اینستاگرام مارکتینگ

سئو برای اینستاگرام + آموزش سریع

انجام سئو برای اینستاگرام باید با روش های موثر صورت بگیرد تا در زمان کوتاهی بتوانید بیشترین میزان فالوور را داشته باشید و جایگاه مناسبی در این پلتفرم بدست آورید. در حال حاضر رسانه اجتماعی اینستاگرام یکی بهترین پلتفرم هایی است که همه صاحبان کسب و کارها و بلاگرها برای برندسازی و فروش محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند. بهره مندی از آموزش سئو برای اینستاگرام و گذارندن دوره سئو اینستاگرام می تواند برای فعالان این شبکه اجتماعی مفید باشد.

میزان مشارکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای نرخ 4.21 درصدی می باشد و میزان اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی، 54 برابر پینترست و 84 برابر توییتر و 10 برابر فیسبوک است. بسیاری از شرکت های بزرگ برای جذب مخاطبان خود، از این رسانه استفاده می کنند. اما موفقیت در اینستاگرام نصیب آن دسته از افرادی می شود که به اصول بهینه سازی آن توجه کنند تا بتوانند رتبه بهتری داشته باشند. از آنجا که سئو برای اینستاگرام بسیار اهمیت دارد، در ادامه این مقاله از دی ام یار به بررسی اصول مهم برای بهینه سازی کسب و کار خود در این پلتفرم خواهیم پرداخت.

آشنایی با سئو اینستاگرام

بسیاری از افراد اغلب این سوال را دارند که منظور از سئو برای اینستاگرام چیست؟ سئو اینستاگرام در واقع به معنی بهینه سازی محتوای شبکه اجتماعی اینستاگرام برای قرار گرفتن در نتایج برتر جستجو می باشد. زمانی که شخصی کلمه کلیدی و هشتگ مربوط به یک کسب و کار را در فضای اینستاگرام جستجو می کند، به آن دسته از محتوایی که در نتایج اول قرار دارند مراجعه خواهد کرد.

شما اگر می خواهید حساب کاربری داشته باشید که در نتایج اول جستجو اینستاگرام ظاهر شود، باید معیارها و فاکتورهایی را در نظر بگیرید. سئو برای اینستاگرام برای بلاگرها و صاحبان کسب و کارها بسیار اهمیت دارد، چرا که از طریق بهینه سازی پیج خود افراد می توانند پروسه برندینگ و فروش محصولات و خدمات خود و همچنین میزان بازدید خود را افزایش دهند. از این رو توجه به فرایند بهینه سازی بسیار مهم می باشد. اما آموزش گام به گام سئو برای اینستاگرام یکی از مواردی است که قبل از هر چیز باید با آن آشنایی پیدا کنید. از این رو در ادامه به تکنیک های مهم در فرایند سئو برای اینستاگرام خواهیم پرداخت.

آشنایی با سئو اینستاگرام

سئو چیست؟ برای آشنایی با مفهوم کلی سئو روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 آموزش گام به گام سئو برای اینستاگرام

همانگونه که اشاره کردیم فعالان حوزه شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام برای قرار گرفتن در نتایج برتر اینستاگرام، بهتر است دوره سئو اینستاگرام و آموزش سئو اینستاگرام را طی کنند تا بهتر با چگونگی قرار گرفتن در نتایج برتر جستجو آشنا شوند. اگر به دنبال رونق کسب و کار خود در فضای اجتماعی اینستاگرام هستید، باید ابتدا با اصول سئو برای اینستاگرام در فرایند آموزش سئو اینستاگرام آشنا شوید. شما پس از اینکه ابزارهای تولید محتوا از جمله تصاویر و فیلم را آماده کردید، باید حساب کاربری خود را به حالت بیزینسی تبدیل کنید. زمانی که حساب کاربری خود را به حساب تجاری تبدیل می‌ کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید از پس بهینه سازی اینستاگرام به طور مناسب برآیید:

  •  بهینه کردن نام کاربری

زمانی که حساب خود را به حساب بیزینسی تغییر می دهید، باید فرآیند بهینه سازی نام کاربری خود را شروع کنید. در جستجوی اینستاگرام بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا خواهند کرد. بنابراین باید نکاتی را به صورت هدفمند رعایت کنید. نام کاربری که برای پیج اینستاگرام خود گزینش می کنید، باید به آسانی خوانده شود و ساده باشد. در انتخاب نام مناسب، هویت خود را در شبکه ها به طور علنی احراز کنید و تا می تواید سعی کنید با یک نام متعارف شناخته شوید.

از سوی دیگر نام تجاری پیج شما باید متناسب با کسب و کار و کلمات کلیدی برند شما باشد. مثلا اگر در ارتباط با ماشین بی ام دبلیو فعالیت می کنید، باید عکس مرتبط با آن را در اینستاگرام خود قرار دهید.

  • بهینه کردن اطلاعات پیج

در آموزش سئو اینستاگرام باید به بهینه کردن اطلاعات پیج خود توجه داشته باشید. قسمت بیو پیج اینستاگرام باید از کلمات کلیدی مربوط به برند و کسب و کار خود بهره ببرید. در مورد اینکه چه شخصی هستید و چطور می توانید برای فالوورهای خود مفید باشید، می توانید در توضیحات پروفایل اطلاعاتی را ارائه دهید.  اگر وب سایت دارید حتماً لینک سایت خود را در قسمت بیو پیج قرار دهید.

  • بهینه سازی عکس ها

یکی از مهمترین کارهایی که باید در اینستاگرام انجام دهید و در دوره سئو اینستاگرام و آموزش سئو اینستاگرام به آن تأکید می شود، ارائه محتوای بصری با کیفیت بالا می باشد. اگر عکس های واضح و با مفهومی داشته باشد، بلافاصله می بینید که میزان بازدید شما بالاتر می‌ رود. همانطور که می دانید در حال حاضر اینستاگرام از فناوری تشخیص تصاویر بهره می ‌برد. در واقع عکس ها رابا توجه به محتوا دسته بندی می کند. سعی کنید عکس هایی را منتشر نمایید که بهینه و مرتبط با کسب و کار شما باشد.

عکس های اینستاگرامی باید با دقت منتشر شوند و نکات ریز را باید در مورد آنها مدنظر قرار دهید. مثلاً عکس هایی که پس زمینه آبی دارند ۲۴ درصد بیشتر از سایر عکس هایی که رنگ پس زمینه متفاوتی دارند، در جذب مخاطب و افزایش سئو برای اینستاگرام تاثیر گذار می باشند.

  •  بهینه کردن برچسب جغرافیایی

یکی دیگر از امکاناتی که اینستاگرام دارد و می ‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید، این است که اطلاعات موقعیت مکانی خود را درج کنید. اشخاصی که دنبال موقعیت مکانی هستند، خیلی راحت متوجه حضور شما خواهند شد. در جستجوی فروشگاه ‌های محلی، گذاشتن برچسب مکانی بسیار تاثیرگذار است و یکی از راه های سئو برای اینستاگرام همین کار می باشد.

در آموزش سئو اینستاگرام این مورد به صاحبان کسب و کار گوشزد می شود که بهینه کردن برچسب جغرافیایی را فراموش نکنند. کاربرد اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام این است که شما بعضی مواقع با موقعیت فعلی که برای محصول خود ثبت کرده اید، نتیجه نخواهید گرفت. با تغییر آدرس و موقعیت مکانی می توانید به راحتی میزان فالوورهای خود را افزایش دهید.

  •  بهینه کردن متن های مربوط به کپشن ها

بهینه سازی محتوای متنی در پست ها و کپشن ها می تواند بر اساس کلمات کلیدی حوزه کاری خود موفقیت های بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. تعداد کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود می باشد، اما تاثیر بسیار زیادی در سئو اینستاگرام خواهند داشت. در کپشن نویسی سعی کنید خواندن متن را با ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربر جذاب کنید. برای تولید محتوای پست ها هم باید همان وقتی را که برای کپشن نویسی صرف می کنید را برای محتوای پست ها نیز قائل شوید.

 آموزش گام به گام سئو برای اینستاگرام

  • بهینه کردن هشتگ ها

یکی از مهمترین مواردی که در دوره سئو اینستاگرام به افراد اموزش داده می شود و یکی از بهترین راه‌ ها برای قابل جلب اعتماد کاربران اینستاگرام، بهینه سازی هشتگ ها می باشد و استفاده از هشتگ های مناسب، میزان مشارکت را بالا می برد. اگر می خواهید دیده شوید، باید با هشتگ گذاری هدفمند برای بهبود سئو پیج اینستاگرام خود اقدام کنید.

هشتگ ها در واقع کلمات کلیدی فرعی هستند که شما می توانید از طریق آنها میزان فالوورهای پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید. سعی کنید از هشتگ های جدید و ترند مرتبط با کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید و آنها را به شکل فعال تبلیغ نمایید.سعی کنید تا می توانید هشتگ گذاری برنددار انجام دهید.  بسیاری از افراد در مدل های مختلف کسب و کار خود از آن استفاده می کنند.

  •  ارسال کردن مداوم و پیوسته محتوا

یکی از مهمترین کارهایی که در فرایند سئو برای اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما باید به صورت منظم و پیوسته در اینستاگرام فعالیت داشته باشید. این امر نه تنها در مورد شبکه های اجتماعی بلکه در همه رسانه ‌ها حاکم است و شما باید بروزرسانی مداوم اطلاعات را مد نظر داشته باشید.

اگر کاربران بدانند که شما در پیج خود فعالیت روزانه ندارید یا مطالب شما آپدیت نمی شوند، به راحتی اکانت شما را ترک خواهند کرد. بنابراین یکی از راه های بهینه سازی پیج اینستاگرام و قرار گرفتن در نتایج برتر جستجو، توجه به مداومت فعالیت در این فضا می باشد. اما در ادامه می خواهیم به مهمترین معیارها برای سئو در اینستاگرام بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مهمترین معیارهای رتبه بندی برای سئو در اینستاگرام

تا اینجا با آموزش گام به گام و تکنیک های سئو برای اینستاگرام آشنا شدید. اما باید به نکته دیگری توجه کنید و آن هم معیارهای رتبه ‌بندی سئو برای اینستاگرام است. سئو اینستاگرام از فرمول خاصی تبعیت نمی‌ کند، اما رعایت استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در این رسانه می ‌تواند برای افزایش بهینه سازی کارساز باشد.

در نظر داشته باشید که توجه به سیگنال هایی که از طریق آن می توانید اینستاگرام را بهبود بخشید، می تواند در رشد کسب و کار شما و همچنین نمایش در نتایج بر این پلتفرم اجتماعی موثر باشد. سیگنال های رتبه بندی در اینستاگرام باز هستند و شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود، میزان سئو خود را به راحتی افزایش دهید. اما معیارهای رتبه ‌بندی برای اینستاگرام شامل موارد زیر می باشد:

  •  جستجو کردن متن

جستجوی متن یکی از معیارهای مهم در رتبه بندی سئو برای اینستاگرام است و بسیار اهمیت دارد. کلید واژه‌هایی در اکسپلورر جستجو می شوند که بیشترین میزان سرچ را دارند. باید بدانید که برای ارتقای در اینستاگرام باید هشتگ‌ ها، کپشن ها، بیو پیج، نام کاربری و علاوه بر آن محتوای خود را به شکلی تنظیم کنید که به راحتی قابل جستجو باشند.

اگر صاحب کسب و کار آنلاین و فروشگاه اینستاگرامی هستید، باید از ابزارهایی مانند این سایت اینستاگرام، نرم افزار های مرتبط با گوگل و نرم افزار سنجش اینگیجمنت پیج بهره ببرید تا بهترین بیو و کپشن و هشتگ های منحصر به فرد را داشته باشید.

  • میزان فعالیت کاربران

زمانی که می‌ خواهید محتوای جذاب بنویسید، باید به میزان فعالیت کاربران به عنوان یکی از مهمترین معیارهای رتبه ‌بندی سئو برای اینستاگرام توجه داشته باشید. در واقع علاوه بر فالوورها، باید بدانید سایر کاربران از چه محتوایی استفاده می کنند؟ آیا متن ها و کپشن هایی که می نویسید تا انتها خوانده می شوند و برای مخاطبان جذاب هستند؟

شما باید باید محتوای پیج اینستاگرام خود را به شکلی تنظیم کنید که کاربرانی که به پیج شما سر می زنند، مشتاق باشند تا پیج شما را فالو کنند و محتوای آن را بخوانند. در واقع این موارد می ‌تواند در افزایش سئو اینستاگرام به شما کمک کنند. هنگام استفاده از استراتژی های مختلف برای مخاطبان هدف نیز توجه ویژه داشته باشید.

مهمترین معیارهای رتبه بندی برای سئو در اینستاگرام

  •  توجه به سیگنال های محبوب در اینستاگرام

محتوایی که پر مخاطب و پرطرفدار هستند، همیشه در نتایج اولیه جستجو قرار خواهند گرفت. اینستاگرام برای اینکه رتبه ‌بندی محتوا را به شکل مناسبی انجام دهد، از معیارهای مرتبط با ذخیره کردن و اشتراک گذاری، لایک ها و تعداد کامنت ها بهره می ‌برد که امتیاز بالایی در این زمینه دارند ئ به این شکل فرصت بهتری را برای حضور در نتایج اولیه جستجوی شبکه اجتماعی به دست خواهید آورد. اگر شما از ابزارهای اینسایت اینستاگرام استفاده می کنید، متوجه آمار و ارقام مرتبط با پست ها و سیگنال های محبوب خواهید شد.

چگونه اینستاگرام خود را ایمن کنیم؟ برای دانستن کافیست کلیک کنیم.

افزایش سئو اینستاگرام در گوگل

اگر بخواهید با جستجوی نام کاربری اینستاگرام و هشتگ در نتایج گوگل ظاهر شوید، می توانید به هدف خود در بهینه سازی پیج برسید. توجه داشته باشید که راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام نه تنها در خود اینستاگرام بلکه در گوگل نیز شما را به رتبه های برتر می رساند. بنابراین برای رسیدن به سئو اینستاگرام در گوگل باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

  •  انتخاب نام کاربری منحصر به فرد و مناسب

زمانی که پیج اینستاگرام خود را آماده می کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که پروفایل شما چه نامی خواهد داشت. علاوه بر این username شما باید به گونه ‌ای گزینش شود که به راحتی قابل شناسایی و درک باشد. نام هایی که دور از ذهن باشند یا در آنها از خط تیره، و نقطه استفاده می شود، به ندرت در نتایج اولیه جستجوی این پلتفرم قرار خواهند.

  •  نوشتن یک بیوی ویژه برای پروفایل خود

زمانی که نام کاربری خود را تکمیل می نمایید؛ باید دقت داشته باشید که بیوی پیج شما باید منحصر به فرد باشد تا از این طریق سئو اینستاگرام پیج شما در گوگل ارتقا یابد. بیوی پیج خود را به بهترین شکل آماده سازی کنید و از حداکثر ظرفیت آن که معادل ۱۵۰ کلمه می باشد با هشتگ ها و کلید واژه های درست بهره ببرید. علاوه بر کلید واژه ها و هشتگ ها، می توانید از آدرس اینترنتی و فروشگاه اینترنتی خود بهره ببرید. این فرایند می تواند در افزایش رتبه پیج اینستاگرام شما در گوگل بسیار موثر باشد. بنابراین سعی کنید این گزینه را نادیده نگیرید.

  • گذاشتن پروفایل در حالت public

از مهمترین مواردی که باید در فرایند سئو برای اینستاگرام به آن توجه داشته باشید، گذاشتن پروفایل در حالت عمومی می باشد. با این کار پیج شما بستر ماسبی برای بازاریابی خواهد داشت. اگرچه اینستاگرام حساب های کاربری را به صورت پیش فرض در حالت عمومی ایجاد می نماید، اما اگر صفحه شما در حالت خصوصی یا private باشد، امنیت بیشتری خواهد داشت. کسب و کارهای مختلف باید پیج خود را در حالت عمومی بگذارند تا همه کاربران به راحتی به پست ها و استوری ها آنها دسترسی داشته باشند.

برای کسب اطلاع از نحوه ساخت استوری اینستاگرام با ما در دی ام یار همراه باشید.

 افزایش سئو اینستاگرام در گوگل

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی اصول سئو برای اینستاگرام پرداختیم. شبکه اجتماعی اینستاگرام هم اکنون یکی از بهترین پلتفرم ها برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات است و بسیاری از صاحبان کسب و کار از آن برای فرایند برندینگ خود استفاده می کنند. اما اگر می خواهید جایگاه مناسبی از نظر رتبه و میزان فالوورها داشته باشید، باید به فرایند بهینه سازی و سئو برای اینستاگرام توجه کنید و بهتر است دوره سئو اینستاگرام و آموزش سئو اینستاگرام را طی کنید تا بهتر بتوانید از پس بهینه سازی پیج خود برآیید.

در این مطلب سعی کردیم در ارتباط به تکنیک ها و اصول کاربردی اشاره کنیم که از طریق آن می توانید در زمان کوتاه تری به جایگاه و رتبه بهتری در اکسپلور اینستاگرام بدست آورید. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با سئو برای اینستاگرام هستید، می توانید با کارشناسان ما در دی ام یار تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف روی لینک کلیک کنید.

 

سئو برای اینستاگرام چیست؟

در این مقاله به طور کامل در ارتباط با سئو اینستاگرام توضیح دادیم.

آموزش سئو اینستاگرام شامل چه مراحلی است؟

در متن مقاله مراحل گام به گام آموزش سئو اینستاگرام ارائه شده است.

مهم ترین معیارهای رتبه بندی سئو برای اینستاگرام کدامند؟

مهم ترین معیارهای رتبه بندی سئو برای اینستاگرام شامل میزان فعالیت کاربران، جستجوی متن و سیگنال های محبوب شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا