اینستاگرام مارکتینگ

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ + لیست آخرین تغییرات طبق سال ۲۰۲۳

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ بسیاری از مدیران کسب و کار که از شبکه های اجتماعی به عنوان بستری برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند، به دنبال پاسخ به این سوال و استفاده موثر از الگوریتم های اینستاگرام براساس لیست آخرین تغییرات آن هستند.

درک الگوریتم اینستاگرام و تولید محتوا براساس این الگوریتم برای داشتن یک استراتژی موفق در حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت دارد. با توجه به اهمیت آشنایی با آخرین تغییرات الگوریتم های اینستاگرام و پاسخ به این سوال که الگوریتم اینستاگرام چیست؟ در ادامه قصد داریم توضیحاتی را ارائه کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما در دی ام یار همراه باشید.

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام

👈 بسیاری از مدیران شبکه های اجتماعی که در پلتفرم اینستاگرام فعالیت دارند و می خواهند پاسخ این سوال که الگوریتم اینستاگرام چیست را دریافت کنند. الگوریتم ها در مجموع وظیفه رتبه دهی به فعالیت هر کسب و کاری را دارند. الگوریتم اینستاگرام، در واقع مجموعه ای از قوانین است که کار رتبه دهی به محتوای منتشر شده را بر عهده دارد.

👈 این الگوریتم تعیین می کند که کدام محتوا به چه ترتیبی در فیدهای کاربران فعال اینستاگرام، فید مربوط به ریلزها، هشتگ ها، صفحات اکسپلور نشان داده شود. این قوانین از طریق کدنویسی به مرحله اجرا درمی آیند. الگوریتم اینستاگرام هر محتوایی که ارسال شده باشد را تجزیه و تحلیل می کند و در این حین متاداده، هشتگ ها و میزان تعامل را بررسی می کند. براساس همین اطلاعات، محتوا راب شکلی توزیع می کند که دسترسی کاربران را به اطلاعات موردنظر وی آسانتر کند. هدف الگوریتم اینستاگرام این است که تجربه کاربری را برای افراد دلپذیرتر کند. به دلیل رقابتی که در نوع انتشار محتوای کاربرپسند در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد، بسیاری مایلند بدانند که الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه عمل می کند. در ادامه بیشتر با نوع کارکرد الگوریتم های اینستاگرام خواهیم پرداخت.

لیست تمام الگوریتم های گوگل تا سال ۲۰۲۳ اعلام شد، برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام

برای آشنایی با 20 سایت دانلود عکس برای تولید محتوا روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

کارکرد الگوریتم اینستاگرام چگونه است؟

👈 این الگوریتم، هربار که کاربر وارد اینستاگرام می شود، تصمیم می گیرد چه محتوایی را به چه ترتیبی به کاربر نشان دهد. در مجموع 3 فاکتور در رتبه دهی الگوریتم های اینستاگرام به محتوا تاثیر دارد:

✔️ ارتباط بین نویسنده و کاربر

آنچه که برای الگوریتم اینستاگرام اهمیت دارد، تعامل پیوسته و هدفمند تولید کننده محتوا با کاربران است. در واقع شما باید به طور فعال با جامعه هدف خود رابطه داشته باشید و به کامنت ها و نظرات آنها واکنش نشان دهید و همین امر می تواند در رشد کسب و کار شما نیز تأثیر داشته باشد.

✔️ میزان علاقه کاربر به محتوا

اگر کاربر به محتوا و قالب مورد استفاده پست های شما واکنش مثبت نشان دهد، با تشخیص این الگوریتم در آینده محتوای مشابه بیشتری به شما نمایش داده می شود.

✔️ میزان ارتباط موضوع با نیاز مخاطب

اینستاگرام این تصمیم را می گیرد که محتوا چقدر مرتبط با جستجوی مخاطب باشد. در واقع از طریق تجزیه و تحلیل، به این نتیجه می رسد که کدام محتوا را در اختیار کاربر قرار دهد که بیشترین انطباق با علایق و نیاز کاربر داشته باشد.

فاکتورهای دیگری نیز برای رتبه بندی وجود دارند که شامل تعداد دفعات استفاده از پلتفرم، تعداد کاربران را که دنبال می کنید، زمان گشت و گذار در اینستاگرام می باشند. همه این عوامل به سهم خود در رتبه گرفتن محتوای شما تاثیر دارند. اما در ادامه باید بیشتر با الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 آشنا شوید که به نحوی به کسب و کارها رتبه می دهد.

کارکرد الگوریتم اینستاگرام چگونه است؟

برای کسب اطلاع از سایت های موزیک بدون کپی رایت برای محتوای اینستاگرام و یوتیوب با ما در دی ام یار همراه باشید.

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام برای فید و استوری در سال 2023

👈 در ارتباط با رتبه دهی به محتوای منتشر شده در فیدها یا استوری، اینستاگرام در آپدیت جدید خود اینگونه عمل می کند که ابتدا محتوای حساب هایی که دنبال می کنید را مرتب می کند و درصد تعامل شما با یک پست منتشر شده را براساس فاکتورهای زیر بررسی می کند:

✔️بررسی اطلاعات پست جدید

این اطلاعات شامل تعداد لایک هایی که پست گرفته، زمان ایجاد پست، بررسی این مورد که لوکیشن در این پست درج شده یا نه. همه این موارد به الگوریت کمک می کند تا میزان محبوبیت و مرتبط بودن آن پست را با علائق کاربر تعیین کند.

✔️اطلاعات مربوط به شخصی که محتوا را ایجاد کرده و بررسی سابقه تعامل کاربر با او

اینستاگرام تعداد دفعاتی که با کاربران خود تعامل داشته اید ( لایک، کامنت، بازدید گرفته اید) را بررسی می کند و براساس این ردیابی تشخیص می دهد که به چه میزان با مخاطبان خود تعامل داشته اید.

✔️میزان حضور شما در اینستاگرام

میزان پست‌هایی که در این پلتفرم ایجاد کرده اید، به اینستاگرام این سرنخ را می‌دهد که کاربران ممکن است به دیدن چه نوع پست‌های دیگری علاقه داشته باشند.

تفاوت سئو و گوگل ادز چیست؟ روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

الگوریتم اینستاگرام برای ریلزها در سال 2023

👈 برای بخش ریلزها هم اینستاگرام از طریق فاکتورهایی محتوای مورد نظر را به شما نمایش می دهد. در آخرین تغییرات، اینستاگرام از نمایش ویدئو اکانت هایی که دنبال می کنید و اکانت هایی که دنبال نمی کنید فراتر رفته و سعی می کند، محتوایی را به شما نشان دهد که سرگرم کننده باشد. الگوریت اینستاگرام به وسیله شاخص های زیر این موارد را بررسی می کند:

✔️ میزان فعالیت شما

اینستاگرام از طریق لایک خوردن محتوا از سوی کاربر، نظرات و کامنت های ایجاد شده بر روی آن می تواند تعیین کند که شما چه نوع محتوایی را بیشتر می پسندید تا مشابه آن را در اختیار شما قرار دهد.

✔️ میزان تعامل شما با فردی که توسط وی این پست ایجاد شده است

اگر شما پست شخصی که وی را فالو نکرده اید را لایک کرده باشید، در بخش اکسپلور ریلزهای مربوط به آن شخص دوباره به شما نشان داده می شود.  شاید به همین علت است که محتوای بسیاری را از تولیدکنندگان محتوایی می‌بینید که آنها را می‌شناسید، اما هنوز آنها را فالو نکرده‌ اید.

✔️ ارائه اطلاعات در مورد ریلز

الگوریتم اینستاگرام به دنبال این است که بر اساس تجزیه و تحلیل پیکسل‌ها و فریم‌ها و همچنین آهنگ موجد بر روی ریلز، حدس بزند که ویدیو در چه موردی است و محبوبیت آن به چه میزان است.

✔️ اطلاعات شخصی که پست را منتشر کرده است

در این شرایط الگوریتم اینستاگرام عملکرد شما را به عنوان تولید کننده محتوا زیر نظر دارد که به چه میزان با کاربران خود تعامل داشته اید و چه تعداد لایک و کامنت ثابت دریافت کرده اید.

الگوریتم اینستاگرام برای تب اکسپلور در سال 2023

👈 الگوریتم اینستاگرام برای تب اکسپلور، به پست های گذشته که توسط شما لایک شده اند، نگاه می کند و مجموعه ای از عکس ها و ویدئوها را از حساب هایی که هنوز دنبال نکرده اید را جمع آوری خواهد کرد. در مرحله بعد آن دسته از پست هایی را که تشخیص می دهد بیشتر به آنها علاقه مند هستید را به شما نمایش می دهد. شاخص های جمع اوری اطلاعات الگوریتم اینستاگرام برای تب اکسپلور شامل موارد زیر است:

✔️ اطلاعات پست ایجاد شده

برای مدیریت محتوایی که قرار است از طریق تب اکسپلور به نمایش درآید، الگوریتم ها به مواردی چون میزان محبوبیت پست، میزان لایک پست و اشتراک و ذخیره سازی آن توسط کاربران توجه می کند.

✔️ سابقه تعامل با فردی که پست را ایجاد کرده است

محتوای اکسپلور از حساب های تازه منتشر شده است، نمایش محتوای حساب هایی که با آنها نیز تعامل دارید نیز نمایش داده می شود.

✔️ میزان فعالیت شما

میزان فعالیت شما در ارتباط با اینکه به چه پست هایی علاقه داشته اید، روی چه پست هایی نظر داده اید و یا آنها را ذخیره کرده اید توسط الگوریتم تب اکسپلور مدنظر قرار خواهند گرفت.

✔️ در نظر گفتن اطلاعات شخصی که پست را منتشر کرده است

اگر یک اکانت تعامل زیادی با کاربران داشته باشد، این سرنخی برای الگورتیم اینستاگرام است که محتوای باکیفیت و جذاب این حساب را به کاربران نشان دهد.

الگوریتم اینستاگرام برای تب اکسپلور

تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

👈 تا اینجا به این سوال که الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه عمل می کند پاسخ دادیم. اما در مورد تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 باید اشاره کنیم که در حال حاضر اینستاگرام مجددا امکان مشاهده فید شما توسط کاربران را به صورت زمانی و امکان مشاهده لیست انتخابی از پست های اخیر را فراهم کرده است.

👈 این بروزرسانی ها می تواند تأثیر بسزایی در رتبه گرفتن محتوای شما توسط الگوریتم اینستاگرام داشته باشد و این الگوریتم ها بر نحوه نمایش محتوا برای کاربران و در اکثر مکان‌ها در این پلتفرم تأثیرگذار هستند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه رتبه دهی شبکه های اجتماعی به محتوایی که در این پلتفرم ها نشر می یابد داشته باشید و می خواهید اطلاع بیشتری برای دریافت پاسخ این سوال که الگوریتم اینستاگرام چیست بدست آورید، می توانید با کارشناسان مجموعه دی ام یار در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله به این سوال بسیاری از کاربران و همچنین صاحبان کسب و کار که الگوریتم اینستاگرام چیست و به چه شکلی عمل می کند، پاسخ دادیم. الگوریتم اینستاگرام کار رتبه دهی به محتواهای منتشر شده در این پلتفرم را بر عهده دارد. ازاین رو باید هنگام تولید محتوا در این پلتفرم به شخص های رتبه دهی به هر بخش که در این مطلب به آنها اشاره شد توجه داشته باشید.

چنانچه در ارتباط با این سوال که الگوریتم اینستاگرام چیست و چه کارکردی دارد، سوالی داشته باشید و یا نیازمند دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود هستید، می توانید با کارشناسان ما در دی ام یار تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مشخص می کند که کدام پست ها و با چه ترتیبی به مخاطبان نمایش داده می شود.

الگوریتم اینستاگرام برای ریلز چگونه است؟

میزان فعالیت کاربر و محتوای ارائه داده شده از جمله مواردی است که در نشان دادن ریلز ها به شما تاثیرگذار است. برای اطلاع از سایر موارد مطلب بالا را مطالعه کنید.

چگونه در اینستاگرام دیده شویم؟

با استفاده از قابلیت ریلز، هشتگ ها و ... در مقاله بالا به این موضوع پرداخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا