه ویدیو در مورد محاسن و معایب آن و امکاناتی که در اختیار مشتری می‌گذارد باشد. علاوه بر این توضیحاتی در مورد برندهای مختلف وجود داشته باشد. گاهی بسیاری از کاربران فقط وارد سایت شما می شوند که توضیحات کالاهای ارائه شده در سایت شما را ببینند  و همین امر باعث می شود که برای اقدام های بعدی آمادگی پیدا کنند.

✔️ تدوین استراتژی محتوای موثر

👈 محتوای فروشگاه شما برای تاثیرگذاری روی مخاطب بارگذاری می شود. به همین جهت شما باید یک استراتژی محتوایی مناسب داشته باشید و در آن به این سوالات پاسخ دهید که فروشگاه شما چیست؟ به چه نحوی کار می کند؟ چه محصولاتی را توزیع و تولید می کنید؟ چه اهدافی برای آینده کسب و کار خود در نظر دارید؟ در فرایند تولید محتوا ابتدا باید یک استراتژی و برنامه ریزی محتوایی برای سایت خود داشته باشید تا بتوانید موفق عمل نمایید.

معرفی ۲۰ تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی

✔️ تهیه کردن راهنمای استفاده از محصولات

👈 افرادی که برای سایت فروشگاهی تولید محتوا می کنند، باید در مورد نوع مطالبی که قصد اشتراک گذاری آنها را دارند، تصمیم‌گیری نمایند. یکی از 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی، ایجاد یک راهنمای استفاده از محصولات است. شما می‌توانید در این راهنما مطالبی در مورد نحوه استفاده از محصولات و سرهم بندی کردن آنها یا جزئیات دقیق در مورد خدماتی که ارائه می‌کنید، ارائه دهید. استفاده از آمار و اینفوگرافیک ها نیز روشی موثر برای ترکیب اطلاعات و تفاسیر تصاویر در راهنما است. شما از طریق آنها می توانید مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنید. اگر از توانایی طراحی اینفوگرافیک برخوردار باشید، قطعا کاربران آن راهنما را به اشتراک خواهند گذاشت.

✔️لینک سازی را فراموش نکنید

👈 لینک سازی جزء اصول سئوی سایت است. شما این فرصت را دارید که برای افزایش اعتبار محصولات سایت خود، مقالاتی و مطالبی که به کیفیت محصولات و خدمات شما اشاره می کنند، را به هم لینک دهید. در مرحله بعد می توانید لینک سازی بررسی کیفیت و تاثیر آن روی سئو وب سایت را انجام دهید که این کار باید حتما از طریق آمارگیری های سایت انجام شود.

✔️ایجاد قیف فروش و بهینه سازی آن

👈 یکی دیگر از ۲۰ کلینیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی ایجاد قیف فروش و بهینه سازی آن می‌باشد. صفحات فروش شما باید ارائه کامل از قیف تبدیل کلیه کسب و کار شما را نمایش دهد. قیف فروش بر اساس رفتار مشتریان و مخاطبان با یکدیگر متفاوت می باشد.

  • قیف تبدیل در وبسایت شما در واقع مسیرهایی را ایجاد می‌کند که بر اساس آن شما از طریق تولید محتوای موثر می‌توانید مشتری را به سمت خرید محصول هدایت کنید. در قیف فروش باید چهار مرحله را پشت سر بگذارید:
  • آگاهی: ایجاد آگاه‌ سازی مشتری از محصول یا خدمات
  • علاقه‌مندی: ایجاد علاقه و رضایت مشتری نسبت به محصولات
  • ارزیابی: بررسی و ارزیابی جنبه‌های مختلف محصول
  • تمایل: ایجاد تمایل به خرید و عمل. این مرحله زمانی است که مشتری می خواهد کالا و محصول شما را خریداری کند. صافی فروش یکی از مهمترین گام هایی است که شما باید در آن به گونه ای عمل کنید تا در نهایت محصول خود را بفروشید.
  • ایجاد قیف فروش و بهینه سازی آن

✔️ ارائه دوره های آموزشی آنلاین

👈 یکی از 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی، ارائه وبینارها و دوره های آموزشی است که از طریق آن شما می توانید در آگاه سازی مخاطبان از محصولات برند خود و در نتیجه افزایش بازدید موثر عمل کنید. شما با استفاده از وبینارها می تواند با دیگران تعامل داشته باشید و با ضبط کردن دوره ها، کاربران می توانند به طور مکرر از محتوای سایت شما استفاده کنند.

✔️ تعامل با نویسنده های مهمان برای تولید محتوا

👈 یکی دیگر از راه هایی که می توانید به افزایش اعتبار سایت فروشگاهی خود کمک کنید، استفاده از مشارکت نویسنده های مهمان است. زمانی که نویسنده های دیگر در سایت شما مطالبی را منتشر می‌کنند که بیشتر حامل رضایتمندی آنها یا ارائه اطلاعاتی در خصوص کالا و محصولات سایت است، این امر به خودی خود می‌تواند میزان کاربران شما در سایت را افزایش دهد و باعث می شود که فرایند فروش محصولات نیز با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

👈 شما می توانید با افرادی که می شناسید ارتباط برقرار کنید و ببینید که می‌توانند برای سایت شما تولید محتوا کنند. در این فرآیند می توانید به وبسایت رقبای خود سر بزنید و ببینید چه کسانی در این سایت ها به عنوان مهمان تولید محتوا کرده اند و از نظرات آنها استفاده کنید.

✔️تبلیغ محتوای تولید شده

👈 زمانی که فرایند تولید محتوا انجام می شود، در قدم بعد باید به دنبال بازاریابی محتوا باشید. در واقع یک بخش از کار شما تولید محتوای معتبر است و بخش دیگر آن تبلیغ برای محتوایی است که تولید شده و اگر توجه به این بخش توجه نکنید، در سریعترین زمان شکست خواهید خورد و تمام زحمت شما به هدر خواهد  رفت.

👈 تبلیغ محتوا نیز به اندازه محتوای سایت فروشگاهی اهمیت دارد و مد نظر قرار دادن آن به عنوان یکی از 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی ضروری می باشد. شما از دو راه می توانید محتوای خود را تبلیغ کنید:

  • تبلیغ در شبکه های اجتماعی

برای تبلیغ محصولات خود می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و بازدید خوبی داشته باشید.

  • از طریق روش تبلیغات همسان

شما می توانید با پرداخت هزینه مشخص از سایت‌های دیگر بخواهید سایت فروشگاهی شما را تبلیغ کنند. مثلا اگر شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید، می توانید از سایت های فروشگاهی دیگر که در حوزه موبایل فعالیت دارند تبلیغات بگیرید.

✔️ استفاده از روش اقدام به عمل یا CTA

👈 یکی از راه ‌ها برای دعوت کاربر برای انجام یک کار است CTA است. عباراتی مانند” مشاهده جزئیات محصول” و “خرید کالا” می تواند مقصد نهایی جذب کاربران باشد. مثلاً در ابتدا ویژگی‌های محصول خود را بیان نمایید. سپس دکمه ای را برای مشاهده جزئیات و خرید محصولات در پایان متن قرار دهید، به شکلی که برای کاربر به لحاظ رنگ، متن و موقعیت قرار گرفتن آن در صفحه سایت جلب توجه کند.

👈 گاهی قرار دادن یک کد تخفیف یا لینک دانلود برای کلیک کردن دکمه کال تو اکشن برای کاربران جذاب خواهد بود. سعی کنید رنگی را که برای دکمه کارت تو اکشن استفاده کنید که با سایر المان های صفحه تناسب داشته باشد.

✔️در فرایند تولید محتوا بر مزایای محصول تمرکز کنید تا ویژگی های آن

👈 برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان دائم باید مشتریان خود را متقاعد کنید که از شما خریداری کنند. در بسیاری از موارد ویژگی ‌های فنی یک محصول می تواند برای کاربران متقاعد کننده باشد یا آنها را وادار به خرید کند.

👈 شما باید مزایایی که محصول و نتایج استفاده از یک محصول می تواند برای فرد داشته باشد،  اشاره کنید، چراکه این کار می‌تواند متقاعد کننده تر باشد. بنابراین در صفحه فروش بهتر است که روی مزایای منحصر به فرد و خاص محصول و خدمات خود تمرکز کنید و برای آنها توضیح دهید که استفاده از این محصول چه مزایایی برای فرد خواهد داشت. فراموش نکنید در این فرایند باید از کلمات قدرتمند استفاده کنید.

✔️ در فرایند تولید محتوا محصول و خدمات خود را با قاطعیت تضمین کنید

👈 یکی از 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی این است که شما بتوانید احساس امنیت را در کاربران خود ایجاد کنید. شما تا احساس امنیت را در مشتریان خود ایجاد نکنید، هیچ مشتری از شما خرید نمی کند. حس امنیت فقط با گذاشتن “نماد اعتماد الکترونیکی” شکل نمی گیرد بلکه شما باید از طریق روش‌های مختلف اعتمادسازی کنید و بدانید چگونه یک مخاطب را دوست دارد محصول و خدمات شما را خریداری نماید. بنابراین تولید محتوای مفید و موثر می تواند بهترین راه برای اقناع سازی مخاطبان شما باشد.

در فرایند تولید محتوا محصول و خدمات خود را با قاطعیت تضمین کنید

✔️ استفاده از دکمه اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی

👈 بیشتر بازدید کننده ها علاقه دارند که مقالات وبلاگ یا دیگر محتواهای بصری را به اشتراک بگذارند. صفحات فروش جز صفحات سایت هستند که از سوی بازدید کنندگان به اشتراک گذاشته می شوند و می تواند فروش شما را چندین برابر کند. لذا در صفحه فروش هم دکمه هایی جهت اشتراک گذاری به صورت کاملاً ساده در دسترس قرار بدهید.

برای سفارش تولید محتوا سایت های فروشگاهی با ما در تماس باشید.

✔️ ایجاد حس فوریت در ذهن مخاطبان

👈 بازدید کنندگانی که وارد سایت شما می‌شوند، قطعاً به دنبال کسب اطلاع از خدمات و محصولات یا رفع نیاز هستند. شما اگر بتوانید فوریت را در ذهن مخاطبان ایجاد کنید و ترس از دست دادن یک موقعیت عالی را به آنها القا نمایید، بدون شک این امر باعث خرید از شما خواهد شد. بنابراین با تولید محتوای حرفه ای نگذارید کاربر از سایت شما بدون خرید خارج شود.

✔️ایجاد گزینه چت آنلاین

👈 گزینه چت آنلاین را برای ارتباط با کاربران اضافه کنید. بسیاری از افراد علاقه دارند که با پشتیبانی سایت در ارتباط باشند و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند. یکی از مزایای چت باکس این است که زمان کمتری از شما در بین حجم کاری بالا می گیرد. ایجاد چت آنلاین در روی سایت و صفحه فروش می تواند نرخ تعامل شما با کاربران را افزایش دهد و در نتیحه فروش بیشتر خواهد شد. شما می توانید بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان از طریق پاسخ به سوالات آنها انتقال دهید.

✔️ ایجاد صفحه پاپ آپ خروج

👈 از 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی می توان به ایجاد پاپ آپ خروج اشاره کرد. به این صورت که وقتی مخاطب به هر دلیلی قصد دارد صفحه را ببندد و سایت شما را ترک کند، شما باید مانع این کار شوید و در آخرین لحظه یک پیشنهاد طلایی و شگفت انگیز به وی ارائه دهید تا برای خرید مجاب شود.

✔️ از تصاویر و عکس های جذاب استفاده کنید

👈 تصاویر و گرافیک ها از اجزای مهم تولید محتوای حرفه ای هستند. برای تولید محتوای سایت فروشگاهی استفاده از عکس های جذاب می تواند در سریع ترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات مورد نیاز کاربران را به آنها انتقال دهند.

✔️در نظر گرفتن بخش سوالات متداول برای فروشگاه اینترنتی

👈 یکی از 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی که می تواند در افزایش کاربران شما و در نتیجه فروش تاثیر داشته باشد، ایجاد بخش سوالات متداول است. شما می توانید سوالاتی که برای مشتریان ایجاد می‌شود و تکراری هستند را در بخش سوالات متداول قرار دهید. به جایی اینکه صبر کنیدتا مشتریان اقدام به طرح سوال کنند، می توانید در بخش سوالات متداول به بیشترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران یک پاسخ کامل ارائه دهید.

در نظر گرفتن بخش سوالات متداول برای فروشگاه اینترنتی

برای مشاوره سئو سایت های فروشگاهی با ما در دی ام یار در تماس باشید.

✔️ایجاد لوگوی اختصاصی

👈 طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایجاد محتوا برای سایت فروشگاهی می باشد شما و باید یک لوگو را طراحی کنید که در ذهن مشتریان ماندگار شود. مشتریان با رنگ و لوگو، هویت کاری شما را می شناسند. در واقع لوگو و رنگ سازمانی اصلی‌ترین رکن برند شما است و باید تلاش کنید لوگوی را برای خود انتخاب کنید که همیشه در ذهن مخاطب تثبیت شود.

✔️برای دسته بندی محصولات خود توضیحات جداگانه بنویسید

👈 عنوان در نگاه اول از نظر موتور جستجوی گوگل و کاربران بسیار اهمیت دارد. موقع سرچ کردن، عنوان محصولات نیز در دیده می‌شود و کاربر متوجه می‌شود که دقیقاً چه محصولی در سایت وجود دارد. شما با ایجاد محتوای مناسب و توضیحات جداگانه برای دسته بندی های مختلف می توانید در فروش بیشتر از رقبای خود پیشی بگیرید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم به 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی بر اساس آپدیت ۱۴۰۱ اشاره کنیم. افرادی که در فضای دیجیتال، کسب و کار و فروشگاه اینترنتی دارند، باید بدانند که ایجاد یک لندینگ پیج برای سایت و یا ارائه ویژگی های محصولات کافی نیست. شما باید برای کسب و کار خود یک استراتژی تولید محتوای مناسب براساس استانداردهای آن داشته باشید تا بتوانید در جلب نظر مخاطبان و افزایش فروش موفق عمل کنید.

از طریق تولید محتوای مناسب و بکارگیری 20 تکنیک مهم برای تولید محتوای سایت فروشگاهی که به آنها اشاره شد، بدون شک می توانید در کوتاهترین زمان، میزان نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.  چنانچه نیازمند دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا برای سایت فروشگاهی خود هستید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دی ام یار تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در ارتباط با خدمات این مجموعه در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود این مطالب به صورت یک فایل پی دی اف کافیست کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا