اینستاگرام مارکتینگسئوموبایل مارکتینگ

سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

یکی از سوالاتی که همواره صاحبان کسب و کار می پرسند، این است که سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ در واقع انتخاب یکی از این دو پلتفرم برای موفقیت در بازار کسب و کار آنلاین یکی از مهمترین دغدغه های مدیران کسب و کار دیجیتال می باشد.

 میان افرادی که در هر کدام از پلتفرم های اینستاگرام یا وبسایت فعالیت می کنند، نمونه های موفق وجود دارد، اما فعالیت در هر کدام از این دو پلتفرم، می تواند معایب و مزایای داشته باشد که لازم است این موارد را بررسی کنیم. در مجموع هدف از این مقاله ارائه بهترین پیشنهاد را به صاحبان کسب و کار در تصمیم گیری برای ادامه فعالیت موثر در انتخاب بهترین روش است. پس تا انتهای این مقاله با ما در رسانه آموزشی دی ام یار باشید.

 راه اندازی کسب و کار در سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

👈 هر کدام از مدیران کسب و کار آنلاین این دغدغه را دارند که تفاوت فعالیت در سایت و اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ کدام یکی از این پلتفرم ها برای کسب و کار مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کسب درآمد از هر کدام این دو فضای وب سایت و اینستاگرام امکان پذیر است و نمونه هایی هستند که توانسته اند با فعالیت در این پلتفرم ها، به راحتی مشتریان خود را جذب کنند و به درآمد قابل توجهی برسند. اما برای اینکه بتوانید جواب این سوال که آیا سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ و برای اینکه بتوانید برای فضای کاری خود در عرصه دیجیتال بهترین تصمیم را بگیرید، در ادامه به معرفی مزایا و معایب سایت و اینستاگرام خواهیم پرداخت.

راه اندازی کسب و کار در سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

بهترین جایگزین اینستاگرام در شرایط فعلی کشور کدام است؟ برای آشنایی با برنامه های پیشنهادی کارشناسان روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

بررسی مزایا و معایب سایت برای کسب و کار

👈 اگر شما بتوانید یک وب سایت فروشگاهی یا خدماتی برای خود راه اندازی کنید، بدون شک با داشتن یک استراتژی مناسب می توانید از مزایای آن بهره مند شوید، چرا که افراد زیادی هستند روزانه در فضای مجازی فعالیت دارند و شما می توانید برای راه اندازی کسب و کار خود از حجم وسیعی از کاربران استفاده کنید.

👈افرادی که در اینترنت عناوین را جستجو می کنند، خیلی کم پیش میاد که به عنوان سرگرمی این کار را انجام دهند و قطعا به دنبال خرید کالا یا خدمات است. از این رو اگر می خواهید به این سوال که سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ پاسخ دهید، باید ابتدا با مزایا و معایب این فضا آشنا شوید.

بررسی مزایا و معایب سایت برای کسب و کار

 مزایای راه اندازی کسب و کار از طریق سایت

👈 مزایای ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار به شرح زیر می باشد:

✔️ امکان کنترل بر روی سایت خود

بر خلاف فضای اینستاگرام، امکان شخصی سازی محیط وب بیشتر است. شما می توانید یک ظاهر منحصر به فرد برای سایت خود داشته باشید. در واقع تصمیم گیرنده در مورد ساختار وبسایت شما، خودتان هستید.

✔️ ایجاد یک وب سایت بدون کد نویسی

در حال حاضر راه اندازی وب سایت بسیار آسان شده و شما می توانید طریق سایت های وردپرسی، برای کسب درآمد خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

✔️ وجود اعتماد بیشتر در فضای وب سایت

 در فضای اینترنت جلب اعتماد کاربران بسیار اهمیت دارد. شما وقتی یک سایت طراحی می کنید، می توانید به راحتی اعتماد کاربران را جلب کنید.  همه افراد به دنبال کردن راهکارهایی مانند قرار دادن نماد اعتماد الکترونیکی،ارائه اطلاعات تماس و نظرسنجی  جهت افزایش اعتماد کاربران هستند.

✔️  استفاده از مزایای بهینه سازی سایت

آن دسته از مدیرانی که برای کسب سود از طریق کسب و کار دیجیتال، به دنبال دریافت پاسخ برای این سوال هستند که سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ یکی از راهکارهای توصیه شده استفاده از خدمات سئو سایت است. هر چقدر که در نتایج گوگل بهتری داشته باشید، احتمالا کلیک بر روی سایت شما و در نتیجه افزایش فروش نیز بیشتر خواهد بود.

✔️  مدیریت آسان تر محصولات از طریق راه اندازی یک کسب و کار

 از طریق وب سایت شما می توانید به راحتی با ایجاد دسته بندی های مختلف خدمات و کالاهای خود، فعالیت کنید. مثلا اگر یک فروشگاه در زمینه فروش کیف و کفش دارید، زنانه، مردانه یا اسپرت بودن نها را می توانید تعیین کنید.

✔️ امکان فیلتر شدن وبسایت بسیار کم است

از آنجا که شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی همیشه در معرض فیلترینگ قرار دارند، با راه اندازی یک وب سایت می توانید کسب و کار پایداری داشته باشید.

✔️  فراهم ‌ساختن تجربه بهتر برای کاربران

یکی از مهمترین مواردی که می توانید از طریق وب سایت برای کاربران فراهم کنید، ایجاد تجربه کاربری بهتر است. در ‌سایت کاربر به راحتی می ‌تواند محصولات مورد نظر خود را جستجو کند و از موجودی کالاها باخبر شود.

سئو چیست؟ برای آشنایی با سئو و آشنایی با تاثیر آن بر میزان دیجیتال ماکتینگ از طریق وبسایت روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 معایب راه اندازی کسب و کار از طریق سایت

👈 برای پاسخ به این سوال که برای کسب و کارهای آنلاین سایت بهتر است یا اینستاگرام، به مزایای وبسایت به عنوان اصلی ترین حوزه کسب و کارهای دیجیتال اشاره کردیم. اما بهتر است با معایبی که می تواند یک وب سایت برای کسب و کار شما داشته باشد نیز آشنا شوید.

✔️ راه اندازی سایت هزینه خواهد شد

برای اینکه بتوانید یک سایت داشته باشید، باید هزینه خرید هاست و دامنه آن را پرداخت کنید. طراحی سایت بسیار آسان شده، اما باید هزینه های آن را نیز در نظر داشته باشید.

✔️  امکان شخصی ‌سازی ظاهر سایت همیشگی نیست

شخصی سازی سایت و طراحی قالب ها محدودیت هایی خواهد داشت. شاید برای سایت خود ظاهر خاصی در ذهن داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که همه موارد اجرایی نیستند.

 ✔️ برای افزایش بازدیدکنندگان سایت باید تلاش بیشتری به خرج دهید

برای ان افرادی که می پرسند سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ باید گفت زمانی که سایت خود را راه اندازی می کنید، نباید انتظار داشته باشید که سیل عظیمی از کاربران وارد سایت شما شوند. گرفتن رتبه در گوگل زمان می‌برد و اگر محتوای جذاب و با کیفیت تولید کنید، گوگل به سایت شما توجه خواهد کرد.

برای استفاده از استراتژی های روز بازاریابی شبکه های اجتماعی با ما در دی ام یار همراه باشید.

بررسی مزایا و معایب اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار

👈 برای آن دسته از افرادی که این سوال را دارند سایت بهتر است اینستاگرام؟ توصیه می کنیم مزایای هر دو پلتفرم را بررسی کنید تا تصمیم بهتری در این رابطه داشته باشید. در ادامه می خواهیم مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را معرفی کنیم.

بررسی مزایا و معایب اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار.

برای کسب اطلاع از ترفندهای افزایش بازدید در اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مزایای حضور در اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار

👈 مزایای حضور در شبکه پردبازدید اینستاگرام به شرح زیر می باشد:

✔️ از طریق اینستاگرام می توانید محتوای تصویری جذاب منتشر کنید

 اینستاگرام یکی از شبکه های پربازدید تصویری است که شما می توانید با انتشار عکس های جذاب از محصولات خود و تصاویر مرتبط با کسب و کار، توجه مخاطبان را جلب کنید.

✔️ اینستاگرام یک روش موثر تبلیغاتی است

اینستاگرام یک روش عالی برای دیجیتال مارکتینگ است. این شبکه اجتماعی کانال بسیار خوبی برای نمایش محصولات می باشد که اگر صاحب یک برند باشید، می توانید از طریق آن برای بیزینس خود تبلیغ کنید.

✔️ قابلیت بسیار زیاد برای رونق کسب و کار شما

در اینستاگرام علاوه بر عکس و استوری، می توانید ویدیو های IGTV تولید کنید و این تنوع باعث افزایش بازدید از سوی مخاطبان خواهد شد.

✔️ اینستاگرام یک فضای رایگان است

برخلاف وبسایت که برای راه اندازی آن باید هزینه کنید، فعالیت در اینستاگرام رایگان است.

✔️ تعامل با مخاطبان در اینستاگرام راحت تر است

از مزایای مهم اینستاگرام این است که شما به راحتی می توانید به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و به طور مستقیم با آن ها در تعامل باشید.

معایب حضور در اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار

👈اگر می خواهید بدانید برای کسب و کار شما سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ باید معایب هر پلتفرم را مدنظر قرار دهید. حضور در اینستاگرام به تنهایی به عنوان منبع درآمد اصلی کسب و کار شما معایبی دارد که به شرح زیر می باشند:

✔️  بر روی حساب کاربری خود کنترل کامل نخواهید داشت

اینستاگرام مثل وبسایت نیست که شما بتوانید آ را شخصی سازی کنید و شما باید بر اساس قوانین فعالیت نمایید.

✔️ برخی از ویژگی های اینستاگرام فقط از طریق اپلیکیشن آن در دسترس است

 اگر بخواهید از نسخه تحت وب اینستاگرام بهره مند شوید، فعالیت محدودی خواهید داشت، چراکه بسیاری از قابلیت های اینستاگرام فقط در اپلیکیشن آن موجود است.

✔️ مدیریت و دسته بندی کالا و خدمات در اینستاگرام راحت نیست

 برخلاف وب سایت که شما به راحتی می توانید محصولات و خدمات خود را دسته بندی کنید، در اینستاگرام این کار شدنی نیست.

✔️  احتمال فیلتر شدن دائمی اینستاگرام بیشتر است

 یکی از معایب اینستاگرام این است که امکان فیلتر شدن ان زیاد است. اگر این پلتفرم تنها کانال برای کسب و کار شما باشد، قطعاً ضرر می کنید/ اما اگر یک وبسایت داشته باشید کمتر نگران از دست رفتن کسب و کار خود خواهید بود.

✔️ اعتماد سازی در اینستاگرام آسان نیست

توجه به روند اعتماد سازی برای کسانی که این سوال را دارند که سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ بسیار مهم است. در سایت راحتتر می توانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید.

ایجاد سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

برای آشنایی با  25 روش کسب درآمد از وبسایت در ایران با ما همراه باشید.

ایجاد سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

👈 برای پاسخ دادن به سوال بسیاری از صاحبان کسب و کار که می خواهند بدانند برای فعالیت در عرصه دیجیتال، سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ به معایب و مزایای حضور در هر یک از این دو پلتفرم اشاره کردیم.

👈 فراموش نکنید سایت به عنوان حوزه اصلی کسب و کار شما تلقی می شود و شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام می توانند به جذب مخاطب شما کمک کنند. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو فروش خود را ارتقا دهید، نیاز دارید که هم در سایت و هم در اینستاگرام فعالیت داشته باشید. اینستاگرام به تنهایی نمی تواند منبع درآمد کسب و کار شما باشد، زیرا برای فروش محصولات خود و مدیریت مشتریان حتما نیاز به سایت دارید و اینستاگرام پاسخگوی تمام نیازهای فروش شما نخواهد بود. اما می‌توان از آن برای جذب مخاطبان بیشتر و برندینگ استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی این سوال که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ پرداختیم. از آنجا که هر کدام از این دو پلتفرم می توانند قابلیت و کارایی موثری داشته باشند و امکانات قابل توجهی در اختیار کاربران قرار دهند، توصیه ما به شما صاحبان کسب و کار حضور در هر دو حوزه است.

اما به خاطر داشته باشید که سایت حوزه اصلی کسب و کار شما محسوب می شود و حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به رشد برند شما و جذب مخاطبان کمک کند. بنابراین اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان بازدهی مناسبی داشته باشید، پیشنهاد ما برای صاحبان کسب و کار این است که ابتدا یک سایت برای خود ایجاد کنید و برای ارتقای برند خود در شبکه های اجتماعی حضور فعال و موثر داشته باشید. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ در حوزه وب سایت و اینستاگرام هستید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دی ام یار تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

راه اندازی کسب و کار در سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

در شرایط کی داشتن سایت و صفحه اینستاگرام به صورت همزمان برای هر کسب و کاری الزامی است، اما با توجه به شرایط فیلترینگ وضعیت وبسایت و فعالیت در آن به قطع بهتر و به صرفه تر خواهد بود.

معایب استفاده از سایت بیشتر است یا معایب استفاده از اینستاگرام؟

سخت بودن شرایط اعتمادسازی، فیلترینگ، مشکلات اینترنتی و ... همگی موجب شده اند تا فعالیت روی اینستاگرام قابل مقایسه با فعالیت در سایت نباشد.

اصلی ترین مزیت فعالیت در سایت نسبت به اینستاگرام در ایران چیست؟

احتمال پایین فیلترینگ سایت را می توان اصلی ترین مزیت فعالیت در سایت دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا